Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Luidruchtige computer

Pagina: 1
Acties:
  • 42 views sinds 30-01-2008

• FireArrow
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-05-2022
Ik heb een erg luidruchtige computer... soms als ik slapen ga wil ik m wel eens aan laten maar dan hoor ik weer die irritante fans draaien op volle toeren... (en dan ken ik niet slapen)
Nu weet ik dat cooling van essentieel belang is.. maar weet iemand een trucje om die voldoende te reduceren zodat het niet meer hinderlijk is???

Verwijderd

Stille coolers en fans kopen......
en niet op volle kracht laten lopen.

Verwijderd

Damn wel eens van de search gehoord ???? wat dacht je van fans op lagere spanning islotie in de meest vage vormen etc.

Verwijderd

dempingsmatten aan de binnenkant monteren
ventilatoren op rubberen "schroeven" bevestigen
of rubberen ringetjes monteren tussen de schroeven
ventilatoren niet sneller laten draaien dan nodig is
kijken of niets de luchtstroom blokkeert

• FireArrow
  • Laatst online: 25-05-2022
Verwijderd schreef op 16 May 2003 @ 11:00:
Damn wel eens van de search gehoord ???? wat dacht je van fans op lagere spanning islotie in de meest vage vormen etc.
WElke trefwoorden moet ik dan nemen"??? 8)7
Ik kon niets vinden

• Atlas
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

FireArrow schreef op 16 mei 2003 @ 11:03:
[...]

WElke trefwoorden moet ik dan nemen"??? 8)7
Ik kon niets vinden
computer stiller
fans dimmen
fanbus
minder lawaai
lawaai vermindering
computer slaapkamer

Moet ik doorgaan :+

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

• DareDevil
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 20-02 16:29
De meeste fans in je pv vervangen door waterkoeling. Je fans langzamer laten draaien door minder spanning er op te zetten (bv 5V of 7V), Pabst Fans kopen, Enermax fans met regulator kopen, kast isoleeren met geluidsdempende matrialen. zo is er nog veel meer te vinden over elk topic door middel van de search te gebruiken. ;)

Paradigm: Shift happens.

Verwijderd

of mij toevoegen aan je icq of msn lijst, want ik schijn veel ideeen te hebben ^_^

• C4M1
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23-02-2022

C4M1

3x Denken, 1x Doen

Gebruik deze search engine:
http://arethusa.tweakers.net/~acm/omega/omega

Orange & Red

Verwijderd

pc stiller maken 169 resultaten
stille fans 302 resultaten

hmmm ik kon niks vinden

• DaMightyWackO
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12:54

DaMightyWackO

-=Think Twice=-

Verwijderd schreef op 16 May 2003 @ 11:08:
of mij toevoegen aan je icq of msn lijst, want ik schijn veel ideeen te hebben ^_^
Maak een FAQ of een How To, doe doe !!

/offtopic/
Zo ie zo vind ik dat er meer van dat soort dingen moeten komen. Heel vaak lopen er topics, waar uit eindelijk goede oplossingen uit komen. Maar dan word er nix mee gedaan. 3 maanden later wordt er weer een soort gelijk topic geopend en word er verwezen naar de search, en moet je 25 topics gaan doorspitten. Als er nou een samenvatting van zo een topic (de problemen en oplossingen) zou komen. (voorbeelden zijn: Geluids demping FAQ, [CM]window FAQ, Watercoolings FAQ enz)
Neem nou het grote waterkoelings topic, zijn zoveel vragen en oplossingen in. Maar problemen worden veelal meerder malen voorgelegd, omdat het simpel weg teveel is om 3000 post grondig door te spitten.

the funniest thing about this particular signature is that by the time you realise it doesn't say anything it's too late to stop reading it

Verwijderd

Druk ze gewoon allemaal op 7 volt of zet ze uit :o

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-11 21:57

Remy

I usually get 100% accuracy

De gouden (zoek)woorden zijn: Isolatie, lage toeren, en bevestiging. Alles boven de 2000rpm is goed te horen, dus kijk je toeren na in een report prog als MBM. Dingen waar de herrie het meest vandaan komt:

- CPU cooler. Stock coolers draaien hoge toeren. Kijk eens naar bv een koeler met 80mm fan, of een Zalman waaier heatsink+laagtoeren koeler.

- Videokaart. Zeer onderschat, maar vaak herriemaker numero uno. Vanwege het kleine 40mm koelertje, dat supersnel (4000+ rpm geen uitzondering) moet draaien om enigzins airflow te krijgen. Oplossingen zijn een passief gekoelde vidkaart kopen, of een heatpipe om je kaart heen te bouwen. Ook is het niet zo'n probleem om het koelertje gewoon uit te schakelen, mits je niet al te vette games speelt. Zorg in dat geval voor voldoende airflow in je kast.

- Hard disk. De hoge fluittonen van de HDD zijn altijd zeer goed hoorbaar. Koop een silentdrive, of als je een krap budget hebt, hang je drive op met andere schroeven of met isospul. Scheelt gauw de helft aan herrie, omdat je HDD z'n vibraties niet door kan geven aan de drivebay en kast.

- Voeding. Sommige voedingen lopen ALTIJD op volle toeren, terwijl dit niet nodig is. Mod de voeding met een stille Papst fan, of neem een tempcontrolled/manual controlled voeding.

- Kast. Je kast zal gemaakt zijn van goedkoop plaatstaal, dat lekker mee resoneert met alles wat beweegt in je kast. Een beetje isospul (8,95 bij de Gamma dacht ik, voor 2x2 vierkante meter) doet wonderen. Netjs afmeten, snijden, inpassen, en voila, rust.

Deze tips zullen je wel een eindje op weg helpen lijkt me :)

LinkedIn
Instagram

• RawPeanut
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15-05-2023

RawPeanut

Nog niet gare aardnoot

Je kan de PC natuurlijk ook uit zetten :O

Canon Digital Ixus V3

Verwijderd

ik las laatst op GoT dat iemand zijn case op spikes had gezet, van die dingen die ze ook voor speakers gebruiken, schijnt wel redelijk te helpen...

Verwijderd

ik ga vanavond of komend weekend wel ff bezig met een leuke uitleg voor et stiller maken van je pc... leuk voor de tutorials op mn website :D

• DaMightyWackO
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12:54

DaMightyWackO

-=Think Twice=-

Verwijderd schreef op 16 May 2003 @ 11:43:
ik ga vanavond of komend weekend wel ff bezig met een leuke uitleg voor et stiller maken van je pc... leuk voor de tutorials op mn website :D
Hatsikidildo patat, lik op stuk beleid! Nice, nu hopen dat je hem op GoT wil zetten, en dat modjes dit goedkeuren. Zo word dit een steeds groter wordende kennis bron met overzicht!

the funniest thing about this particular signature is that by the time you realise it doesn't say anything it's too late to stop reading it

Verwijderd

mja... is idd ook leuk voor op GoT

(btw, ik kom hier niet vaak genoeg terwijl ik genoeg nadenk over modden en ook wel actief ben)

• Abomination
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-10 13:41

Abomination

Wait for it . . . Wait for it

Kijk eens op deze site : http://www.silentpcreview.com/index.php
Is veel info te vinden om jouw putter stiller te maken.
Op die site is er ook een heel erg leerzaan forum.

Panasonic 9J Mono; Vaillant aroSTOR VWL BM 270; IthoDaalderop CVE-S SP; Showersave QB1-21; Aqmos CM-32

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 24-11 16:08
Hier is vrij veel over te vinden.. Stille fans is eigenlijk het belangrijkst.. Dempingsmateriaal helpt ook wel wat..

Bekijk bijvoorbeeld dit ook topic eens: [rml][ tips+verslag]PC (nagenoeg) stil maken[/rml]

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Twynn, die topic staat op Area 61 en daar heeft de TS geen toegang toe ;)

Maar dit is inderdaad wel makkelijk op te zoeken met behulp van de überhandige GoT-search: [search=pc stil maken] B)

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

*update*

Onze Jaymz had het interessante topic van ReemF hierheen gemoved :)
Dus.. Veel leesplezier ;)

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

Nog een recent topic over deze zaken is trouwens Geruisloos systeem? :P
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.