Toon posts:

Lijst > winkelwagen systeem?

Pagina: 1
Acties:
  • 109 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Heb dus nu een lijst weten te maken waarbij mijn "producten" staan en ik wil dat mensen de producten kunnen aanvinken en op het eind iets hebben van "bekijk winkelwagen" met alle aangevinkte producten.

Ik heb eerlijk gezegd geen flauw idee how zoiets wordt gedaan of genoemd dus kan iemand mij enkele tips geven over het onderwerp? :)

De content op de website is volledig ondersteund door een mysql database.

En ik werk voor passwords niet met md5 hash, weet iemand dan hoe ik de passwords (voor login) case sensitive kan maken?

• Sn0rkel
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21-08 10:12
opzich niet moelijk hoor, ff een globaal opzetje: (zelf ook nadenken he :P)
  • user laadt lijst met producten, elk product voorafgegaan in code door checkbox met unieke ID
  • user verstuurt lijst ("bekijk winkelwagen"), php bekijkt voor welke ID's gechecked zijn..
  • voor die ID's regeltje output geven, als je wilt onthouden ook ff in array stoppen (cookies/sessions)
Als dit je nix zegt, misschien eerst ff php leren :>

[ Voor 41% gewijzigd door Sn0rkel op 16-05-2003 13:50 ]

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-08 11:40

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Verwijderd schreef op 16 mei 2003 @ 13:44:
Heb dus nu een lijst weten te maken waarbij mijn "producten" staan en ik wil dat mensen de producten kunnen aanvinken en op het eind iets hebben van "bekijk winkelwagen" met alle aangevinkte producten.

Ik heb eerlijk gezegd geen flauw idee how zoiets wordt gedaan of genoemd dus kan iemand mij enkele tips geven over het onderwerp? :)
tuurlijk. Maar ik zou dan eerst wel eens een gedachtenspinsel voor jou willen zien. :) Krengen heten trouwens shopping cart :)
En ik werk voor passwords niet met md5 hash, weet iemand dan hoe ik de passwords (voor login) case sensitive kan maken?
Waarom wil je geen MD5 gebruiken?

[ Voor 5% gewijzigd door gorgi_19 op 16-05-2003 13:49 ]

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

• marty
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 27-03-2023
http://www.google.com/sea...l+shopping+cart&hl=nl&lr=

of als je geen php gebruikt, ff een andere progtaal invullen

Verwijderd

Topicstarter
I know, maar heb de afgelopen weken alleen maar met php gewerkt, en ik ben nog newbie (schoolproject sigh). Dus ben al tegen ongelooflijk veel problemen gelopen in een poging om een commercieel site online te zetten :)

Dus dat nadenken wil nog niet altijd goed werken :) Zit nog met genoeg problemen die ik nog moet afwerken in mijn script :)

'Waarom wil je geen MD5 gebruiken?'

Werk een beetje errug veel met sessies en je kan sessies niet bewerken met md5 en dat maakt alles een beetje irritant. En ik geloof dat je ook niet terug kan converteren naar normaal. Dus dan moet ik nog enkele functies bij gaan verzinnen en daar heb ik helaas niet genoeg tijd voor.

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-08 11:40

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Verwijderd schreef op 16 May 2003 @ 14:38:
Werk een beetje errug veel met sessies en je kan sessies niet bewerken met md5 en dat maakt alles een beetje irritant. En ik geloof dat je ook niet terug kan converteren naar normaal. Dus dan moet ik nog enkele functies bij gaan verzinnen en daar heb ik helaas niet genoeg tijd voor.
MD5 is een standaard functie. En je kan het inderdaad niet terug converteren. 't is een hashing; geen encryptie methodiek.
Als iemand z'n wachtwoord vergeet, moet er dus een nieuwe gegenereerd worden.

Maar waarom wil je een wachtwoord meesturen? Waarom stuur je niet het UserID mee in een sessie?

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

• nescafe
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11:20
Waarom zou je md5 weer terug willen converteren? Je kunt gewoon de hashes met elkaar vergelijken. Overigens heeft mysql een functie ingebouwd (iets dat op strcmp lijkt) dat strings hoofdlettergevoelig met elkaar vergelijkt.

* Barca zweert ook bij fixedsys... althans bij mIRC de rest is comic sans

Verwijderd

Topicstarter
gorgi_19 schreef op 16 mei 2003 @ 14:40:
[...]

MD5 is een standaard functie. En je kan het inderdaad niet terug converteren. 't is een hashing; geen encryptie methodiek.
Als iemand z'n wachtwoord vergeet, moet er dus een nieuwe gegenereerd worden.

Maar waarom wil je een wachtwoord meesturen? Waarom stuur je niet het UserID mee in een sessie?
Ik stuur alles mee in mijn sessies van mijn form richting mijn php script om alles in een database te gooien.

En heb geen wachtwoord gen gemaakt (wat ik misschien beter wel kan doen, aangezien ik wel van plan was om een lost password email concept wil uitwerken, kan het net zo goed afmaken). Dus nu vullen de gebruikers zelf hun ww in tijdens de registratie.

• Sn0rkel
Ik moest ook een online winkeltje maken met php/sql voor school (9,2 :9), heb het daarbij als volgt aangepakt.... (wel zonder user reg maar goed).
  • tabel met categorieen
  • tabel met producten
  • tabel met users
Een bezoeker krijgt in linkerframe categorieen, klik toont inhoud categorie in rechterframe. Bij klik op product wordt er een item in de array aangemaakt die bij die user hoort (sessies) met aantal en item id, later dus makkelijk terug op te vragen. Bij afrekening kiezen voor invullen pass/userid ofzowiets of nieuwe klant -> adresgegevens.

Password vergelijken kan idd gewoon met sql, ben functie ff kwijt maar mysql.com heeft wel een overzichtje ergens, kan dit niet met php??

(Het winkeltjeprojectje voor school)

• Feyd-Rautha
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02-08-2025
Ik heb ooit nog eens een winkelwagentjes-systeem moeten maken in ASP. Toen heb ik een Dictionary-object gebruikt. Dat was wel handig mbt tot toevoegen en verwijderen van objecten (producten)

I must not fear. Fear is the mind-killer. Fear is the little-death that brings total obliteration. I will face my fear. I will permit it to pass over me and through me. Where the fear has gone there will be nothing. Only I will remain.

Verwijderd

Topicstarter
Okies tijd om dit ff te toppen: snap et nie ;(
user laadt lijst met producten, elk product voorafgegaan in code door checkbox met unieke ID
user verstuurt lijst ("bekijk winkelwagen"), php bekijkt voor welke ID's gechecked zijn..
voor die ID's regeltje output geven, als je wilt onthouden ook ff in array stoppen (cookies/sessions)
Stap 1 is gelukt en wel zo:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
while($row = mysql_fetch_array($result2))
{
    echo "<table border=1 width='100%'>";
    echo "<tr>";
    echo "<td width=10%>Prod ID: ".$row['Product_ID']."</td>";
    echo "<td width=50%>Naam:  ".$row['Naam']."</td>";
    echo "<td>Categorie: ".$row['Categorie']."</td>";
                echo"<form name=check action=Confirm_CheckList.php>";
printf("<td><input type=\"checkbox\" name=\"keuzearray\" value=\"%s\"></input>", $row["Product_ID"]."</td></tr>");
    echo "</table><hr>";
}

Punt 2 lukt me niet :( Heb het zo ff geprobeerd alleen snap er eerlijk gezegd zelf niet veel van :(

PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
<?php
$indexLimit=count($keuzearray);
for($i=0; $i<$indexLimit; $i++)
{
    echo $keuzearray[$i];
    }

?>

Krijg gewoon een blanke pagina ongeacht wat ik aanvink :(

Btw, je pagina ziet er wel functioneel uit, beetje vage kleuren en layout is ook niet alles maar wel functioneel :)

• Shift
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-08 13:44

Shift

[] Dual crazy []

Waarom maakt je elk product een form aan ? Welke methode gebruikje ik zie geen method=POST en submit button ? Maar goed. Ik heb het een beetje aangepast.

PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
<?
echo"<form name=check method=POST action=Confirm_CheckList.php>"; 
echo "<table border=1 width=\"100%\">"; 

while($row = mysql_fetch_array($result2)) 
{ 
    echo "<tr>"; 
    echo "<td width=10%>Prod ID: ".$row['Product_ID']."</td>"; 
    echo "<td width=50%>Naam:  ".$row['Naam']."</td>"; 
    echo "<td>Categorie: ".$row['Categorie']."</td>"; 
    echo "<td>";    
    echo "<input type=\"checkbox\" name=\"keuzearray[]\" value=\"$row[\"Product_ID\"]\">";
    echo "</td></tr>";  
}
    echo "<input type=submit name=submit value=submit>";
    echo "</table><hr>";   
    echo "</form>";
?> 

Uitlezen:

PHP:
1
2
3
4
foreach($_POST["keuzearray"] as $key => $value)
{
      echo "Product : $value<br>";
}

[ Voor 255% gewijzigd door Shift op 19-05-2003 21:59 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil geen commentaar leveren aangezien ik er niet helemaal van begrijp maar je antwoord verneukt mijn lay out en maakt een button voor elk product, bovenop de checkbox. Is volgens mij niet de bedoeling?

En het uitlezen krijgt errors met een "invalid argument supplied"

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 19-05-2003 19:44 ]

• Sn0rkel
heb je het loopje wel VOOR de submit knop afgesloten? In dat stukkie code hierboven mist btw nog een echo("<tr><td colspan=5>"); na et afsluiten loop en voor de submit knop....

De uitleespagina voor die chinees (met de fijne lay-out >:) ) ziet er ongeveer zo uit, ik haal de gegevens overigens niet uit post, maar uit cookie. Dat kun je vast wel ff ombouwen :P

PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
//algemene productinfo ophalen
  while($row = mysql_fetch_array($products)){

//checken of prod geselecteerd en weergeven
    if (array_key_exists($row["ID"], $_COOKIE['product'])) {
        // naam gerecht
        echo("<tr><td><b>".$row["Gerecht"]."</b></td>");
        //prijs
        echo("<td>&euro; ".$row["Prijs"]."</td><td align=center>");
        //aantal
        echo($_COOKIE['product'][$row["ID"]]."</td>\n");
        echo("</tr>");
    }

//de rest is niet interresant

Bij jou staat neem ik aan geen aantal in array, alleen de array met geselecteerde checkboxes, dus aantal gaat alleen werken als er ook nog een <input type='text' name='aantal$PROD_ID'> in je form komt, dan kun je die ook nog ff weergeven.

Hoe je kijkt of een checkbox aangevinkt is weet ik zo gauw niet, maar daarvoor hebben we google :>

Wat wij overigens bij informatica op school eerst leren is een schets te maken van de opzet, paginaverbandjes er in gooien en wat psd'tjes maken voor het echte php'en begint... werkt wel zo overzichtelijk :z

[ Voor 255% gewijzigd door Sn0rkel op 20-05-2003 09:43 ]

Pagina: 1