Toon posts:

Doom3 benchmarks

Pagina: 1
Acties:
  • 86 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
de benchmarks van Doom3 zijn nu al een tijdje uit maar ik hoor er niets over op forums dus d8 ik ik plaats ff een postje:)

Wat nvidia ons heeft gezegt blijkt uit te komen. hun NV30 chip is wel degelijk zo snel, in doom3 maakt hij gehakt van de Radeon9800PRO256mb en zit zelfs niet zo heel ver van de NV35 af:) dus bla bla praatjes ATi is beter;) Nvidia owned de gamersmarkt weer es:)

benchs:
http://www.anandtech.com/video/showdoc.html?i=1821&p=22
http://www.hardocp.com/article.html?art=NDc0

• Pubbert
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13:07

Pubbert

random gestoord

Wat wil je hier mee bereiken als ik vragen mag :{

/kansloos

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Verwijderd

>dus bla bla praatjes ATi is beter;) Nvidia owned de gamersmarkt weer es:)

Hou nou's op met dat geleuter man.
Er *bestaat* simpel weg niet zoiets als 'de beste'.
Hangt er altijd maar weer vanaf waarnaar je kijkt.

De HL2-movies zijn bv. opgenomen op een Ati.
En alle leuke carmack-gimmicks van Doom3 aside - ik vind HL2 er stukken leuker uitzien.
Doom3 is 1 grote stencil-shadow demo - HL2 ziet er gewoon goed en sfeervol uit.

Betekent dat dan dat ik zou mogen roepen dat de Ati dus beter is ?
Lijkt mij niet, maar zeg jij het maar... :)

Verwijderd

Topicstarter
nou de meeste mense hier zijn de die hard gamers groep die de meeste FPS wille hale in nieuwe games. dus voor ze upgrade moete ze dit wel gezien hebbe toch ?:P

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
Verwijderd schreef op 16 May 2003 @ 13:41:
nou de meeste mense hier zijn de die hard gamers groep die de meeste FPS wille hale in nieuwe games. dus voor ze upgrade moete ze dit wel gezien hebbe toch ?:P
ja, maar dan hoef je het niet zo gekleurd te brengen :)

• JumpStart
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Erhh, behalve dan dat je fout zit door hier een flame / ATi vs nVidia ruzie uit te lokken, zit je ook fout met chip type: De GeForce 5900 is NV35 en niet NV30.

ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE

• WeAreLegion
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op 16 mei 2003 @ 13:41:
>dus bla bla praatjes ATi is beter;) Nvidia owned de gamersmarkt weer es:)

Hou nou's op met dat geleuter man.
Er *bestaat* simpel weg niet zoiets als 'de beste'.
Hangt er altijd maar weer vanaf waarnaar je kijkt.

De HL2-movies zijn bv. opgenomen op een Ati.
En alle leuke carmack-gimmicks van Doom3 aside - ik vind HL2 er stukken leuker uitzien.
Doom3 is 1 grote stencil-shadow demo - HL2 ziet er gewoon goed en sfeervol uit.

Betekent dat dan dat ik zou mogen roepen dat de Ati dus beter is ?
Lijkt mij niet, maar zeg jij het maar... :)
Ik vind :) .. tjah ik vind HL2 weer niks. :) maar goed dat is gewoon personlijke kwestie en idd.. die loze discussies over ATI VS NVIDIA, INTEL VS AMD het moet gewoon eens op houden klaar... word er echt niet goed van

Verwijderd

dit is echt boeiend :? als ze er nou iig bij hadden gezet om welke versie van doom3 het ging want de alpha versie had ik geloof ik al een half jaar geleden :) en die liep goed ongeveer 40fps alleen terugzakkers als die zombies me hn klauwen in me scherm kwamen :?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 16 mei 2003 @ 13:41:
Als je de meeste FPS wilt halen ga je geen spel spelen met stencil-shadowing, antialiasing etc,
dan pak je een spel uit 1998 en draait dat op 400FPS.

Doom3's target-framerate was 30fps,
en Carmack heeft uitdrukkelijk vermeld dat ie niet voor framerate ging maar voor eye-candy.

En dan nog blijf ik al die nieuwe benchmarks uiterst dubieus vinden :)

• |sWORDs|
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-04 12:48

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Verwijderd schreef op 16 May 2003 @ 13:41:
Shif- en n-toets kapot?

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

Verwijderd

Topicstarter
ja maar als je de revies kijkt dan zie je dat de Gf5800 ultra en de 5900 ultra getest worden Jumpstart.:P en dat is volgens mij wel de NV30 :>)

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
Verwijderd schreef op 16 May 2003 @ 13:46:
ja maar als je de revies kijkt dan zie je dat de Gf5800 ultra en de 5900 ultra getest worden Jumpstart.:P en dat is volgens mij wel de NV30 :>)
dan lees jij andere reviews dan ons denk ik. ATi kaarten worden echt wel meegenomen hoor :)

• D3LTA
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16-08 15:08
NVIDIA's Back with NV35 - GeForceFX 5900 Ultra

Dat lezen soms toch zo moeilijk kan wezen

Verwijderd

Raar toch dat nvidia in het begin bedankt wordt voor het mogelijk maken en dan ook gek genoeg ver boven de rest uitscoord... gezien de laatste berichten op de frontpage begin het het steeds meer op een hoop marketing praat en weinig daad uitkomt... Ik kijk de kat iig even uit de boom, zolang als ik straks doom3 en Halflife 2 op mijn systeem kan spelen, vind ik het best :)

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Trouwens, als je dan toch wil hameren op 9800 Pro vs FX5900, lees dan de conclusies van deze review maar eens:

http://www.hardocp.com/article.html?art=NDcy
Overall, when judging image quality, we have to give the hat to the 9800 Pro.

[...]

Looking at performance between the two cards, we found that in Unreal Tournament 2003 the GeForceFX 5900 Ultra was on top in Antalus, but the Radeon 9800 Pro 256MB led in Inferno. However, CTF-Face3 showed what all that memory bandwidth can do on the GeForceFX 5900 Ultra. In a very memory bandwidth intensive situation the 5900 Ultra will excel. Serious Sam showed the 5900 Ultra on top as well. Splinter Cell was more interesting, showing the 9800 Pro 256MB card leading and by a good margin. The demo we ran is a demanding Pixel Shader oriented benchmark, and perhaps the 9800 Pro still has the faster shader speed.

[...]

It almost seems like in every benchmark the cards go back and forth, dancing around each other. One map will run one card faster, another map will run the other one. One resolution shows a card faster, another resolution shows the other fast. It makes deciding which is the fastest card a very hard decision. Here we have an 8 pipeline card clocked at 380MHz beating in some cases a 4 pipeline card clocked at 450MHz with a lot of bandwidth. It appears in those situations that the 9800 Pro 256MB card just has a better architecture with faster shader speed. Then on the other side we do have the GeForceFX 5900 Ultra winning in some DX8 tests as well.

[...]

Both cards offer exceptional performance, but if I have to place my finger on which card I would choose for my primary system that I play my games on, I would have to opt for the 256MB 9800 Pro. It has better AA quality, and can play at 6XAA on a 256MB card very easily. It has also proven to be very strong in shader operations. It is not an easy decision for sure now.
Nog een 9800 Pro vs FX 5900 review hier: http://www.extremetech.com/article2/0,3973,1074270,00.asp
So NV35, now the GeForceFX 5900 Ultra, is here. And so is a 256MB version of the Radeon 9800. Is there a clear winner? It's tough to say.

Advantage nVidia: nVidia has just about caught up to the Radeon 9800 on current-generation games, and appears to have a strong shader performance outlook for upcoming games.

Advantage ATI: In our game tests, which are by and large DX7-class content, the outcome is a decidedly mixed bag, although in the final score, the Radeon 9800 Pro has outlasted the 5900 Ultra, particularly at the grueling 1600x1200 test resolution. Add to the mix that ATI will likely bring out a Radeon 9800 Pro running on 0.13-micron, with an engine clock that could go from 375MHz to upwards of 450MHz, and ATI would appear to have the high-end performance situation well in hand.
Kortom, dit is echt geen klare overwinning voor nVidia. En dat is maar goed ook, want met een goeie 'wapenwedloop' wint de consument (wij dus!) uiteindelijk.

ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Verwijderd schreef op 16 May 2003 @ 13:46:
Dan nog klopt het niet... De NV35 en de R350 (dus de FX 5900 en de 9800 Pro) zijn aan elkaar gewaagd, als je meerdere reviews leest. De NV30 en de R300 (dus de FX 5800 en de R300) is een ander verhaal, daarbij moet de NV30 in het stof bijten.

Kan best dat de review van AnandTech 5800 vs 5900 reviewed, maar Hard|OCP deed 9800 Pro vs 5900. En dan nog moet je dus niet schrijven dat de NV30 het wint van de 9800 Pro.

Erhmmm, dikke vette [edit]

Wat je even niet moet vergeten is dat Doom III niet de enige klapper is die (hopelijk) dit jaar uitkomt. Je zou behoorlijk bekrompen zijn als je je keuze nu al maakt op basis van benchmarks van slechts één game, waarbij nog niet eens gekeken is naar beeldkwaliteit.

[ Voor 20% gewijzigd door JumpStart op 16-05-2003 14:00 ]

Verwijderd

Topicstarter
ja maar sjaak als je naar die van anandtech kijkt zie je dat de Radeon 9800pro GF5800 en 5900 ultra vergeleken worden en daar zit toch wel 30 fps tusse;P

Without any AA/Anisotropic filtering enabled, ATI's solutions fall siginficantly behind the NV30/35

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 16-05-2003 14:01 ]

• VisionMaster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-07 20:32

VisionMaster

Security!

Verwijderd schreef op 16 May 2003 @ 13:58:
ja maar sjaak als je naar die van anandtech kijkt zie je dat de Radeon 9800pro GF5800 en 5900 ultra vergeleken worden en daar zit toch wel 30 fps tusse;P

Without any AA/Anisotropic filtering enabled, ATI's solutions fall siginficantly behind the NV30/35
Kan je effe duidelijk maken voor de menigte waar je naar toe wilt met deze topic? Ik snap er geen houdt van ik ruik ozon in de lucht van flames die ik niet direct zie staan, maar ik ruik gassen.

maak eens duidelijk wat je wilt bespreken en waarom

I've visited the Mothership @ Cupertino

• toastingnow
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-08 15:51
Ik denk dat dit pas interesssanter wordt als de tweaker zelf de benchmark zou kunnen krijgen.

Asus P5K Pro, 2 Gb DDR2, Samsung 500 GB HD, XFX Alpha DOG 670Mhz, E8400

Verwijderd

Best figuur:

Interpunctie is zeker bevordelijk voor de leesbaarheid van je post. Je komt zo ook niet over als... Iemand die verstand heeft. Daarnaast is het ook van belang te kijken naar de prijs van de kaart, de bronnen van de benches, en de instellingen die gebruikt werden (zet AA maar eens aan), en de nodige ethische afwegingen: Vind ik dit een goed bedrijf (zoals nvidia nu bezig is vind ik eigenlijk niet dat ze het verdienen een grafische kaart in mijn PC te hebben).

En dan nog één vraagje aan jou:

Wat is een gamersmarkt? Is dat een markt waar je heengaat, en vervolgens een dozijn nip`Heaton's besteld, een truckload [BSE]CABAL-letjes, e.d.

• McCoy
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 19-09-2024
Als je alleen doom3 gaat spele op je pc, dan zou ik misschien overwegen om die nvidia te kopen, maar wie is nu zo saai :P

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Topicstarter, we doen hier niet aan trolls en aan zulke loze startposts. Hier kan gewoonweg geen serieuze discussie uit voortvloeien.

/kansloos
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.