Toon posts:

Internetdelen met wachtwoord+beginpagina

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb met de searchengine het forum algezocht, maar niks kunnen vinden.
Ik ben opzoek naar software om internet te delen, maar dan dat clients verplicht in moeten loggen voor ze toegang krijgen en waarbij ze na het inloggen automatisch een bepaalde webpagina te zien krijgen. Het liefst wil ik ook in kunnen stellen hoe lang een user(name) van het internet gebruik mag maken, maar dit is niet noodzakelijk.
Ik wil echter geen software op de clients moeten installeren en het liefst ook geen instellingen hierop moeten invoeren.
Het programma mag best wat kosten overigens.
Ik heb Winroute,Wingate,Sygate al bekeken, maar ik kan hierbij niet vinden of je de user na inloggen naar een eigen webpagina kan sturen.

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

proxyserver?
hierop kan je inloggen, alleen wel even eerst die proxyserver instellen dus, maar dat is eenmalig.

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Erkens schreef op 16 May 2003 @ 09:34:
proxyserver?
hierop kan je inloggen, alleen wel even eerst die proxyserver instellen dus, maar dat is eenmalig.
Ja, alleen dan wel zorgen dat ze die niet uit kunnen zetten zodat ze zonder de proxy kan internetten, maar ik denk dat je daar wel op ben voorbereid dan toch?

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19:18
Maak je gebruik van Windows 2000 met AD?

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Illegal_Alien schreef op 16 May 2003 @ 15:00:
Ja, alleen dan wel zorgen dat ze die niet uit kunnen zetten zodat ze zonder de proxy kan internetten, maar ik denk dat je daar wel op ben voorbereid dan toch?
Transparante proxy installeren, al het andere www verkeer blocken.

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil het wel zo dat op de client niks ingesteld hoeft te worden en dat je na het inloggen op een door mij ingesteld pagina terecht komt

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

blackd schreef op 16 mei 2003 @ 19:06:
[...]

Transparante proxy installeren, al het andere www verkeer blocken.
het fijne van transparante proxy's weet ik niet, maar is het wel mogelijk om hiermee een username/password op te geven :?
en anders gewoon alle uitgaande poorten blokken @ firewall :P
Verwijderd schreef op 18 mei 2003 @ 11:06:
Ik wil het wel zo dat op de client niks ingesteld hoeft te worden en dat je na het inloggen op een door mij ingesteld pagina terecht komt
dan heb je idd een transparante proxy nodig oid.
Of je moet een intranet opzetten waarop je inlogt en enkel de door jou ingestelde sites te zien zijn ;)

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Erkens schreef op 18 May 2003 @ 11:09:
het fijne van transparante proxy's weet ik niet, maar is het wel mogelijk om hiermee een username/password op te geven :?
2.4 Proxy Authentication

You cannot use Proxy Authentication transparently. See the Squid FAQ for (slightly) more details.
Dat kan dus niet.
Maar wat misschien wel kan, is de authenticatie niet op de proxy server, maar op de gateway zelf laten gebeuren: http://www.ibiblio.org/pu...cation-Gateway-HOWTO.html
Dus nog voordat een client contact krijgt met de proxy server, moet de client contact hebben met de gateway, alwaar hij authenticeert. Na authenticatie wordt de client-request doorgestuurd naar de proxy poort. Dan moet je er dus voor zorgen dat je niet ongeauthoriseerd zomaar naar de proxy poort kan connecten, maar ik denk dat dat wel te doen is.

Windows oplossingen ken ik niet, helaas.

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• Yalopa
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

proxyserver wist je al, en met AD een policy maken die de internet instellingen doorgeeft (proxyserver default home page, whatever). Verder blokeer je elke andere weg naar het internet

Aangezien het toch iets mag kosten lijkt mij isa server een leuke optie, heb je de AD integratie.

You don't need eyes to see, you need vision

• Kristof
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09-04 17:34

Kristof

is een Belgisch product

Illegal_Alien schreef op 16 May 2003 @ 15:00:
[...]
al het verkeer op poort 80 blokkeren, en de proxy op een andere poort laten draaien, bijvoorbeeld 8080

"You can get more with a kind word and a gun than you can with a kind word alone." - Al Capone

Verwijderd

Een dergelijke constructie gebruik ik op mijn werk. De router die uiteindelijk naar internet gaat accepteerd via een IP filter alleen het IP van de proxy. Hierdoor kun je dus nooit buiten de proxy om op internet. De toegestane protocollen en gebruikers stel je dan weer in op de proxy.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op 18 May 2003 @ 11:06:
Daar gebruik je je GPO (in geval van AD) voor, of poledit.

[edit]
discussie met blackd op IRC over een non-windows oplossing:
<blackd> hij geeft echter niet expliciet aan dat ie een windows only oplossing zoekt
<\32> Als je echt aan de client kant wil werken met authenticatie
<\32> dan zit je via IE vast aan integrated windows auth'ing
<\32> dan werkt dat transparant
<blackd> das waar
<\32> (oftewel: je merkt het als gebruiker niet mar je kan het perfect loggen)
<blackd> maarre...
<blackd> kan je niet een page maken op een squid proxy
<blackd> waar je in moet loggen
<\32> w'rom?
<blackd> en dat ie dan die sessie registreert en dat je dan kan surfen?
<blackd> als alternatief voor de integraded windows auth via IE
<\32> dan stel je at met poledit of GPO in als startpage
<blackd> ja pcies
<\32> same thing
<blackd> maar dan heb je geen ISA server nodig
<blackd> maar kun je volstaan met squid
<\32> ik zei ook niet dat-ie ISA moet draaien :+
<blackd> maar je hebt wel isa nodig voor die transparante authentificatie toch?
<\32> en als je nu met ldap_pam en squid dezelfde user+domain config draait? :+
<blackd> 11.14 Does Squid work with NTLM Authentication?
<blackd> Version 2.5 will support Microsoft NTLM authentication. However, there are some limits on our support: We cannot proxy connections to a origin server that use NTLM authentication, but we can act as a web accelerator or proxy server and authenticate the client connection using NTLM.
<blackd> We support NT4, Samba, and Windows 2000 Domain Controllers. For more information get squid 2.5 and run ./configure --help.
<blackd> http://www.squid-cache.org/Doc/FAQ/FAQ-11.html#ss11.14
imho, ymmv, <insert your standard disclaimer here> , in het verleden behaalde resultaten enz. enz.., e.e.a afhankelijk van je netwerk inrichting :Y)

[ Voor 113% gewijzigd door alt-92 op 18-05-2003 21:28 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
bedankt, ik denk dat ik met bovenstaande tips wel wat kan.
Pagina: 1