Toon posts:

[ST510i] Niet vanaf internet te pingen

Pagina: 1
Acties:
  • 275 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit met een beetje een vreemd probleem. Ik heb sinds kort ADSL met een Alcatel 510i modem. Paar kleine probleempjes waar ik jullie verder niet mee lastig zal vallen. Het rare is dat mijn router over het internet NIET te pingen is ?! Gebeld met de helpdesk van xs4all, die me vertelde dat het aan de firewall lag. Ik met telnet de firewall uitgezet en je raad het al, nog niks. Vandaag weer contact gezocht met de helpdesk, die me vertelden dat ik bij de KPN moest zijn. Naar de website van KPN, niks geen info over mijn probleem natuurlijk. Ik denk: ik check GoT wel even. Alle (mwa, okee, veel :) ) forums over problemen met ADSL / Alcatel 510i doorgespit, maar nergens iemand met mijn probleem / een mogelijke oplossing? Wie?

Alvast bedankt,

[ Voor 2% gewijzigd door Verwijderd op 16-05-2003 14:54 . Reden: Rulez? ]

• Luppie
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-08 07:27

Luppie

www.msxinfo.net

Algemene regels hoe je op het forum te gedragen (Netiquette)
(laat even je topic title aanpassen & haal je begroeting e.d. even weg a.u.b.)

Waarvandaan probeer je te pingen ??? En naar welk IP ping je dan ???

[ Voor 33% gewijzigd door Luppie op 16-05-2003 13:59 ]

Heb je iets aan mijn antwoord ? Een thumbs-up wordt zeker op prijs gesteld.

Verwijderd

Laatst bij iemand even een Edimax BR6104 routertje geconfigureerd. Daar zat een aparte optie in, om de router wel of niet op ping te laten reageren.

Verwijderd

Probeer je inderdaad niet vanuit een locatie te pingen, waar je niet naar buiten kan pingen?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het al op meerdere plekken geprobeerd. Ik ping gewoon naar mijn 80.126. nogwat adres, collega van mij heeft al een stealth ping geprobeerd, allemaal zonder resultaat

• Luppie

Luppie

www.msxinfo.net

Verwijderd schreef op 16 May 2003 @ 14:02:
Ik heb het al op meerdere plekken geprobeerd. Ik ping gewoon naar mijn 80.126. nogwat adres, collega van mij heeft al een stealth ping geprobeerd, allemaal zonder resultaat
Zit die collega niet achter een Vuurmuur waardoor die niet kan pingen ?

Verwijderd

Topicstarter
Nee, we hebben het geprobeerd bij o.a. bij een vriend van me geprobeerd met een usb modem zonder ingebouwde firewall, en zonder zonealarm oid erop. Conclusie, het zou gewoon moeten werken. Het is net alsof ze bij XS4all mijn IP niet goed in de DNS hebben staan ofzo ?! (XS4all ? ;) ) Ik snap er in ieders geval helemaal nix van...

• Tachyon
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-11 21:35

Tachyon

pop the glock

Verwijderd schreef op 16 mei 2003 @ 13:58:
Laatst bij iemand even een Edimax BR6104 routertje geconfigureerd. Daar zat een aparte optie in, om de router wel of niet op ping te laten reageren.
Dat heeft mijn Draytek ook. Kun je pingen wat je wilt, er komt geen respons terug... :)
Van af een bepaalde firmware staat dit standaard uit ipv aan. (of omgekeerd, het hangt er van af hoe je er tegen aankijkt... ;) )

If we do not change our direction, we will likely end up where we are heading.

Verwijderd

Topicstarter
Is daar dan misschien ook een optie voor in de Alcatel 510 i ? Volgens mij niet ?!

Verwijderd

Topicstarter
Dan zou ik het namelijk via telnet aan / uit moeten kunnen zetten. Of zit het bij jouw echt in de firmware?!

• Luppie

Luppie

www.msxinfo.net

Maar waarom zou je willen dat je router aan de buitenkant "Ping-baar" is.

Verwijderd

Topicstarter
Omdat ik de boel ook extern met bijvoorbeeld remote admin wil kunnen beheren. (downloads thuis op mijn werk aan kunnen zetten :) )

Verwijderd

Topicstarter
Oh en trouwens, hoe edit ik de titel van dit topic ?!

• intoxicated
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

Even een titelfix, 'ADSL probleem' was wat vaag :)

By the way, voor korte toevoegingen kun je deze knop, die je boven al je posts vindt, gebruiken: Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/edit.gif

[ Voor 65% gewijzigd door intoxicated op 16-05-2003 14:27 ]

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

• midget
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-12 08:34
dan moet je poorten doormappen en niet erheen pingen.
Dat heeft er imo niks mee te maken.

• GambitRS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-06-2013

GambitRS

w00t

En daar heb je een ping reply voor nodig ofzo?

MechWarrior || Monsters Game

Verwijderd

Topicstarter
Ja, anders gaat het namelijk niet werken ben ik bang.

• Tachyon
  • Laatst online: 17-11 21:35

Tachyon

pop the glock

Dat je niet kunt pingen wil natuurlijk nog niet zeggen dat je router niet bereikbaar is van buiten af. Meestal staat remote-management trouwens uit veiligheidsoverwegingen standaard uit en moet je het eerst aanzetten.
Verwijderd schreef op 16 May 2003 @ 14:12:
Is daar dan misschien ook een optie voor in de Alcatel 510 i ? Volgens mij niet ?!
Ik zou zeggen: kijk eens even in de opties van je router als je thuis bent :?

If we do not change our direction, we will likely end up where we are heading.

• Luppie

Luppie

www.msxinfo.net

Verwijderd schreef op 16 May 2003 @ 14:21:
Omdat ik de boel ook extern met bijvoorbeeld remote admin wil kunnen beheren. (downloads thuis op mijn werk aan kunnen zetten :) )
Heb je geen ping voor nodig. Ik zit zelf ook bij xs4all en heb een machine als webserver draaien op http://luppie.xs4all.nl (Ik heb mijn hostnaam aangepast naar een makkelijker te onthouden naam i.p.v. een IP nummer)

Kijk maar of je er op kunt komen (JA) en kijk maar of je hem kan pingen (NEE)

Voor connectiviteit heb je geen ping nodig. Is wel zo veilig want mijn IP wordt door de gemiddelde ping-sweep gewoon overgeslagen.

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01-12 17:59

JvS

Ik heb hem zelf ook

Verwijderd schreef op 16 May 2003 @ 14:25:
Ja, anders gaat het namelijk niet werken ben ik bang.
nee man, ik ben ook bereikbaar op poort 21, maar als je mij pingt, gaat mijn Speedtouchpro die gewoon heel erg droppen hoor :). Poort 21 wordt doorgeschakeld naar de ftp van een pc van een huisgenoot en die werkt helemaal goed :). Ping is niet nodig, jij moet gewoon de juiste poort doorzetten naar de juiste PC en het werkt.

Blijft de vraag: hoe kan je het aanzetten, want het is toch wel handig. Volgens mij moet die st510 gewoon te pingen zijn? Waar loopt en trace vast?

edit:
Grrr, copr_lup, wil jij niet hetzelfde zeggen in dezelfde minuut als ik? :(

[ Voor 7% gewijzigd door JvS op 16-05-2003 14:29 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

Topicstarter
Daar ben ik dus al mee bezig geweest, maar ik kan echt niks vinden. En trouwens, volgens mij staat het normaal gesproken standaard aan! (iig wel bij de multi-pc versie van hetzelfde modem). Dus ik ben bang dat er echt iets anders aan de hand is :(

• Luppie

Luppie

www.msxinfo.net

Download hier de CLI Documentatie : http://www.speedtouchdsl....1203-0003_v1.0_public.pdf

Op pagina 153 vindt je de firewall setting om ICMP Type's open te zetten of te droppen, het lijkt mij dat een ICMP Echo al voldoende moet zijn.

(ICMP = Ping)

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

ja ik denk het ook. Ga eens naar www.tracert.nl en vul daar eens dat IP in? Kom je nog wel op de wijkcentrale (194.190.*.* adres). Wat je anders eens kan proberen is het modem als speedtouch home configureren (adsl_pptp.ini erop zetten) en een VPN inlogverbinding maken (zie ook: Sweex router en adsl, hoe nu te beginnen).

Verwijderd

Topicstarter
Okee, daar schiet ik iig alvast wat mee op...

Komt het resultaat van tracert:

1 <10 ms <10 ms 10 ms 192.168.2.252
2 10 ms 20 ms 10 ms 195.190.244.41
3 10 ms 20 ms 20 ms G5-0-20.xr1.asd5.nl.euro.net [194.134.180.49]
4 30 ms 10 ms 20 ms ams-ix.tc2.xs4all.net [193.148.15.166]
5 40 ms 20 ms 20 ms 0.ge-2-0-0.xr2.pbw.xs4all.net [194.109.5.5]
6 30 ms 30 ms 10 ms mxstream-pe3.pbw.xs4all.net [194.109.5.190]
7 * * * Time-out bij opdracht.
8 * * * Time-out bij opdracht.
9 * * * Time-out bij opdracht.
10 * * * Time-out bij opdracht.
11 * * * Time-out bij opdracht.
12 * * * Time-out bij opdracht.
13 * * * Time-out bij opdracht.
14 * * * Time-out bij opdracht.
15 * * * Time-out bij opdracht.
16 * * * Time-out bij opdracht.
17 * *

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Kan je een klein beetje uitleggen wat je nou precies doet? Trace je vanaf je eigen huis naar hem? Dan heb je blijkbaar een servertje staan dat voor jou inlogt ofzo? (192.168.2.252). De trace loopt vast bij een xs4all server en zou daarna over moeten gaan op OF nog zo'n ding OF op een 195.190.*.* adres (wijkcentrale).

Het probleem zit dus niet in de config maar OF in de xs4all-KPN koppeling OF tussen twee xs4all servers.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hem (de modem / router dus) vanaf ons bedrijfsnetwerk getraced. De modem staat gewoon aan dus zou een reactie terug moeten krijgen: niet dus...

• VinnieM
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 29-11-2024
Als je effe inlogged op de webpagina van je modem (10.0.0.138, alleen lokaal bereikbaar :)) en dan onder het NAT menu Default Server instelt op een IP-adres binnen je netwerk, dan moet pingen wel werken. Lokaal kun je dat testen om bijv. eens naar www.speedtest.nl te gaan en dan de ping test uit te voeren, dan word je namelijk door servers in NL gepinged. Dit zou moeten werken. Als ik Default Server uitzet dan ben ik ook niet pingbaar. Er is dan geen computer die die ping accepteert en een pakketje terugstuurt, maar het wordt geblocked door de ADSL modem...Waarschijnlijk gaat het ook wel werken als je de juiste poorten mapped naar een computer in je netwerk.

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal het proberen zodra ik thuis ben. Ik hou jullie op de hoogte!

Verwijderd

Topicstarter
Okee, dat was de oplossing. In de NAT bij server mijn interne IP (10.0.0.151) en DNS op mijn pc ingesteld op de DNS van xs4all. Bij de rest staat DNS nu wel ingesteld op 10.0.0.138. Das wel anders dan in het boekje staat! Bedankt allemaal!

Verwijderd

Klopt, komt omdat je achter een NAT-router zit (ik heb hem zelf ook)
Hij laat standaard "ICMP" niet door (is ping).

Dit kan je doen zoals hierboven beschreven staat, maar veiliger is misschien wel de port voor ICMP alleen in je NAT instellingen naar je interne-ip door te sluizen.

Want als je standaard server gebruikt staan gelijk heleboel andere porten ook open (80,21,25,110,telnet,enz...).

Wat de port van ICMP (ping) is weet ik zo niet, zal je ff moeten opzoeken.
Je kan ook beter dan op je pc die je pingbaar wil maken geen DHCP instellingen gebruiken. Je DHCP-server in je modem deelt de ip's 10.0.0.150-200 uit. Dus stel in je pc in dat je geen DHCP wil gebruiken (netwerkverbindingen) en gebruik deze gegevens:

IP: 10.0.0.201
Subnetmask: 255.255.255.0
Gateway: 10.0.0.138
Prim. DNS: 10.0.0.138
Sec. DNS: LEEG LATEN!

dan zet je in je modem nu eerst even standard server op 10.0.0.201 dan is je pc weer pingbaar...dan kan je dat later weer veranderen als je port van ICMP hebt.

Als je het gewoon op 10.0.0.151 zou laten staan heb je de kans dat een andere computer in het netwerk op een gegeven moment dat ip krijgt en je niet meer te pingen bent op de pc die jij wilt.

Als je gewoon standard server = 10.0.0.201 wilt blijven gebruiken kan dat ook, dan raad ik je echter wel aan een firewall op die pc te zetten ook.

Ik hoop dat je er wat aan hebt, als je nog vragen hebt...laat maar horen, ben zelf ook hele tijd bezig geweest met dit modem. Als het eenmaal werkt is het een goed modumpje hoor :P

• Tijgert
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 28-11 07:35

Tijgert

Let the Zen flow. Shit a leak!

Wat is nou de poort van de ICMP calls?
Ik heb een ST716v5 met exact hetzelfde probleem en ik zit muurvast.

Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.

• Edwin van Cleef
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-11 02:50

Edwin van Cleef

Werk veilig of werk niet

Mischien heb ik hier een vreemde gedachte over maar ik heb het altijd prettig gevonden dat ze mij niet konden pingen.
Heb een exact zelfde modem gehad en die had ook dat probleem.
Wanneer je achter deze modem/router een servertje hebt hangen is deze wel gewoon bereikbaar hoor mits de poorten goed gemapt zijn.

computer voor alle werkzaamheden

• GraveR
  • Laatst online: 22-08 19:26
Tijgert schreef op zondag 28 januari 2007 @ 23:29:
Wat is nou de poort van de ICMP calls?
Ik heb een ST716v5 met exact hetzelfde probleem en ik zit muurvast.
Pingen voor de 5x6 en 7xx-serie zet je aan met:
:service system ifadd name=PING_RESPONDER group=wan

Via de CLI

• Tijgert

Tijgert

Ai.. werd even blij...

Ik log in met telnet en tik direct de regel in zoals hierboven en hit enter.
(ik tik geen saveall)
Ik laat me pingen -> alle packets lost.

Bij de lijst van services staat nu wel PING_RESPONDER en dat dit het ICMP protocol gebruikt. Het deed wel iets, maar werken ho maar.

Moet er nog wat bij? Heb je meer info van mijn setup nodig hiervoor?

Ik heb er zelfs een topic over lopen, hiero.

[ Voor 52% gewijzigd door Tijgert op 29-01-2007 01:18 ]

Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.

• GraveR
Tijgert schreef op maandag 29 januari 2007 @ 01:01:
Ai.. werd even blij...

Ik log in met telnet en tik direct de regel in zoals hierboven en hit enter.
(ik tik geen saveall)
Ik laat me pingen -> alle packets lost.

Bij de lijst van services staat nu wel PING_RESPONDER en dat dit het ICMP protocol gebruikt. Het deed wel iets, maar werken ho maar.

Moet er nog wat bij? Heb je meer info van mijn setup nodig hiervoor?

Ik heb er zelfs een topic over lopen, hiero.
Dunno. Deze regel werkt met een out-of-the-box 716 met zowel firewall aan als firewall uit, zonder dat ik de firewall hoef aan te passen.

• Tijgert

Tijgert

Welke firmware revisie?

• GraveR
6.1.9.6
Pagina: 1