Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

laptop hoe manueel opstarten ?

Pagina: 1
Acties:
  • 34 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Dus laptop moet op 2 meter afstand kunnen worden aangezet(in de auto dus terzijl laptop in de koffer ligt) ZONDER dat de laptop open moet en op de powerknop moet gedrukt worden .

laptop zelf modden zie ik nie zitten SPLINTERNIEUW.

kun je via de wake on lan iets forceren bv kleine print designen die wake up signaal genereert?

of andere ideen ? docking station is er ook nie .

alle ideeen welkom

PS dit voor een GPS systeem viua de laptop in de auto.

• Sn3akz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-11 13:47
Verwijderd schreef op 16 May 2003 @ 10:15:
Dan is het vrij kansloos denk :|

Je moet maar afwachten of er een WOL functie op je Mobo van je Laptop zit. Ik betwijfel het ten zeerste... Waar je aan KAN denken (Als heel ander alternatief) is een zelfbouw pctje in een mini-case. Je heb dan meer ruimte om te modden.. Suc6! :)

Verwijderd

Topicstarter
de wOL functie zit in de bios in (laptop HP PAVILLION)

• cosmoOo
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 28-11 09:55

cosmoOo

SCSI in vogelhuisje

heb je niet een optie in het bios om op te starten bij het drukken van een bepaalde toets combinatie op het keyboard, dan zou je via een extern keyboard het makkelijk kunnen oplossen.
of zit er misschien wake on ring op ? een ring kan je volgens mij vrij makkelijk via een seriele poort maken door er een pulsje op te zetten.

It's a known fact that one may train cats to do exactly what they want.

Verwijderd

Topicstarter
of via de telefoon aansluiting ? kun je geen ringtone genereren via een bat ofzo ?
zit er op de telmodem geen WOL

Verwijderd

Topicstarter
bios heeft niet de mogelijkheid om op te starten via muis of keyboard zoals een gewone PC , maar wel WOL WOR weet ik nie zeker

• DrNizeGuy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17:58
je zou em in de standby kunnen zetten en dan een muis met een lange draad van de kofferbak naar je stuur trekken. rammel met je muis en je laptop gaat aan.

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-11 10:19
Verwijderd schreef op 16 mei 2003 @ 10:15:

Met zo'n instelling kom je natuurlijk nergens, tevens zit je op gathering.tweakers.net :/

toetsenbord eraan, of enkel zo'n keypad ding...

Suspend to ram/disk of hibernate fucktie... ram op je toetsenbord je je pc gaan aan :/ meer opties heb je niet als je er niks aan wilt veranderen...

Verwijderd

Topicstarter
mja das ook een optie maar nie echt een zuivere , hoe zit het met de power consumptie in standbye ?

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-11 10:19
Verwijderd schreef op 16 May 2003 @ 11:46:
mja das ook een optie maar nie echt een zuivere , hoe zit het met de power consumptie in standbye ?
Hibernate = geen power consumptie... standby wel.

teminsten, dat dacht ik, zoek zelf ook wat op... search ofzo...

• Meneer aard
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:33

Meneer aard

Porsche rulez!

DrNizeGuy schreef op 16 May 2003 @ 11:07:
je zou em in de standby kunnen zetten en dan een muis met een lange draad van de kofferbak naar je stuur trekken. rammel met je muis en je laptop gaat aan.
lcd scherm kopen 6.1 inch of sow touchscreen verleng vga kabel en voila.

Als de wereld vergaat; Ja dan zijn alle mussen dood:+

• DrNizeGuy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17:58
maarum.. je hebt dus een splinternieuwe laptop.. die leg je in je kofferbak voor gps systeem. hoe wil je dan aflezen waar je bent?

denk dat je dan beter de laptop op de bijrijders stoel kan zetten oid, of zoals Meneer aard
zegt met een touchscreen

• Meneer aard

Meneer aard

Porsche rulez!

DrNizeGuy schreef op 16 May 2003 @ 11:59:
maarum.. je hebt dus een splinternieuwe laptop.. die leg je in je kofferbak voor gps systeem. hoe wil je dan aflezen waar je bent?

denk dat je dan beter de laptop op de bijrijders stoel kan zetten oid, of zoals Meneer aard
zegt met een touchscreen
erg logisch topic. en eventueel om laptop op te laden zo`n autolader.

Verwijderd

Topicstarter
nee nee , klein tft scherm is onderweg van duitsland , wordt aangestuurd met de TV-out van de laptop

• Meneer aard

Meneer aard

Porsche rulez!

Verwijderd schreef op 16 mei 2003 @ 12:02:
nee nee , klein tft scherm is onderweg van duitsland , wordt aangestuurd met de TV-out van de laptop
touchscreen? of moet je er een los muisje aanhangen?

• Juicy
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 28-11 22:26
Verwijderd schreef op 16 May 2003 @ 10:15:
Dus laptop moet op 2 meter afstand kunnen worden aangezet(in de auto dus terzijl laptop in de koffer ligt) ZONDER dat de laptop open moet en op de powerknop moet gedrukt worden .

kun je via de wake on lan iets forceren bv kleine print designen die wake up signaal genereert?

of andere ideen ? docking station is er ook nie .

alle ideeen welkom

PS dit voor een GPS systeem viua de laptop in de auto.
En hoe wil je de GPS aansluiten als de laptop in de koffer zit ....

Je zult dus je koffer moeten open maken om de GPS aan te sluiten, dan kun je ook de laptop wel even aanzetten. Beetje nutteloze vraag ...

-

Verwijderd

Topicstarter
een trackbal ga ik gebruiken denk ik (weinig ruimte nodig), en OSK on screen keyboard van winxp denk ik

Verwijderd

Topicstarter
die GPS muis zal vast in de auto zitten , en de laptop zou sporadisch verwijderd worden uit de koffer.

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Deze hele thread getuigt niet echt van veel zelfwerkzaamheid.
Tevens ben je behoorlijk on-economisch bezig: een VIA Epia met TV-out, een harddisk of CF-kaart en nog wat losse dingetjes is goedkoper en makkelijker weg te werken dan een nagelnieuwe laptop.
Deze thread gaat op slot, en ik raad je aan om eerst eens even goed in de andere PC-in-auto-topics te neuzen.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.