Toon posts:

Mandrake 9.0 Installatie problemen.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Na ongeveer 10% van het kopieren van de bestanden stopt de cd-rom speler en het hardeschijf lampje blijft branden, maar de hardeschijf doet niks. Ligt dit aan een kapotte iso(twee keer gebrand en bij md5sum komt er een identieke reeks uit) of kan het ook ergens anders aan liggen.

AMD XP 1800+
MSI KT3 Ultra
256 MB pc-2700 OEM
MSI Geforce 4 MX 440 64 MB
80 Gb Western Digital schijf
6 GB Maxtor schijf(dit is de linux schijf)

• BJD
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19-03 13:09

BJD

check je temps

Verwijderd

Misschien dat de cd-rom speler niet goed met het merk cd'tjes wat je hebt gebrand om kan gaan.

Verwijderd

Topicstarter
Temps(non-stessed):
CPU: 52 C
Case: 41 C

Ik heb het op RW's gebrand en bijde de DVD en de brander hebben hetzelfde probleem, ze hebben altijd wel gewerkt, maar ik zal het op een gewone cd pleuren.

Nog steeds hetzelfde probleem.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 16-05-2003 16:02 ]

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

MD5SUM's al gechecked :?
Computer niet overgeclocked :?
Stukje in de NOS FAQ over random hangups al gelezen :?

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Verwijderd

Topicstarter
quote: moto-moi
MD5SUM's al gechecked
Computer niet overgeclocked
Stukje in de NOS FAQ over random hangups al gelezen
quote: Madman2003
...knip...
(twee keer gebrand en bij md5sum komt er een identieke reeks uit)
...knip...
Niet ge'oced.
Mem heb ik een tijdje geleden al volledig getest en Redhat 9.0 heb ik al(hiervoor) geinstalleerd en liep prima.(Ik zet Mandrake om modem driver redenen erop)

Verwijderd

Toch nog even over je md5sums, check je die vanaf de gebrande cd, en geeft het dan hetzelfde resultaat als de checksum op de Mdk download page?

Verwijderd

hmm, zijn je temps niet aan de hoge kant??? klok je FSB anders ff terug naar 100MHz ofzo, of een anders acceptabel maar lagere snelheid...

Verwijderd

Topicstarter
Heb cd's al een keer op hardeschijf gezet en toen geinstalleerd. --> Werkt niet
FSB 100 Mhz --> Werkt ook niet
Text Install --> Werkt niet

Ik hou er maar mee op, want volgens mij houd Mandrake niet zo van mij.

• Paultje3181
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15:14
Druk eens tijdens het kopieren op de geavanceerd knop, kijk welk pakket blijft hangen en zorg ervoor dat je deze niet selecteerd bij het installeren. Later kun je dit pakket alsnog installeren door de rpm te downloaden (blijkbaar is het een corrupte rpm die ervoor zorgt dat alles blijft hangen.)

Verwijderd

Topicstarter
Het licht niet aan een kapotte rpm, want de iso's zijn goed en bij grafisch en text install vliegen ze op een ander punt eruit.

Verwijderd

Klinkt alsof je misschien beter je dma kunt uitzetten; er is een optie die je voor de install kunt meegeven, iets van nodma ofzo (google is je vriend...); ben al eerder berichten tegengekomen van mensen met dit probleem waar dat de oplossing was.

Oh ja, en zorg er in je bios voor dat alles conservatief en juist staat ingesteld (no plugnplay os, no shadow video bios etcetc)...

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal het onthouden, maar heb in 1,5 dag 5 keer linux gereinstalled(=niet leuk) en ga nu nog een keer proberen met Redhat(of ik het ADSL USB Modem aan de gang kan krijgen). Ik wou Mandrake omdat het daar zonder veel problemen zou gaan en dat is nu niet het geval.
Thanks Anyway.
Pagina: 1