[hdd] Swapdrive wil niet opstarten..

Pagina: 1
Acties:
  • 50 views sinds 30-01-2008

• Stefan53xx
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:02
Ik zit hier nu op school op een 333mhz HP Vectra VE..
Daarop kunnen wij een swapdrive aansluiten..
Die zit op de master aangesloten..
Als ik dan mijn swap erin stop wil hij gaan booten vanaf mijn swapdrive.
Dat lukt niet, dus geeft hij een ntldr ontbreekt fout.. aan.
Ik kan zelf niet in de pc komen(zit slot achterop) en kan ook niet in de bios komen.

Hoe kan ik dit het beste oplossen?

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Uhm, gewoon de interne drive vooraan in de bootvolgorde zetten..?? Of anders de partitie op de swapdrive de-activeren.. Be creative ;)

• Stefan53xx
BalusC schreef op 16 May 2003 @ 09:29:
Uhm, gewoon de interne drive vooraan in de bootvolgorde zetten..?? Of anders de partitie op de swapdrive de-activeren.. Be creative ;)
Dat lukt dus niet... kan niet in het bootmenu komen.. iig ik weet er niet te toets voor om erin te komen..

En partitie hiden heeft geen nut, want ik heb hem wel nodig in XP

Verwijderd

Hij probeert er van te booten en dat lukt niet. Dan is je swapdrive dus niet bootable.
M.a.w. gebruik een bootable swapdrive.

• Corn
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06-03 20:53

Corn

Raar jongetje

jumpertje doen voor bios reset kan dus niet he? hmm... moeilijk dan. Wat je kan doen is gewoon je swapdrive mee naar huis nemen en er fijn een win9x versietje opzetten (geen NT, want die wil nog wel eens weigeren te starten in een andere hardwareconfiguratie) Vervolgens zet je hem weer op school erin, en je hebt je 1337 instellingen en dergelijke ook netjes op school :)

• Stefan53xx
hehe idd had ik ook al aan zitten denken..
maargoed.. ik wilde het eigenlijk nu ff proberen die swapdrive aan de gang te krijgen.. zonder dat ik een os erop hoef te installeren..

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

DjStefan schreef op 16 mei 2003 @ 09:31:
Dat lukt dus niet... kan niet in het bootmenu komen.. iig ik weet er niet te toets voor om erin te komen..

En partitie hiden heeft geen nut, want ik heb hem wel nodig in XP
Ik zeg juist niet dat je hem moet hidden .. Alleen dat de partitie inactief gemaakt moet worden. Een PC boot namelijk alléén van een primaire én actieve partitie :)
Verwijderd schreef op 16 mei 2003 @ 09:31:
Hij probeert er van te booten en dat lukt niet. Dan is je swapdrive dus niet bootable.
M.a.w. gebruik een bootable swapdrive.
Integendeel. De partitie op zijn swapdrive is juist bootable, maar de BIOS kan geen opstartbestanden erop vinden (ntldr, etc), waardoor hij gaat miepen!

Omdat je niet in de BIOS van deze PC kan komen, zul je aan de swapdrive moeten gaan klussen: met PartitionMagic kun je de partitie de-activeren. Of gooi met fdisk alles weg en maak een nieuwe partitie aan (en niet op Active zetten dus!). Of maak een extended partitie van de primaire partitie (een PC kan niet van een extended partitie booten) :Y)

[ Voor 19% gewijzigd door BalusC op 16-05-2003 09:49 ]

• Stefan53xx
hoorde dat deze pc's een bx chipset bevatten..
kan het dan zo zijn dat die geen DiamondMax Plus 9 60gb hdd herkent?

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Als deze niet herkend zou worden, dan zou die er ook niet van booten :z

Kijk eens in de FAQ van dit subforum, daarin wordt deze vraag ook beantwoord .. B)

• Stefan53xx
gelezen:)

Nu rust mij nog 1 probleem..

Zou er iemand zo vriendelijk willen zijn deze pqmagic resquedisks ergens te kunnen zippen en uploaden?
ik heb al op google gezocht, maar kon ze daar niet vinden..

Mijn dank is zeer groot...

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Rust? Rest.
En da's dus niet helemaal ok, PM kopieren :)

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

Verwijderd

DjStefan schreef op 16 May 2003 @ 09:59:
gelezen:)

Nu rust mij nog 1 probleem..

Zou er iemand zo vriendelijk willen zijn deze pqmagic resquedisks ergens te kunnen zippen en uploaden?
ik heb al op google gezocht, maar kon ze daar niet vinden..

Mijn dank is zeer groot...
dat is een warez request. maar je kunt ze ook zelf aanmaken met partition magic (als je die hebt tenminste)

/me moet nog sneller typen

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 16-05-2003 10:02 ]

• Stefan53xx
Verwijderd schreef op 16 May 2003 @ 10:01:
[...]

dat is een warez request. maar je kunt ze ook zelf aanmaken met partition magic (als je die hebt tenminste)

* Stefan53xx moet nog sneller typen
Oww mjah da's ook weer waar... Maargoed.. de licenties hebben we hier op school wel.. krijg alleen de cd niet:(

Verwijderd

DjStefan schreef op 16 May 2003 @ 10:02:
[...]

Oww mjah da's ook weer waar... Maargoed.. de licenties hebben we hier op school wel.. krijg alleen de cd niet:(
dan loop je even binnen bij de systeembeheerder en vraag je om de floppies.

ik neem aan dat dat een school licentie is, dus dan mag je ze ook niet voor privegebruik even kopieren.

• Stefan53xx
Mjah ik krijg dus niks helaas.. Maaargoed..
toch bedankt voor jullie medewerking ook al is het niet gelukt..
Ik ga toch nog ff proberen het opgelost te krijgen

• Corn
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06-03 20:53

Corn

Raar jongetje

waarom loop je eigenlijk sowieso niet ff bij de systeembeheerder binnen om ff te vragen of ie even de bios unlocked zodat jij de comp kan laten booten?

• Stefan53xx
Cornholio2001 schreef op 16 May 2003 @ 10:07:
waarom loop je eigenlijk sowieso niet ff bij de systeembeheerder binnen om ff te vragen of ie even de bios unlocked zodat jij de comp kan laten booten?
Ben ff langsgeweest..

Systeembeheerder hier is gewoon een ontiegelijke zeikerd.. reden dat ie niet komt:
Je zoekt het zelf maar uit, en ik heb geen tijd..

Nou daar heb ik dus ook nix aan:(

Verwijderd

dus hij vindt het prima als je zelf een en ander probeert? da's mooi
ga in google dan eens zoeken naar de default wachtwoorden van dat mobo (preciese type te achterhalen met oa aida32).

ook bepaalde bioshack progsels (voorzover legaal natuurlijk) kun je proberen.

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Dicht.

De oplossing is al gesuggereerd en de user gaat lekker even een warezrequest doen :/
Je zou het gewoon in je eigen bak kunnen hangen, de essentiele data overpompen en dan de swapdrive opnieuw indelen met fdisk.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.