[access] Formulier invullen aan de hand van keuzelijst

Pagina: 1
Acties:
  • 118 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• AdP
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17-08 16:47
Ik ben hier op m'n stage bezig om een Access database van mijn stagebegeleider te automatiseren. Hij tikt nu alles nog handmatig in (naam + adres gegevens), terwijl deze allemaal uit de centrale database (sql) te halen zijn.
Ik heb een keuzelijst die via een Query gegevens ophaalt uit een SQL tabel van SQL Server, dit werkt perfect.
Alleen is mijn probleem nu hoe laat ik de gekozen waarde's (dus stagebegeleider vult achternaam in van bepaalde patient, deze komt in de keuzelijst te staan. hier selecteert hij aan de hand van voornaam en dergelijke de goede patient) via een knop in z'n formulier invullen (formulier behoort bij zijn eigen (veeeel kleinere) database met enkel de patienten erin die hij behandelt).

Als jullie meer info willen hoor ik het graag.
Alvast bedankt voor jullie reactie's!

Verwijderd

Waar loop je op vast dan?
je kunt in vba gewoon een query maken die ze in de juiste tabel zet.

• AdP
Nou ik loop er dus op vast dat ik ff niet op code kan komen hoe ik de geselecteerde row uit de keuzelijst kan nemen en die in de velden van het formulier kan zetten (velden hebben b.v. andere naam en welke functie moet ik hiervoor gebruiken. Ben ook niet helemaal weg in vba maar ken wel wat delphi)

• TrickShot
  • Laatst online: 14-12-2023

TrickShot

Veel shots... weinig tricks.

listbox.column(rij, kolom) of rij en kolom omgewisseld, dat weet ik zo direct niet.
De eigenschap listindex geeft de geselecteerde rij

[ Voor 25% gewijzigd door TrickShot op 16-05-2003 14:59 ]

Athlon 2500+ @ 2230 MHz, 512 MB 3200 kingston, 2 x sata maxtor 120 GB, 1 WD 80 GB, Ti4200, Antec Sonata

• Remco
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11:45
Als je je formulier gevuld hebt,

Bijvoorbeeld maak een textboxje 'naam' aan, welke je vult met de naam uit de query.
Maak in je b.v. worddocument een bookmark aan, met de naam 'achternaam'
Dan achter je 'vul formulier knop':
Selection.GoTo What:=wdGoToBookmark, Name:="achternaam"
Selection.TypeText Text:=Naam

The best thing about UDP jokes is that I don't care if you get them or not.

Verwijderd

er vanuitgaande dat je de gegevens ook in de database wilt invoeren:

Dim SQL As String
strSQL = "INSERT INTO Tabelnaam VALUES ( '" & keuzelijstnaam &"' , blah, blah)"
CurrentDb.Execute strSQL

Misschien dat je daar wat aan hebt

• BasSpruit
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09-04-2022
om met zo`n keuzelijst in access te maken, kan je heel makkelijk de tabellen koppelen. en dan de tabel waar de waarde in moet komen met een combobox te vullen. (zit een wizard in) onder "type veld".

• AdP
Ja maar probleem is dat het niet direct in de tabel moet komen, er dienen nog meer waarde's ingevuld te worden door hem. Maar goed, in principe als het in de tabel staat kan hij zijn andere velden ook gewoon invullen.
Gebruik nu deze query om waarde's uit de sql-database te halen:

SELECT dbo_tblHL7pat.patHL7Naam, dbo_tblHL7pat.patHL7Adres, dbo_tblHL7pat.patHL7Postcode, dbo_tblHL7pat.patHL7Gemeente, dbo_tblHL7pat.PatHL7OpnameNr, dbo_tblHL7pat.patHL7ID1, dbo_tblHL7pat.patHL7GebDat, dbo_tblHL7pat.patHL7MutNr, dbo_tblHL7pat.patHL7Tel1
FROM dbo_tblHL7pat
WHERE (((dbo_tblHL7pat.patHL7Naam) Like [Geef de eerste letters van de achternaam] & "*"))
ORDER BY dbo_tblHL7pat.patHL7Naam;

De tabel waar het uitkomt is dus een odbc gekoppelde tabel.

Heb hier een visual basic (5) boek gevonden.
Zou het werken met:
[formuliernaam waar het terecht moet komen].Patnaam = Keuzelijst0.listindex(0)
[formuliernaam waar het terecht moet komen].PatStraat = Keuzelijst0.listindex(1)

of zit ik helemaal verkeerd?

[ Voor 3% gewijzigd door AdP op 16-05-2003 16:49 ]

• AdP
Kan nu de gegevens al uit de keuzelijst halen dmv
Tekst10.Text10 = Keuzelijst0.Column(2,2)

Iemand een idee hoe ik dit zou moeten koppelen aan een textfield op het formulier? (formulier heet: Invulblad orthesen --> met een spatie ertussen dus)

• AdP
schopje
Pagina: 1