De situatie is als volgt :
Ik heb een nt4 server met win98 clients.
Ik wil door middel van een group policy de win98 clients (voor zover mogelijk) dicht timmeren. Dit werkt opzich vrij aardig, maar op de een of andere manier voert hij bepaalde onderdelen niet door.Ik maak gebruik van de poledit en de templates
"windows.adm / common.adm / shellm.adm" deze zijn allemaal afkomstig van de win98 resource kit.
Maar als ik bijv instel "zoeken niet weergeven" instel dan voert hij die niet door.
Want ik zie gewoon "zoeken" in het startmenu en hij slaat de instellingen vrolijk op bij het afsluiten
Verder werkt alles wel gewoon, maar het lijkt wel of hij de instellingen van "shellm.adm" niet goed doorvoert. Maar de instelling "instellingen niet opslaan bij het afsluiten" komt uit windows.adm en die voert hij ook niet goed door
Op technet las ik dat "shellm.adm" voornamelijk bedoeld is voor active desktop,
maar er staan ook gewoon instellingen bij om dingen uit het startmenu te slopen
en dat lijkt mij niets te maken hebben met active desktop
Wie kan mij vertellen waarom hij die policy niet goed doorvoert ?
--edit--
Ik heb het zelf al opgelost, hij wilde dus bepaalde items niet verwijderen uit het start menu d.m.v. de policy.
Heb toen in het register de sleutels toegevoegd, en dat werkte wel
Alles in batch bestandje en toegevoegd aan het login script en klaar
Snap nog steeds niet waarom die het met de policy niet wilde doen maarja dat zal wel
Topic kan dicht wat mij betreft
Ik heb een nt4 server met win98 clients.
Ik wil door middel van een group policy de win98 clients (voor zover mogelijk) dicht timmeren. Dit werkt opzich vrij aardig, maar op de een of andere manier voert hij bepaalde onderdelen niet door.Ik maak gebruik van de poledit en de templates
"windows.adm / common.adm / shellm.adm" deze zijn allemaal afkomstig van de win98 resource kit.
Maar als ik bijv instel "zoeken niet weergeven" instel dan voert hij die niet door.
Want ik zie gewoon "zoeken" in het startmenu en hij slaat de instellingen vrolijk op bij het afsluiten
Verder werkt alles wel gewoon, maar het lijkt wel of hij de instellingen van "shellm.adm" niet goed doorvoert. Maar de instelling "instellingen niet opslaan bij het afsluiten" komt uit windows.adm en die voert hij ook niet goed door
Op technet las ik dat "shellm.adm" voornamelijk bedoeld is voor active desktop,
maar er staan ook gewoon instellingen bij om dingen uit het startmenu te slopen
en dat lijkt mij niets te maken hebben met active desktop
Wie kan mij vertellen waarom hij die policy niet goed doorvoert ?
--edit--
Ik heb het zelf al opgelost, hij wilde dus bepaalde items niet verwijderen uit het start menu d.m.v. de policy.
Heb toen in het register de sleutels toegevoegd, en dat werkte wel
Alles in batch bestandje en toegevoegd aan het login script en klaar
Snap nog steeds niet waarom die het met de policy niet wilde doen maarja dat zal wel
Topic kan dicht wat mij betreft
[ Voor 34% gewijzigd door NoReseth op 16-05-2003 16:43 ]