Kan je inloggen op novell en Windows domein?

Pagina: 1
Acties:

• Casejunkie
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07-05 10:20
Ik loop momenteel stage op een school waar een leraar met laptop het volgende probleem heeft.

Op onze locatie draaien we Novell 5.1.
Op de andere locatie waar hij werkt draaien ze Windows 2000 Server.

Ik heb de search al gebruikt maar daar komt uit dat ik ZenWorks moet gebruiken van Novell en aangezien dat we binnen een jaar gaan overschakelen van Novell naar Windows 2000 mag er geen geld meer uitgegeven worden aan zo'n soort produkt

Hoe kan ik er makkelijk en vooral zonder kosten er voor zorgen dat hij op beide locaties kan inloggen met zijn laptop?

Moet dit persé met een dualboot systeem of is er een andere manier?

19x 300Wp Trina Solar + 12x 320Wp Q-cells op een SolarEdge SE7K

• loquitos
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09-2017

loquitos

die without honour

Als je de Client 32 geinstalleerd hebt staan, kan je als het goed is ook kiezen waarop je aanlogd voor windows (workstation setting).

Kijk daar maar eens naar.

AMD Athlon 1200@1200, ABIT KT7, 512 MB PC133, Maxtor 30GB 7200 rpm, Quantum 2GB SCSI, Adaptec 2940AU, Plextor 12/4/32, Plextor 32, Pioneer 105s DVD, Iomega 100MB Zip, SB 5.1 Live, Miro PCTV, USR Sportster 28k8e, Intel Pro 100 NIC, GeForce 2MX-32DDR

• TheGhost
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02-05 13:11
Je kan toch gewoon de novell client installeren? Dan logt ie eerst in op de novell-server en daarna de w2k server :) btw: voortaan ff [w2k/novell] oid aan 't begin van je titel zetten, is duidelijker ;)

I'm not weird, I'm a limited edition

• Casejunkie
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07-05 10:20
lowrider schreef op 16 May 2003 @ 10:00:
Je kan toch gewoon de novell client installeren? Dan logt ie eerst in op de novell-server en daarna de w2k server :) btw: voortaan ff [w2k/novell] oid aan 't begin van je titel zetten, is duidelijker ;)
Sorry ik had dt er idd ff beter voor kunnen zetten.
Het probleem is niet dat hij op beide server tegelijk moet inloggen. maar dat deze server op verschillende locaties staan.

Verder is het probleem dat de computer in het Novell netwerk een heleboel policies opgelegd krijgt. Zoals hoe het startmenu er uitziet of hij mag downloaden ja of nee, een aantal mappen van de server worden op de de werkstation gemapped.

In het Windows 2000 netwerk heeft hij hier niet mee te maken.

19x 300Wp Trina Solar + 12x 320Wp Q-cells op een SolarEdge SE7K

• Jarcol
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 28-08-2025
Ik heb hetzelfde probleem! En nu is het zo dat bij ons ook op windows (2k3) en op novell ingelogt moet worden..
Nu moet de windows server de primaire worden, dus een novell client is voor ons geen oplossing!

Kan er niet op de novell server ingelogt worden dmv een scriptje ofzo?

Iemand enig idee?