Toon posts:

Twijfel tussen Philips ToUCam XS of Pro

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil dus een webcam gaan halen, maar ik twijfel nog tussen de Philips ToUCam XS en de ToUCam Pro. Ik lees via de search allerlei goede verhalen over de Pro, maar deze is ook een stuk duurder: de XS is €35, de pro is €82.
Ik betaal wel alleen de helft, maar ik wil graag weten wat de Pro nu heeft te bieden dat hij zoveel beter is dan de XS. Heeft iemand foto's ter vergelijking?

Ik wil de camera niet gebruiken om 24/7 aan te staan, maar gewoon voor MSN, en om wat foto's en filmpjes te maken.

-edit- ik zie nu ook dat er ook een ToUCam II XS is, en die is €39,95. Wat heeft die voor voordelen ten opzichte van die van €35? Ervaringen iemand?

Bedankt!

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 16-05-2003 13:57 ]

• snakeye
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 26-02 14:51
De Pro versie is volgens mij voorzien van een ccd chip i.p.v de gebruikelijke cmos chip. voordeel hiervan is dat deze ook goed beeld geeft bij minder licht.
Wil je de beste koop dan de pro..
Wil je er gewoon een beetje mee spelen koop dan de XS

Atari 2600 @ 1,1 Hz, 1 Bits speaker, 16 Kb mem, 8 kleuren..

• SchizoDuckie
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18-02-2025

SchizoDuckie

Kwaak

koop NIET de xs, ik heb 'm zelf ook en hij is BRAK++

[ Voor 56% gewijzigd door SchizoDuckie op 16-05-2003 19:27 ]

Stop uploading passwords to Github!

• Hurricane
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12:28

Hurricane

Alles is anders dan het lijkt!

Post anders eens een aantal foto's gemaakt met de xs.
Misschien dat er ook iemand is die foto's kan maken met de pro versie. Kunnen we meteen het verschil zien.

Verwijderd

Mijn vriendin heeft de pro versie en de xs ooit 2 jaar geleden bij makro gehaald was de pro voor valentijn in de aktie kreeg je gratis de xs erbij. maar de laatste moet je wel tig halogeen lampen hebben om er goed beeld uit te krijgen maar dan doet hij het redelijk goed als je maar ..... veel licht hebt in de kamer. De pro versie doet het altijd perfect! maar ja is maar net hoeveel je er voor uit wil geven. je zou ook eens naar logitech kunnen kijken die hebben ook goeie webcams

Verwijderd

k wil niet spammen, maar sjek de regenboog...

29 euro voor de pro versie...

Verwijderd

Net zoals ghost_nl al zei je hebt redelijk wat licht nodig. Ik heb de xs zelf. Ik gebruik hem alleen met msn, en ben er tevreden over.

• twixx
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Dat de XS wat brakjes is heb ik inderdaad vaker gehoord. Een computer omgeving danwel binnenshuis is meestal verre van optimaal verlicht. Met een CCD versie kom je dan een stuk beter uit je beeld dan met de niet PRO cmos versie.

9x Canadian Solar + Enphase IQ7+ 3,4 kWp ZZW 20º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 25º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 90º

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 16 May 2003 @ 19:33:
k wil niet spammen, maar sjek de regenboog...

29 euro voor de pro versie...
regenboog?
Snap het al, vreemd zaakje:

http://www.regenboog.net/docs/pd-1631347147.htm

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 16-05-2003 21:39 ]

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-02 09:48

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Ja ik zag hem ook al in de pricewatch is wel heel erg goedkoop IMHO

• Sanchezzz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-02 13:16
Ik de Intel® Pro Video PC Camera en de XS van philips maar je ziet wel degelijk verschil.
De philips heeft inderdaad veel licht nodig terwijl de intel het met minder ook goed kan vinden.
Tevens met licht is de philips duidelijk een stuk slechter in qualiteit.

Heb hiervoor ook de Logitech Quickcam gehad en vind dat deze tussen de bovengenoegde zit qua kwaliteit.

Verwijderd

Topicstarter
Hmm.. in mijn budget dan... €40 a €50 voor een webcam, wat is dan de beste?? Ik ging voor de Philips omdat deze een ingebouwde microfoon heeft (moet de webcam ook hebben), en omdat een vriend mij Philips aanraadde.

• LeonT
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Je kan natuurlijk ook kijken naar de ToUCam FUN deze zit tussen de XS en de PRO in en staat voor € 50 in de pricewatch.

• LastBoyScout
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22-02 22:29

LastBoyScout

The Last but not Lost BoyScout

Yep, ga voor de FUN, die heb ik ook (nog 45 eurootjes voor gelapt). Prima webcam én met geluid (ook niet slecht).

Doe dus NIET de XS, want die is echt brak!! (2 weken gehad, en weer huilend geretouneerd...)

• miss_bleu
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-02-2025
XS compleet af te raden en al helemaal met win XP. Drivers zijn er niet voor. Dus je moet het doen met win 2000 drivers. Heb zelf de XS en die geeft echt bagger kwaliteit. Op een driver voor de XS voor win XP hoef je ook niet te gaan zitten wachten want dat is volgens philips niet belangrijk genoeg.

Ik heb wel goede ervaringen gehoord over de PRO editie. Je bent duurder uit maar je kwaliteit is het dubbele als van de XS

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga niet voor de PRO. Is me gewoon te duur voor wat ie moet doen: leuke fotos en filmpjes maken, als de kwaliteit maar een beetje redelijk is, het hoeven geen super high res fotos te worden!

• bobsnl
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-01 19:51
Verwijderd schreef op 16 May 2003 @ 22:16:
Hmm.. in mijn budget dan... €40 a €50 voor een webcam, wat is dan de beste?? Ik ging voor de Philips omdat deze een ingebouwde microfoon heeft (moet de webcam ook hebben), en omdat een vriend mij Philips aanraadde.
En terecht. De Philips TouCam's zijn er goed. En dan met name de FUN en de Pro... Voordeel is dat ze niet zoveel bijbelichting nodig hebben en voor hun kwaliteit scherp geprijsd zijn.
NB:
XS: 30 fps, 640x480 foto, 352x288 video, cmos
FUN: 30 fps, 800x600 foto, 640x480 video, ccd
Pro: 60 fps, 1280x920 foto, 640x480 video, ccd

[IMG]http://veloviewer.com/SigImage.php?a=1d38a&r=2&c=8&u=M&g=p&f=abcdefghij&z=a.gif[/IMG]

Verwijderd

Topicstarter
Hmm zit nu weer te denken over de Logitech Quickcam Messenger. Ik lees toch een heleboel dingen over slechte compatibiliteit met XP van de Philips XS / FUN.
Merk: Logitech
Type: QuickCam Messenger
Resolutie: 640x480
Aantal frames per sec.: 30fps
Bijzonderheden: + microfoon
Heeft die een CCD sensor?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 16-05-2003 23:21 ]

Verwijderd

Topicstarter
Boeiend, ik bestel nu de Pro + XS (in een actie ofzo) bij de Regenboog voor €40. Is toch rembours, dus ik zie het wel.

Verwijderd

XS heb ik, ben niet super te vreden maar overdag is hij wel aardig. Als je goede beeldkwaliteit wil dan zou ikde PRO nemen.

• Robbeke
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-12-2018
Papa Eend schreef op 16 May 2003 @ 19:27:
koop NIET de xs, ik heb 'm zelf ook en hij is BRAK++
compleet mee eens. Slechte drivers, brak beeld, niets goed aan voor een tweaker... voor occasioneel (nekeer per half jaar ofzo }) ) kan het nog dienen

http://www.tweakers.net/gallery/sys/2314

• Devster
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-08-2025

Devster

-=+CLOUDBARISTA+=-

Verwijderd schreef op 16 May 2003 @ 23:42:
Boeiend, ik bestel nu de Pro + XS (in een actie ofzo) bij de Regenboog voor €40. Is toch rembours, dus ik zie het wel.
Heb je hem al binnen? Het is wel verdacht goedkoop vind ik!

"The problem with internet quotes is that you can't always depend on their accuracy" ~Abraham Lincoln, 1864.

• tHe_BiNk
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

tHe_BiNk

He's evil! Very EVIL!

http://www.regenboog.net/docs/pd-1631347147.htm

Heb vorige week ook een xs en een pro online gekocht, vandaag binnen, ze zijn er dus nog. Niet slecht 2 webcams voor 40 euro!

APPLYitYourself.co.uk - APPLYitYourself.com - PLAKhetzelf.nl - Raamfolie, muurstickers en stickers - WindowDeco.nl Raamfolie op maat.

• Timmey
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
De XS is inderdaad een afrader. Ik heb geen ervaring met andere webcams, maar als ik mijn XS wil gebruiken moet ik een complete foto-studio van m'n kamer maken voordat er een fatsoenlijk beeld uit komt. :(

• Gizmoke
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-11-2025
Het is al enkele maanden oud maar anders moest ik ander topic openen.
Ik heb een tijdje de pro versie en ik krijg daar geen scherp beeld uit.
Er blijft een waas over.

Ook krijg ik hem niet aan de praat in MSN 6.0, ik krijg enkel een blauw schermpje, is er nergens een optie om deze te selecteren?

Hij geeft dus geen foutmelding, ik krijg enkel een blauw scherm.
Hij detecteerd volgens mij mijn Tv-tuner kaart en niet de webcam.
Ik vind ook nergens een optie om het apparaat te selecteren, bij audio gaat het bv wel.

[ Voor 28% gewijzigd door Gizmoke op 24-08-2003 13:36 ]

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:20
Sorry voor het kicken van het topic maar het gaat om een klein iets en het kan gemakkelijk in dit topic er bij.
Zoals bobsnl in "Twijfel tussen Philips ToUCam XS of Pro" zegt heeft de ToUcam II fun een ccd chip.
Nou ben ik na een poosje zoeken er achter gekomen dat deze cam ook wel bekend is als PCVC830K
En via de pricewatch blijken er daar meer webwinkels hem onder te verkopen dan onder de alleen Fun titel.

Voor mij net erg maar nu het volgende:
Volgens hardwareworld.nl heeft de Fun cam een cmos chip en toen begon ik te twijfelen.
Hier staat ook dat hij een cmos chip heeft en dat de pro alleen een ccd heeft.
En 55 euro voor een cmos cam vind ik dan toch weer een beetje te duur worden (voor een ccd heb ik het wel over).

Voor de rest heb ik op geen ene philips site er iets over kunnen vinden (via zoek mogelijkheid van de site zelf).
Je zou denken dat je het van de philips site maar moet geloven maar waarom zijn er meerdere topics die zeggen dat de fun wel een ccd heeft :/

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

Pagina: 1