ik had in mn vorige configuratie een 10mb hub. alles er op aangesloten geen enkel probleem! alles draaide, viel nooit weg of zo, prima! nu wilde ik overstappen naar een 10/100 switch omdat ik toch wat sneller wilde netwerken..
dus ik de switch geplaatst. alles aangesloten, verbinding tussen mijn computer is er, maar die valt snel weer weg. de computer van mn pa krijgt helemaal geen verbinding.
nu weet ik wel dat de bedrading nogal primitief is, namelijk op de volgende manier:
1: rood - rood
2: rood wit - rood wit
3. groen - groen
4. groen wit - groen wit
5. oranje - oranje
6. oranje wit - oranje wit
7. blauw - blauw
8. blauw wit - blauw wit
ik weet dat dit eigenlijk niet kan / mag maar het werkte tot nu toe altijd vlekkeloos.
moet ik alles om gaan zetten naar:
1. bruin - bruin
2. wit bruin - wit bruin
3. groen - groen
4. wit blauw - wit blauw
5. blauw - blauw
6. wit groen - wit groen
7. oranje - oranje
8. wit oranje - wit oranje
is het zo dat de switch gevoeliger is dan de hub? als het zo is.. is shet niet anders.. moet het toch maar!
dus ik de switch geplaatst. alles aangesloten, verbinding tussen mijn computer is er, maar die valt snel weer weg. de computer van mn pa krijgt helemaal geen verbinding.
nu weet ik wel dat de bedrading nogal primitief is, namelijk op de volgende manier:
1: rood - rood
2: rood wit - rood wit
3. groen - groen
4. groen wit - groen wit
5. oranje - oranje
6. oranje wit - oranje wit
7. blauw - blauw
8. blauw wit - blauw wit
ik weet dat dit eigenlijk niet kan / mag maar het werkte tot nu toe altijd vlekkeloos.
moet ik alles om gaan zetten naar:
1. bruin - bruin
2. wit bruin - wit bruin
3. groen - groen
4. wit blauw - wit blauw
5. blauw - blauw
6. wit groen - wit groen
7. oranje - oranje
8. wit oranje - wit oranje
is het zo dat de switch gevoeliger is dan de hub? als het zo is.. is shet niet anders.. moet het toch maar!