Deze feature zit niet in Windows 2000 wel in XP. Ik heb mijn laptop via een netwerkkaart aangesloten op mijn compu, die op zijn beurt weer verbonden is met de router / internet. Bij XP had je de mogelijkheid tot bridge-modus, waardoor de laptop ook gewoon internet had. Hoe zit dit bij Windows 2000?
zit er, voorzover ik weet, niet in... je kan gewoon ics inschakelen, ik denk dat het internet dan wel erg traag wordt maar toch
The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall
ICS gebruiken, of routing en remote access configureren, als je 2 internet ipnummers hebt.
Ik zou overgins geen idee hebben waarom ICS traag zou zijn. ( zoals jimbolino suggereerd )
Ik zou overgins geen idee hebben waarom ICS traag zou zijn. ( zoals jimbolino suggereerd )
Wat hebben 2 internet ipnummers met ICS of RRAS te maken?Semt-x_ schreef op 16 May 2003 @ 15:22:
ICS gebruiken, of routing en remote access configureren, als je 2 internet ipnummers hebt.
ICS en RRAS maken gewoon gebruik van NAT protocol.
Vereist
1 netwerkconnectie extern(internet
1 netwerkconnectie intern ( je eigen lan)
De netwerkkaart intern komt op 192.168.0.1 of 192.168.1.1 te staan denk laatste.
Een netwerk bridgen zit inderdaad niet in Windows2000 maar is een nieuwe functionaliteit binnen WindowsXP.
[ Voor 9% gewijzigd door mutsje op 16-05-2003 15:35 . Reden: extra informatie ]
met 2 internet ipnummers hoef je niet te natten, maar kun je routeren.Wat hebben 2 internet ipnummers met ICS of RRAS te maken?
je kunt ook zonder 2 internet ip nummers routeren.. daarvoor hebben ze NAT uitgevonden.
Je kunt prima RRAS gebruiken zonder 2 externe ip adressen want voor RRAS heb je 1 externe en 1 interne netwerkkaart nodig... staat allemaal in boek 70-216.
Je kunt prima RRAS gebruiken zonder 2 externe ip adressen want voor RRAS heb je 1 externe en 1 interne netwerkkaart nodig... staat allemaal in boek 70-216.
Je moet op de machine die aangesloten is op het internet ICS activeren. En je laptop op DHCP client zetten.
Pagina: 1