Toon posts:

[Dual_PIII]PC slaat uit[700mhz]

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier het volgende probleem:
Ik start de pc op hij gaat heel even aan hoor je ff gezoom en dan slaatie meteen weer uit... Echt helemaal uit dus heel de pc :S

Heb al hogere voeding geprobeerd. Is Dual PIII 700mhz met gf4 en 1gig ram.
Zat 235 watt in ff 350 watt erin gezet maar dat hielp niet. Stop is ook niet doorgeslage of wat ook.
Wel zag ik op het moederboard dat er een spoel is verkolt (als je zo schrijft:P)
Er zitten 4 van die rode spoels normaal, 2 zijn er helemaal zwart/wit en zitten allemaal "blade" op.

Ligt het 100% daar aan hoef ik verder niks meer te proberen ligt het gewoon aan het moederboard of kan het nog ergens anders aan ligge?? 8)7

bedankt alvast

• MADG0BLIN
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:08
Als er een spoel verkoold is, dan kan je het wel schudden dat hij het gaat doen denk ik.

• Maestro.mosjuh
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

At the beginning there was nothing. So God said 'apt-get install light'.

Verwijderd

Topicstarter
Mjah we hebben het al eerder gehad toen was ook een spoel verrot dus maybe kan ik er 1 van vorige mobo oversolderen...

Verwijderd

De vraag is of dat je probleem oplost. De reden waarom die spoel verkoold is zit er mogelijkerwijs nog. Zet je er een nieuwe op, is de kans dat die meteen weer verkoold aanwezig.

Verwijderd

Topicstarter
Dat is idd een hele slimme opmerking
Die pc was al onwijs heet merkte ik laatst vooral de hdd.
Die hadden we vervangen maar toen was inmiddels die spoel dus al verrot denk ik...
Waardoor kan die nog meer zo heet worden. Misschien goed idee om zwaardere voeding in te doen?

• reiker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:31

reiker

dan jij!

Een voeding van >235W voor een dual P3 en een GF4 lijkt me geen slecht idee. Ik heb ook een dual p3 (650@866 :)) en die doet het prima met een 350W. Er zit dan wel een GF2 in en een Western Digital schijf, die wordt sowieso al niet zo warm.
Wat kan je nog tegen de hitte doen? Koelen, koelen, koelen... Pak je dremel/gatenzaag, een (paar) fan(s) en leef je uit!

Zo gezegd, zo gedaan.

Verwijderd

Topicstarter
Jah idd eerst maar es moederbord solderen :)
Daarna maybe idd beter verkoelen
Pagina: 1