Damn mijn pc MOET uit... :(

Pagina: 1
Acties:
  • 116 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Nu online

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
Shitterdeshit het ONWEERT, Pc moet dus uit, anders kan ik het shaken als het hier inslaat.... :'( :(

Naja dan morgen maar weer....

Whatever.

Verwijderd

mja, gewoon aan laten staan, doe ik hier ook altijd , dan ketst de stroom in, aardlek weer aanskuppe, en verder gaan

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:13

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Gewoon aanlaten staan.. bij inslag.. : "MAAAMM!!! De computer is kapot.. ik wil een nieuwe!!!!"

:)

Verwijderd

mmm hier op wan gaat het heeel af en toe ook de pz uit, maar dat ligt aan dat er een dik stopcontact midden in een plas ligt :)

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-06-2025

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Nou das niet zo gek.. ik heb ooit mijn NT-1 van de muur horen klappen en bijna tegen mijn kop gekregen, terwijl ik vredig lag te slapen.. en ok.. das dan niet via de 220, maar toch alles van video tot computer tot Tv naar de tering.. moet zeggen dat je er niet vrolijk van wordt en er achter komt dat verzekeraars rijk willen worden, niet uit willen keren. (dat laatste los je trouwens op door te dreigen met je al dan niet virtuele advocaat) moet wel zeggen dat het tussenpersoon van ons indertijd ook zo louche was dat ze daar al snel bang van werden. Rekensommetjes maken konden ze niet nl.

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

• s3n
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08:04

s3n

Hier dondert het ook flink, ik kijk nog ff af maar als het te erg wordt gaat ie plat. Dan maar een nachje geen koetjes. ik ben niet zo rijk dat ik me ff een nieuwe pc kan veroorloven

Verwijderd

Als het onweert het heeft weinig zin om je pc uit te zetten alleen.Stekkers moeten ook uit :) ook de telefoon lijn enz dus laat het gewoon aan staan en neem gewoon een goed verzekering uit..

• kross
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Bij mijn ouders is bliksem in de buurt ingeslagen. De ISDN centrale is kapot (siemens) en de regenwater pomp. PC doet het gelukkig nog.

• Sequence
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-05-2024

Sequence

Online marketing

mijn pc's stonden gister ook uit.. geen risico lopen dat er wat gebeurd, want dan ben je de koetjes langer kwijt dan 1 nachtje

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Nu online

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
Het zou zonde zijn als deze Athlon 750@900 MHz met alles erop en en eraan gefried werd.... :'(

Heeft iemand nog tips/smoesjes, mijn pa drukt steeds mijn pc uit als ik weg ben... :(

Whatever.

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:32

crisp

Devver

Pixelated

Zet je je pc toch gewoon op een UPS of een overspannings-beveiliging?
Liefst ook nog een generator bij de hand voor het geval de stroom uitvalt; kan je toch doorgrazen :9

Intentionally left blank

• oehoe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-05 14:29

oehoe

blije prutser, ouwe sok

meendering zeg tegen je pa dat het meer energie kost om steeds een pc op te moeten starten dan dattie gewoon lekker doortuft. Je pa stopt toch ook niet met ademhalen als hij ligt te slapen?

George Orwell considered some variations of 1984. All money should be marked so that anything could be traced back and men should be made to carry devices so that their position would be known. It seemed so unrealistic that he dropped these ideas..

• Hyp Hyper
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08-2025
Dan zegt ie dat zijn auto ook niet staat door te pruttelen in de garage! :)

Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)

Verwijderd

Het is in principe wel het beste om de pc door te laten draaien. Vergelijk een auto, die slijt ook het hardst als hij koud is. Met een pjoeter is het precies hetzelfde. Qua slijtage en zo kun je hem het beste aan laten staan. Wel eens in de zoveel tijd even uitzetten en daarna weer aan om de vuiligheid van de koppen van de harde schijf af te laten halen.

Verwijderd

Klopt, als er iets slecht is voor een harddisk, dan is dat een power-on.

De meeste harddisks sneuvelen als je de PC aanzet, dan krijgt die schijf zo'n enorme opdonder, dat de al twijfelachtige disks het onmiddellijk begeven.

Verwijderd

NT-1 kastjes vinden onweer niet leuk, heb ik pas ook gehad, NT-1 kastje stuk.

KPN gebeld, die komen langs, gooien er een nieuwe in.

Als die monteur vraagt wat er aan de hand is, dan hou je je van de domme.

Blikseminslag betekend: jij betalen en anders is het een probleem van de KPN infrastructuur en dan krijg je geen rekening.

Mischien handig voor de weet!

Verwijderd

Meendering:

Zet 220 op je poweron knopje, dan kan je vader nog één keer je PC uitzetten.

Ik hoef toch niet te zeggen dat het een grapje was :D

Verwijderd

Idd de meeste bliksem schade komt niet door rechtstreekste inslagen.

In 9 van de 10 gevallen slaat de bliksem in in een boom of in de grond, en daarvandaag gaat het een ptt lijn in. En op die ptt lijn zit weer je isdn adapter of je modem, en die (duh) zit weer in je pjoetert.

Mijn pjoetert + modem zitten lekker op een filter, dus als de bliksem binnenkomt gaat er alleen maar een verdeeldoos kapot van 75 piekkies, en daarvan heb al enkele verkoolde exemplaren mogen aanschouwen (niet bij mezelf gelukkig). De pjoeterts e.d. waren in die gevallen nog onbeschadigd.

Verwijderd

Ik wil ook z'n filter voor mijn isdn lijn waar kan ik een kopen,die in de kpn winkel weten niets van
Pagina: 1