Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0
Verwijderd
Ik zou IIG wel FF een mailtje richting Nugget knallen. Want nou blijkt dus toch dat het een trojan is, en da's niet de bedoeling.
maar als dat echt zo is kunnen wij en anandtech wel eens een groot probleem hebben...
- NAC Breda -
Sorry hoor, maar wil iemand hier het licht aandoen? Ik snap namelijk geen kont van dat hele phantom flusher / trojan gezwam. Alvast bedankt
Verwijderd
Ik denk anandtech een groter probleem als wij, want zij kregen toch veel meer wu's? Ik weet niet hoeveel het scheelt maar toch wel een paar 100K per dag.kunnen wij en anandtech wel eens een groot probleem hebben
Lopen we ineens een stuk harder in.
ik denk dat niemand een probleem zal hebben en daar kan ik zo al 2 redenen voor geven.
* Nugget is zelf ook slachtoffer van een trojan en kan dus geen anderen diskwalificeren aangezien ie zelf ook al een hele tijd gewoon blijft mee doen.
*Distributed.net gaat echt niet de 2 grootste teams er uit gooien, dan zijn ze nog langer bezig!
* Nugget is zelf ook slachtoffer van een trojan en kan dus geen anderen diskwalificeren aangezien ie zelf ook al een hele tijd gewoon blijft mee doen.
*Distributed.net gaat echt niet de 2 grootste teams er uit gooien, dan zijn ze nog langer bezig!
Verwijderd
Ze zullen de twee grootste teams er niet uitgooien, dat lijkt mij ook niet. Maar ze zullen volgens mij wel proberen om de pfh blokjes van de normale blokjes te onderscheiden en die proberen af te nemen... Lijkt me namelijk wel zo eerlijk. Ik weet niet of dit wel mogelijk ofzo, maar toch. In dat geval zou Anandtech zeker een groter probleem hebben dan DPC.
Chakotay, als je een meel terugstuurt en alles netjes uitlegt enzo, kun je dan vragen of hij de ini terug wil sturen?? Misschien valt daar wat uit te halen...
Chakotay, als je een meel terugstuurt en alles netjes uitlegt enzo, kun je dan vragen of hij de ini terug wil sturen?? Misschien valt daar wat uit te halen...
Hmmm leuk zon mailtje...
Wat ik me alleen afvraag... is dit mailtje ECHT....? Ik bedoel is het niet gewoon iemand die denkt.. "haha.. ik ga lekker iemand lopen kutten"...
Op AT had iemand een tijdje terug ook al zon vriendelijk mailtje gehad... ben eigenlijk benieuwd of het toevallig van dezelfde zou zijn
.
Ennuh Nugget kickt echt niet 2,5 miljoen blocks per dag eruit hoor
. Do not fear.. DPC is here
Wat ik me alleen afvraag... is dit mailtje ECHT....? Ik bedoel is het niet gewoon iemand die denkt.. "haha.. ik ga lekker iemand lopen kutten"...
Op AT had iemand een tijdje terug ook al zon vriendelijk mailtje gehad... ben eigenlijk benieuwd of het toevallig van dezelfde zou zijn
Ennuh Nugget kickt echt niet 2,5 miljoen blocks per dag eruit hoor
Xenophile: Chakotay heeft een e-mail gekregen van iemand die een rc5 client op z'n pc had staan met het e-mail adres van Chakotay erin. Chakotay heeft deze client niet zelf geplaatst op die pc van die persoon maar dat heeft de Phantom Flusher gedaan, althans dat laatste nemen wij aan. Er kunnen natuurlijk meerdere Phantom Flushers bestaan.
In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...
Verwijderd
Hmm geen slecht idee de client op een andere mans pc te zetten
)
er zit menesen zat die een paar sub7 servers open hebben
er zit menesen zat die een paar sub7 servers open hebben
Verwijderd
Phantom Flusher ?was da ?
is dat een soort trojan ? of heeft hier een trojan helemaal nix mee te maken .
greetz van "slimme" Xeno
is dat een soort trojan ? of heeft hier een trojan helemaal nix mee te maken .
greetz van "slimme" Xeno
Kids, get a clue. Er is een Phantom Flusher, het is een nederlander, de blokjes van hem zijn geldig en niet afkomstig van een trojan. Iets wat 'ie al lang en breed bewezen heeft overigens.
Pas de volgende keer een beetje op
voordat je een Subject-line verzint
die geen enkele grond van waarheid heeft.
Er is (was) al genoeg verwarring rondom
de Phantom Flusher.
Pas de volgende keer een beetje op
voordat je een Subject-line verzint
die geen enkele grond van waarheid heeft.
Er is (was) al genoeg verwarring rondom
de Phantom Flusher.
Hoezo????? Dat mailtje lijkt me toch wel een aanleiding om aan de legaliteit van de PhF-blocks te twijfelen...geen enkele grond van waarheid
Old Firefox: ik wacht anders nog steeds op ook maar 1 bitje bewijs, het enige wat ik gehoord heb was een verhaal wat voor mij niet overtuigend is
Het bewijs dat het ZEKER GEEN trojan is, is allang geleverd, o.a. door AT. Dat viel al te vermoeden gezien de soort bijdragen van PhF.
Wie zegt trouwens dat het daarmee voorbij is?
Wie zegt trouwens dat het daarmee voorbij is?
old ff, wat lul je nou man? Waar slaat dat meeltje anders op? Leg es uit wat voor poep je praat ipv alleen maar stoer te lullen?
Ooit van lezen gehoord? Dat is echt al lang en breed in diverse forums besproken, die 'poep' waar ik 'stoer' over praat.
Ik ben echt niet van plan alles te gaan herhalen.
Doe normaal en gedraag je naar je leeftijd, dude.
Ik ben echt niet van plan alles te gaan herhalen.
Doe normaal en gedraag je naar je leeftijd, dude.
Jullie zijn het niet van me gewend, maar toch:
Doe is ff normaal man!!! (allemaal)
Old Firefox is in de stellige overtuiging dat iemand die hij kent de phantom flusher is.
Wij zijn er niet van overtuigd, wat meteen betekend dat we het niet geloven en dat we nogal scpetisch zijn.
Het enige dat we willen weten is of het echt legaal is, dit moet dan ook onderbouwd worden dmv "bewijs" (nog nader te bepalen).
Lijkt mij een duidelijk verhaal,
Floris
Doe is ff normaal man!!! (allemaal)
Old Firefox is in de stellige overtuiging dat iemand die hij kent de phantom flusher is.
Wij zijn er niet van overtuigd, wat meteen betekend dat we het niet geloven en dat we nogal scpetisch zijn.
Het enige dat we willen weten is of het echt legaal is, dit moet dan ook onderbouwd worden dmv "bewijs" (nog nader te bepalen).
Lijkt mij een duidelijk verhaal,
Floris
Bericht hierboven
/me heeft ook allang die topics op AnandTech gelezen en ik ben er echt niet van overtuigd. Die kerel die dat schreef kwam niet met harde bewijzen aanzetten maar met een paar losse gegevens. Het is allemaal nog veelste vaag.
Dit is niet het eerste mailtje dat iemand krijgt. Ik weet dat Virge van TA ook een (kwaad) mailtje heeft gekregen van iemand en die had ook een d.net client gevonden die daar niet hoorde op naam van Virge.
Verder is er op #distributed.net iemand langsgewaggeld die ook een client had en zelf maar ff polshoogte kwam nemen hoe hij eraan kwam. Hiero zat ook een e-mail van een AT-er in de ini.
Uit dit soort incidenten en bovenstaande van Chakotay concludeer ik dat het een trojan is.
De verhalen van Firefox op het forum van AT vond ik niet echt overtuigend. Dit vooral omdat er geen bewijs geleverd wordt.
Verder is er op #distributed.net iemand langsgewaggeld die ook een client had en zelf maar ff polshoogte kwam nemen hoe hij eraan kwam. Hiero zat ook een e-mail van een AT-er in de ini.
Uit dit soort incidenten en bovenstaande van Chakotay concludeer ik dat het een trojan is.
De verhalen van Firefox op het forum van AT vond ik niet echt overtuigend. Dit vooral omdat er geen bewijs geleverd wordt.
Posting van Moose (van distributed.net) op het TA-forum in reactie op Chacotay's PhF = Troyan posting:
Please do not worry. We know all about this. Any people you get emailing you please have them contact us ASAP (help@distributed.net). We have yet to find what application is distributing this trojan and the sooner we can talk to these users the more likely we will find the trojan install files.
This is a high priority for us to solve.
thanks
paul
-------------------------
Paul Gentle
moose@distributed.net
.plan @ http://n0cgi.distributed.net/cgi/dnet-finger.cgi?user=moose
Punt. Dat lijkt me genoeg zeggen, toch ?
Thnx mr. Dijkhuis.
Thnx mr. Dijkhuis.
We spend our years as a tale that is told
Old ff, lees je nog mee of ben je klaar met "poep" praten (al doe je je best je poep leuk te verpakken hoor)? Ik zeg gewoon wat ik denk en heb ook druk meegediscussieerd op AT (Ruben heet ik daar en irl gewoon), en alles is voor mij sinds het begin hetzelfde, dus leg nou es gewoon alles uit ipv je voorspellingen en dat soort crap.
BTW ik ben 20, hoe hoort een 20 jarige zich eigenlijk te gedragen? De dikke van dale gaf geen antwoord...
BTW ik ben 20, hoe hoort een 20 jarige zich eigenlijk te gedragen? De dikke van dale gaf geen antwoord...
Verwijderd
Nou, hij zou bijvoorbeeld ipv
Old Firefox, waar heb je het nou eigenlijk over? Waar zou dat mailtje anders op moeten slaan... zou je kunnen uitleggen wat je bedoeld want ik zie geen gegronde redenen voor je bewering.
of iets dergelijks
kunnen zeggen:old ff, wat lul je nou man? Waar slaat dat meeltje anders op? Leg es uit wat voor poep je praat ipv alleen maar stoer te lullen?
Old Firefox, waar heb je het nou eigenlijk over? Waar zou dat mailtje anders op moeten slaan... zou je kunnen uitleggen wat je bedoeld want ik zie geen gegronde redenen voor je bewering.
of iets dergelijks
Het is net zo leuk hier een echt kind te hebben, dat deze woorden nog in de mond durft te nemen.
Maar even serieus:
PhF is een probleem, ook voor d.net en DPC
z'n blokjes zijn normaal gekraakt (dus geldig)
z'n installatie-methode zijn (naar het schijnt) niet legaal, waardoor de blokjes wel geldig zullen zijn voor d.net, maar in principe niet aan enig team/persoon toebehoren.
Daar het voor d.net waarschijnlijk een hele opgave is, om de blokjes van PhF te filteren, zullen we voorlopig nog niet van dit verschijnsel af zijn, en natuurlijk het risico, dat er mensen op het idee gebracht zijn (alsof PhF het uitgevonden heeft(NOT!!))
Voorlopig blijven we dus zitten met een stats-probleem, daar we de werkelijke score niet kunnen zien, maar het is volgens de laatste d.net berichten uitgesloten dat er slachtoffers in de vorm van personen/teams uitgesloten worden van deelname. Misschien worden de blokjes weer van je account afgetrokken, misschien niet, maar je account is tenminste veilig.
Maar even serieus:
PhF is een probleem, ook voor d.net en DPC
z'n blokjes zijn normaal gekraakt (dus geldig)
z'n installatie-methode zijn (naar het schijnt) niet legaal, waardoor de blokjes wel geldig zullen zijn voor d.net, maar in principe niet aan enig team/persoon toebehoren.
Daar het voor d.net waarschijnlijk een hele opgave is, om de blokjes van PhF te filteren, zullen we voorlopig nog niet van dit verschijnsel af zijn, en natuurlijk het risico, dat er mensen op het idee gebracht zijn (alsof PhF het uitgevonden heeft(NOT!!))
Voorlopig blijven we dus zitten met een stats-probleem, daar we de werkelijke score niet kunnen zien, maar het is volgens de laatste d.net berichten uitgesloten dat er slachtoffers in de vorm van personen/teams uitgesloten worden van deelname. Misschien worden de blokjes weer van je account afgetrokken, misschien niet, maar je account is tenminste veilig.
Dat eruit filteren van PhF blokjes zou misschien nog wel vrij eenvoudig moeten kunnen, omdat deze gebruik maakt van een verouderde client waarvan b.v. alle ogr-blokjes geweigerd worden. Bij bepaalde personen alle blockjes van een bepaalde client weigeren zou dan een optie kunnen zijn.
En het is zowieso exit PhF als morgen RC5 gekraakt zou worden, inderdaad omdat PhF dan automatisch omschakelt op ogr, en dan alleen maar foute ogrblokjes aanlevert.
Dat is misschien ook wel een extra reden om te denken dat de PhF een trojan is: hij kon niet overschakelen op een nieuwere, wel goede client toen bleek dat zijn ogr-blokjes geweigerd werden.
En het is zowieso exit PhF als morgen RC5 gekraakt zou worden, inderdaad omdat PhF dan automatisch omschakelt op ogr, en dan alleen maar foute ogrblokjes aanlevert.
Dat is misschien ook wel een extra reden om te denken dat de PhF een trojan is: hij kon niet overschakelen op een nieuwere, wel goede client toen bleek dat zijn ogr-blokjes geweigerd werden.
Das lekker, dan zou D.net mij moeten verplichten om een andere versie te gaan gebruiken... En helemaal als ze de blokken uit het verleden willen verwijderren... Dan zou ik al mijn blokken kwijt zijn die ik ooit met versie X heb gedaan... kan oplopen tot 60% van alles, en misschien nog wel meer !omdat deze gebruik maakt van een verouderde client waarvan b.v. alle ogr-blokjes geweigerd worden. Bij bepaalde personen alle blockjes van een bepaalde client weigeren zou dan een optie kunnen zijn.
ROFLMAO en erger... Zo mag ik het horen...Mhja, maar dan gaan we denken dat iemand anders op Ruben's naam zit te posten
En ik heb volgens mij over old ff heengelezen ofzo sinds mijn laatste post, want het lijkt net alsof ie niet meer reageert na zijn eerdere eh ja whatever
Ik deeeenk niet!Dan zou ik al mijn blokken kwijt zijn die ik ooit met versie X heb gedaan... kan oplopen tot 60% van alles, en misschien nog wel meer !
Pagina: 1