Toon posts:

[gentoo] Foutmelding bij compileren kernel

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Dit is het laatste wat ik zie als ik m'n kernel compile. Iemand enig idee waar de fout kan zitten?

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
ipt_realm.c: In function `match':
ipt_realm.c:29: structure has no member named `tclassid'
make[3]: *** [ipt_realm.o] Error 1
make[3]: Leaving directory `/usr/src/linux-2.4.20-gentoo-r2/net/ipv4/netfilter'
make[2]: *** [first_rule] Error 2
make[2]: Leaving directory `/usr/src/linux-2.4.20-gentoo-r2/net/ipv4/netfilter'
make[1]: *** [_subdir_ipv4/netfilter] Error 2
make[1]: Leaving directory `/usr/src/linux-2.4.20-gentoo-r2/net'
make: *** [_dir_net] Error 2

• Daantje20
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22-04 08:20

Daantje20

Je moet leven om te leren.

het ziet er naar uit dat het bij de ip filtering optie fout gaat. probeer een te compilen zonder.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 16 May 2003 @ 11:35: Iemand enig idee waar de fout kan zitten?
Ergens tussen je stoel en het toetsenbord denk ik :z

Met je bovenstaande foutmelding kan men op zicht niet zo veel. Er is veel meer informatie nodig. Bijvoorbeeld: welke commando's heb je ingetikt om tot deze foutmelding te komen?
Bovendien wordt je aangemoedigd om zelf problemen op te lossen. Geef in elk geval aan wat je tot nu toe hebt geprobeerd om het probleem op te lossen. Heb je bijvoorbeeld al geprobeerd om je foutmelding door google te halen? Grote kans dat je honderden hits krijgt van mensen die een soortgelijk probleem hebben.

Verder raad ik je aan om de de FAQ policy van dit forum door te nemen. Het kan ook geen kwaad om eventueel de smart questions howto van Eric S. Raymond door te nemen.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 16-05-2003 14:00 ]

Verwijderd

volgens mij gaat het fout bij het compileren van IPtables. Als je de firewall niet wilt gebruiken zet het dan uit. Wil je hem wel gebruiken kijk hier maar eens, op het gentoo forum staat een mogelijke oplossing.

Verwijderd

Topicstarter
Laat ik nou denken dat ik echt een serieus probleem heb...
Ik had op google niks gevonden met die foutmelding, in het gentoo forum ook niet... zelfs hier niet... maar nou zijn er dus toch mensen die iets voor mij weten te vinden. Geweldig, thanks!

kijken of t lukken gaat

• BoAC
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15:31

BoAC

Memento mori

Hey die fout had ik ook toen ik de kernel van mount nat-systeem ging builden. Ik heb toen gewoon de realm optie uitgezet (en er gin er geloof ik nog een fout) en hij builde wel :)
Pagina: 1