Toon posts:

beveiligingscamera maken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben van plan om voor mijn auto een soort van carport / garage te maken naast het huis. Omdat dit overdekt is, kwam ik met de gedachte om er een beveiligingscamera te maken. Ik heb geen idee hoe ik dit het beste kan doen, maar ik heb het volgende:

Een webcam
Een oude laptop (P75 met USB en PCMCIA)
Een hoofdcomputer (Shuttle SS51G @ 2,13Ghz)
2 rechterhanden om het te maken
Een beetje geld voor dingen die nog moeten gebeuren

Het idee is het volgende: Ik wil dus de garage met videobewaking beveiligen. Door middel van de webcam dus beelden maken en dan doorsturen naar mijn computer zodat deze opnames kan maken / ik kan kijken hoe het ermee staat. Voor licht heb ik al wat, ik heb gezien hier op GoT dat je met infraroodoogjes licht kan maken voor je webcam.

Heeft iemand suggesties hoe ik dit kan doen?

Verwijderd

Je bedoelt dit:
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~kazz1980/ir4.JPG

wat in dit topic staat: [rml][ IR-webcam]howto inclusief pics![/rml]

Dat is toch vrij simpel. Je bouwt de webcam na zoals in dat topic staat en sluit hem aan op je laptop. Via een netwerkje zou je dan de beelden op je normale pc kunnen bekijken. Je zou natuurlijk ook de webcam direct op je pc kunnen aansluiten maar ik weet niet wat voor afstand je moet overbruggen. Als je dan een carport met een plafond maakt dan kun je de cam bijvoorbeeld net zo inbouwen zoals je bv met spotjes doet. Zelfs kun je nog met videosoftware (zoals van Ulead ofsow) het beeld kunnen opnemen mits je een redelijke hoeveelheid vriuje ruimte hebt op je schijf (je zou ook tijden kunnen instellen ofsow opties genoeg).

[ Voor 66% gewijzigd door Verwijderd op 16-05-2003 13:15 ]

• Tjark
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 07-08 15:48

Tjark

DON'T PANIC

Idee: laat die infrarood zitten en zorg dat er gewoon licht is dat door bewegingsdetectie aan gaat.
2 voordelen:
- zo'n lamp is makkelijk overal en goedkoop te kopen
- je wilt blijkbaar je auto in de gaten houden omdat je bang bent dat iemand er iets mee doet. Denk je dat die persoon zal stoppen als ie in het donker rustig door kan werken. Of zal hij eerder stoppen als er opeens een lamp op hem gericht is?
Voorkomen is beter dan genezen...

maar je kan er evt ook een ir lamp plaatsen zodat je er iig nog zeker van bent dat je auto er nog staat, ook als er niemand in de buurt is.

[ Voor 15% gewijzigd door Tjark op 16-05-2003 13:17 ]

*insert signature here

Verwijderd

TjarkVerhoeven schreef op 16 May 2003 @ 13:15:
Idee: laat die infrarood zitten en zorg dat er gewoon licht is dat door bewegingsdetectie aan gaat.
2 voordelen:
- zo'n lamp is makkelijk overal en goedkoop te kopen
- je wilt blijkbaar je auto in de gaten houden omdat je bang bent dat iemand er iets mee doet. Denk je dat die persoon zal stoppen als ie in het donker rustig door kan werken. Of zal hij eerder stoppen als er opeens een lamp op hem gericht is?
Voorkomen is beter dan genezen...
Tja als iedereen ligt te slapen rond een uur of 1 dan zou ik (als inbreker zijnde) niet zo gauw schrikken van een lamp die aangaat want niemand die het in de gaten heeft. Stel dat er iemand is die het merkt, dan zal diegene vaak eerder denken dat het een kat is ofsow dan dat z'n auto word gejat.

Verwijderd

Topicstarter
maar kan ik dus over het netwerk de webcam bekijken? De een zal Win98 krijgen en de ander (hoofdcompu) heeft Win2000. Kan je dat netwerk ook draadloos krijgen of alleen het signaal doorsturen ofzo???

Vrije ruimte genoeg. Als ik het elke dag weer wis dan kan dat volgens mij wel. Hoeft ook niet 25frames p/s he... Een paar is goed genoeg.

Ik weet nog niet precies wat ik moet doen met die lamp. Een schijnwerper erop is niet geheel onverstandig maar dan zie ik dus de rest van de tijd niks terwijl meneer de inbreker misschien wel de stroom van de lamp af heeft gehaald. De laptop+ webcam worden natuurlijk netjes weggewerkt!

[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 16-05-2003 13:43 ]

• Tjark
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 07-08 15:48

Tjark

DON'T PANIC

Verwijderd schreef op 16 May 2003 @ 13:19:
[...]Tja als iedereen ligt te slapen rond een uur of 1 dan zou ik (als inbreker zijnde) niet zo gauw schrikken van een lamp die aangaat want niemand die het in de gaten heeft.
Maar waar schrik je meer van: een lamp of onzichtbaar IR? :)

Daarnaast levert lamplicht veel betere beelden op dan IR.

*insert signature here

Verwijderd

Topicstarter
nog meer varianten??

Verwijderd

doe gwoon lamplicht + ir en zorg dat je webcam software hebt die begint op te nemen als er beweging op de webcam is.

Voor het bekijken van de webcam beelden via het netwerk zou je vnc kunnen gebruiken oid

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 19 mei 2003 @ 18:39:
doe gwoon lamplicht + ir en zorg dat je webcam software hebt die begint op te nemen als er beweging op de webcam is.

Voor het bekijken van de webcam beelden via het netwerk zou je vnc kunnen gebruiken oid
hmm. heb je ook voorbeelden van software voor het opnemen als er beweging is? Ik heb een Philips PCVC690K als webcam.
Pagina: 1