[postscript] belichter pakt gradient niet

Pagina: 1
Acties:

• M4RTiN
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 24-11-2024
Hallo ik heb een logo

Afbeeldingslocatie: http://m4rtin.dnsalias.net/pic/zooi/gradient.jpg

en deze wil niet belicht worden. Het licht aan het verloopnet ben ik bang...

Nu ben ik op zoek met behoud van het logo het meer postscript level 2 complaint te maken aangezien dat de belichter is. zelf had ik zoiets net zoals met een normale verloop om te zetten met "expand" maar dit werkt dus niet met een verloop net wat inprincipe ook een verloop is

heeft hier iemand ook ervaring mee? google was dit keer niet mijn vriend

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-08 22:08
Denk je dat dit er iets mee te maken heeft?

Afbeeldingslocatie: http://willem.yoursite.nl/got/m4rtin.gif

(@ File > Document Setup in Illustrator)

Motor (of auto) onderhoud bijhouden

• M4RTiN
mwoa ik ben bang van niet, aangezien het volgens illustrator (denk ik) geen gradient mesh is

daar komt bij dat ik niet bij de lithograag met instellingen kan komen van hej probeer dit ens, hij heeft er al een meter film aan verknoeid en wil er niet verder mee zitten

ik ben een beetje opzoek om het probleem via een workaround op te lossen zoiets als dit:

Afbeeldingslocatie: http://m4rtin.dnsalias.net/pic/zooi/gradient2.jpg

maar dit werkt niet bij een verloopnet, en ik kan ook niet zo goed die verloopnetten faken met radial gradients, zo goed is mn tekenwerk weer niet... :(

EDIT: vergeten, maar het logo komt samen in een briefpapier en word afgedraaid in Indesign 2...

[ Voor 8% gewijzigd door M4RTiN op 16-05-2003 10:36 ]

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-08 22:08
Mooi klote dan :/

Maar het gaat er toch niet om dat de lithograaf met instellingen moet gaan klooien? Jij kunt het logo toch gewoon opslaan als .EPS met deze instellingen in je Document Settings?

Afgezien van het feit dat ik vind dat gradients in logo's not-done zijn... Is het geen optie om gewoon één enkele kleur te kiezen, en deze in plaats van die gradient in het logo in te vrutten?

Motor (of auto) onderhoud bijhouden

• M4RTiN
willem169 schreef op 16 May 2003 @ 11:12:
Mooi klote dan :/

Maar het gaat er toch niet om dat de lithograaf met instellingen moet gaan klooien? Jij kunt het logo toch gewoon opslaan als .EPS met deze instellingen in je Document Settings?
nee maar dan moet ik per instelling wat ik probeer hem zeker weer laten proberen waarvan ik bij voorbaat al zoiets heb dat het niet werkt

wat ik graag wil weten is dus, hoe kan ik in mijn bovenstaand voorbeeld er paden van maken of een ander soort work-around zodat het perfect belicht kan worden...

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-08 13:58

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Bij je Illustrator zit een apart boekje wat gaat over het flattenen van dergelijke dingen om ze uit een RIP te krijgen. Zou ik even doorlezen als ik jou was.

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

• M4RTiN
aha zal ik ff opzoeken, is het niet dat dikke boek wel? ik heb het design collection trouwens

maar oke ik heb ff al wat geprobeerd vandaag en dat ziet er goed uit, maandag hoor ik meer :D

• OzBoz

OzBoz

Nee, tis een dunner boekje, ligt op mijn werk maar zat bij mij ook gewoon bij de Design Collection. Maar gaat specifiek hier over.

• M4RTiN
Hmm ik heb het bij een andere lithograaf geprobeerd die met mac's werken, dat mag ook niet baten....
Ze snappen het zelf trouwens ook niet :?

zelf kan ik wel een kleurscheiding van maken....

@ modje

De optie hielp niet, die heb ik ook verteld aan de lithograaf om te proberen...

@ ozboz

dit boekje kan ik niet vinden in de doos :(

• OzBoz

OzBoz

Het heet 'Flattening Guide' pagina of 11 dus dunnetje.

• M4RTiN
ik heb dat boekje helaas niet maar oke ik heb het nu zo opgelost

de vlakker eruit gehaald, omgezet naar een rasterbitmapje in steunkleur
en in indesign alles weer bijelkaar. Dit gaf op mn printer ook direct een goed resultaat...
Pagina: 1