Toon posts:

zoek mobo informatie

Pagina: 1
Acties:
  • 31 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een mobo op me werk, maar weer totaal niet welk type het is. Wat ik weet is:

• AT
• Soyo SB82437 VX Chipset
• 4 *PCI
• 4*ISA
• 4*EDO RAM
• 1*SDRAM

Ik heb op de Soyo site gekeken, maar zelfs hun hebben het niet in hun database. :? Weet iemand mij meer informatie te verschaffen over dit bordje? In het bijzonder.... maximale CPU capaciteit en welke?

Verwijderd

hmz, google vind inderdaad ook weinig interessants..

post anders ff je complete bios string, maybe kunnen we daar op zoeken :?

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

82437 VX is onderdeel van de Intel 430VX chipset. Deze chipset komt voor op Socket5 en Socket7 moederborden en bij dit soort plankjes kun je gewoonlijk wel de snelst verkrijgbare Socket5 en/of Socket7 CPU (de AMD K6-2 daargelaten) erop prikken :)

Het chipset ondersteunt een FSB van 50, 60 en 66MHz en sommige mobo's (met name de Socket7 exemplaren) hebben een overclockmogelijkheid tot 75MHz en heel soms zelfs 83MHz. Maar zitten er geen jumpertjes op het plankje? Gewoonlijk vind je daarbij wel wit afgedrukte tabellen hoe je de jumper moet zetten om een bepaald FSB/multiplier/voltages te bereiken. Neem daarvan gewoon de maximale waarden en neem de sockettype in ogenschouw en je weet al gelijk wat de snelste CPU is die erop past B)

[ Voor 3% gewijzigd door BalusC op 16-05-2003 12:47 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:07

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Andere details over de i430VX: maximaal 128MB EDO of 64MB SDRAM (maar maximaal 32MB per module, en je hebt maar een enkele DIMM slot, dus in het geval van dit mobo max een dubbelzijdige 32MB reep met 16 16Mb chips (64Mb chips worden niet correct geadresseerd)). Ook kan de VX maximaal 64MB cachen, dus meestal heb je met 64MB RAM de maximale performance- tenzij je OS als een gek aan het swappen is ben je met meer dan dat slechter af.

Maar soweiso kun je erachter komen exact wat de naam van deze mobo is door de FAQ te lezen en uit te voeren:

Technische PMG FAQ
en daarin
Welke moederbord zit er momenteel in mijn systeem?

Met die info kun je op de Soyo site wel eea vinden. Bottom line: de beperkende factor van een VX plank qua CPU is meestal de minimale voltages die het kan leveren.

3.3V: P200 non-MMX
2.8V: P233MMX of K6-233
2.4V: K6-3
2.2V: K6-2

De K6-2 (v.a. 400MHz) en 3 herkennen een 2x multiplier als een 6x, waardoor je dus 6x66MHz=400MHz sowieso kunt halen, als je bord tenminste die lage voltages kan leveren.

/faq - dicht

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.