laserwriter 16/600 krijg ik niet op netwerk

Pagina: 1
Acties:

• Pixal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Topicstarter
Ik doe elke week 4 uur lang it werkzaamheden op een basisschool in badhoevedorp voor mijn stage. (rest van de week andere basisscholen). De school waar ik nu zit heeft een printer cadeau gekregen.

Een: Apple Laserwriter 16/600 PS. Ik heb hem aangesloten op het netwerk. Verbinding naar de switch is goed, daar kan het niet aan liggen. Op het moment dat ik de printer aanzet komt er een pagina uit met de volgende info.

NetWare
Printer Name: APPLE_LW84288f

Ethernet (address: 08:00:07:84:28:8f)
Ethertalk: PostScript
NetWare: Autoselect
TCP/IP: Autoselect
IP Adress: 0.0.0.0

Ik heb op de server geprobeerd de dhcp automatisch het MAC adres van de printer het ip adres 192.168.0.50 toe te wijzen nadat gewoon via dhcp niet werkte.

Blijkbaar moet ik de printer configureren maar ik weet niet hoe. Wat zie ik over het hoofd? Hij hoort als UNIX machine met een printer in local network te komen staan maar hij komt niet eens op het netwerk.

Ik heb de diskettes die erbij zaten wel geinstalleerd maar dat programma werkt pas zodra ik connectie heb met de printer. Er staat in een manual die ik vond ook iets over telnet maar ook daarvoor lijkt me eerst een ip adres nodig?

Iemand ervaring?

Verwijderd

Aangezien de printer van apple is, zou het goed kunnen dat deze naast TCPIP ook het AppleTalk protocol praat. Misschien is daar een manier te vinden om 'm aan te spreken en het IP adres in te stellen?

• Pixal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Topicstarter
ja sorry jongens.. ik heb hem uiteindelijk maar aan de parallelle poort van een pc gehangen.. die moet dan maar altijd aan staan om te kunnen printen want ik kom niet zomaar in de bios van die printer

tijd was op en ik krijg inderdaad die appletalk er niet uit