Toon posts:

W2k Adv. Srv. 1 username mag ingelogd zijn.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

De search leverde niet echt op wat ik wilde. Misschien dat iemand mij kan helpen.
We hebben hier vaak het probleem dat mensen onder iemands anders username zijn aangemeld op het netwerk. Maar zijn er of is er een manier waar je ergens inlogt op een username en dan dat niemand anders er nogmaals op in kan loggen?

Bedankt!

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-09 15:10

mutsje

Certified Prutser

je kunt restricties maken dat een user maar op 1 werkplek in mag loggen. Echter gaat de user verhuizen zul je ook de pcnaam bij de restricties moeten veranderen(meer administratie)

Verwijderd

pi0d:
Je kunt idd restricties geven, je pakt het user account van de gebruiker en je geeft dan aan op welke pc's (hostnames/ip's/mac(misschien)) waar hij wel op mag inloggen. dit houd dus in dat hij alleen op die geselecteerde pc's kan inloggen.

Try "users and computers in this domain" geval (mmc) ga dan naar treetje met users select properties van die use ga naar tabblad account en druk dan logon to en de rest wijst zich wel uit. Maar misschien dat onder tabblad sessions wel iets koels staat i dunno.

Verwijderd

Topicstarter
Het punt is dat alles in een DOMEIN zit en we ook Flexplekken (iedereen heeft geen vaste plaats) en wel 120/130 werkplekken! Dus lokaal instellen heeft niet zoveel zin. Dus aanmelden op de Active Directory moet dus maar 1x kunnen. Niet dat er 3x onder dezelfde username op verschillende plaatsen kan worden ingelogd.

• Ghost(NL)
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Aangezien windows helaas geen simultaneous login parameter kent zoals bij novell heb je een klein probleempje, je zou dit kunnen afvangen door bijv. het maximum aantal connecties naar de home of profile drive te limiteren naar 1 en dan in het loginscript bij een mapping failure de user uit te loggen.

[ Voor 5% gewijzigd door Ghost(NL) op 16-05-2003 10:22 ]

i5-12600K PRIME Z690M-PLUS D4 64GB 980 Pro M.2 1TB  MBA M1 13" 8GB 256GB (Late '20)

• BOCmetalhead
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-08 15:22
Verwijderd schreef op 16 mei 2003 @ 09:25:
Hoi,

De search leverde niet echt op wat ik wilde. Misschien dat iemand mij kan helpen.
We hebben hier vaak het probleem dat mensen onder iemands anders username zijn aangemeld op het netwerk. Maar zijn er of is er een manier waar je ergens inlogt op een username en dan dat niemand anders er nogmaals op in kan loggen?

Bedankt!
je kan ook binnen je active directory aangeven dat een user maar 1 keer ingelogt mag staan! staat bij de properties van je user!

Metal to the bone

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-09 15:18

Croga

The Unreasonable Man

BOCmetalhead schreef op 16 May 2003 @ 10:40:
[...]

je kan ook binnen je active directory aangeven dat een user maar 1 keer ingelogt mag staan! staat bij de properties van je user!
Mag je me toch eens vertellen waar... Ik heb net in mijn eigen Active Directory gekeken en alle tabjes van de user properties doorgenomen... nergens een optie om het aantal simultaneous sessions/logins te beperken....

Verwijderd

Topicstarter
Hier kan je zoals ik het zag bij Sessions het aantal connecties naar een username instellen.

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-09 15:10

mutsje

Certified Prutser

en als de gebruiker zelf nu meer connecties op gaat zetten gewoon uit dommigheid? daar al rekening mee gehouden? Gewoon strakkere policy doorvoeren in het bedrijf qua uitlenen passwords en dergelijke.

Verwijderd

Topicstarter
Zou ook kunnen. Heb net even gekeken hoe het bij de Sessions gaat maar dat is o.a. TIME OUTS. Dus dat zoek ik niet. Ben nu al even de Machtigingen aan het doorlopen, maar zit het ook niet tussen.

Verwijderd

/voor zover ik weet modus

Kan niet zonder third party software. Alleen de eerder omschreven opties zijn mogenlijk; je kan niet het aantal sessies per user beperken zonder softwarematige hulpmiddelen.

Je kan wel een aktieve gebruikers lijst uitdraaien en de manager van de persoon die meerdere keeren is ingelogd inlichten. Dit probleem is technisch gedeeltelijk op te lossen; als eem gebruiker een vrijde dag heeft klan een collega nog steeds met zijn account inloggen (als hij pw weet)

Ik zou het eerder zoeken in policy's mbt gebruik netwek, of iedere gebruiker forceren om iedere week het pw te wijzigen; dat maakt het delen moeilijker (maar niet onmogelijk)

Verwijderd

Topicstarter
Heb je misschien een linkje naar zo'n site met Third Party software die hiervoor bedoelt is?

Verwijderd

Sessions tabje is voor Terminal Server...
Ik heb ff gezocht, ik weet dat Novell het wel standaard kan.
De workaround voor MS : http://www.experts-exchan...g_Systems/Q_20169655.html

Laat even weten of het werkt..is wel interessant ;)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 16 May 2003 @ 16:18:
Sessions tabje is voor Terminal Server...
Ik heb ff gezocht, ik weet dat Novell het wel standaard kan.
De workaround voor MS : http://www.experts-exchan...g_Systems/Q_20169655.html

Laat even weten of het werkt..is wel interessant ;)
Maandag wordt er meteen naar gekeken. Het bedrijf is dicht, en nog bedankt voor de link. Dat is dus net wat we zochten.
Bedankt!
Pagina: 1