Toon posts:

Compatibiliteit Radeon

Pagina: 1
Acties:
  • 30 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo
Ik heb een misschien simpele vraag maar ik zou het graag willen weten. Ik ga een nieuwe videokaart aanschaffen, waarschijnlijk de Radeon 9500 pro.

Als ik nu dan spellen ga spelen die wat ouder zijn en met 3d werken, zoals Need For Speed Porsche, Fifa WC 2002, herkennen die spellen dan wel zo'n nieuwe kaart?
Electronic arts geeft nameljik vaak een textbestand mee met geteste vidoekaarten maar daar staan uiteraard de nieuwe radeons niet bij...

Bedankt

Verwijderd

Topicstarter
Of moet ik om iets oudere spellen ook nog te kunnen spelen blijven bij Nvidia?

• Pubbert
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13:07

Pubbert

random gestoord

1) Dit kan in het -= Radeon Topic - Deel 66 =-

2) Als je iets toe te voegen hebt aan je post gebruik aub het Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/edit.gif knopje :)

3) Ja die werken wel, drivers zijn goed compabible met oude spellen, tenzij ze niet te oud worden.

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16:56
Als je heel ver terug gaat dan zijn ze meestal niet meer compatible, maar ik denk dat NFS Porsche en Fifa gewoon compatible zijn. Kijk anders of er patches zijn voor die spellen bij de makers.
Probeer het uit zou ik zeggen, je kunt altijd nog een oudere pci kaart erbij zetten waarop je die spellen laat runnen. En anders een apparte pc. Het valt met andere woorden dus niet van te voren te zeggen of de spellen het blijven doen.
Zorg er in iedergeval voor dat je de vidkaart drivers van je vorige kaart goed uninstalled. Het liefst gewoon de pc opnieuw installeren. Dan zal het allemaal wel goed gaan.

ps gebruik de reply button om iets aan te vullen.

/edit:

ik ben dus beetje laat :P

/edit

[ Voor 4% gewijzigd door Arunia op 16-05-2003 10:35 ]

• kwiebus
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16-08 20:25
Let ook op dat je overige hardware compatibel is. Ik had een hercules radeon 9500 pro in mijn systeem gezet met het gevolg dat wanneer ik bijvoorbeeld binnen windows (zowel 2K pro als XP pro) mijn muis bewoog er een hoge pieptoon zoals je ook wel eens bij een monitor hoort uit mijn system kwam. Ik heb deze kaart dan ook maar weer meteen terug gebracht en gebruik nu weer mijn radeon 8500 pro. (mijn systeem: GA-7VAXP, athlon XP 1800+, enermax 365W, 60Gb maxtor plus9 raid 0)

Verwijderd

NielsOveres schreef op 16 May 2003 @ 10:34:
Als je heel ver terug gaat dan zijn ze meestal niet meer compatible, maar ik denk dat NFS Porsche en Fifa gewoon compatible zijn. Kijk anders of er patches zijn voor die spellen bij de makers.
[...]
Ja hoor, voor NFS Porsche 2000 zit ik nog steeds te wachten op de patch om op windows 2000 te spelen. :(
Gelukkig is er een wel een workaround voor. (ff zoeken)

Bij de "Direct3D Compatibility Settings" moet je wel de "Alternate pixel center" op "Disabled" zetten, want de Radeon geeft de fonts in het menu slecht weer.

Verder zijn de Radeons hele fijne kaartjes met prima drivers.

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Kijkt eens in de V&B topiclijst en zoek het 'Radeon Topic - deel 66'. Daar horen dit soort vragen :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.