Toon posts:

2e PC op router bij @Home

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Deze vraag is voor iemand die al eerder meerdere PC's op een router aangesloten heeft.

Ik heb een @Homo kabelabonnement, een Edimax 6104 router met daarop aangesloten een PC met daarop XP. Deze configuratie werkt sinds gisteren perfect. Nu wil ik vanavond een 2e PC aansluiten met daarop ook XP. Uiteraard stel ik XP zo in dat er automatisch een IP adres verkregen moet worden. Bestanden en printers mogen onderling niet zichtbaar zijn.

2 vraagjes:
- moet ik iets in de router instellen als de 2e PC eraan hangt?
- is het niet delen van bestanden en printers, en het instellen van een andere werkgroep voldoende om "onzichtbaar" te zijn voor de andere PC?

• Crazy Eyes Cobra
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-08 15:54
heb ook @home en dezelfde router van het netwerk durf ik nie te zeggen

maar ik kon mijn laptop zo op een andere poort erbij hangen dus volgens mij hoef je dan niks extra in te stellen

ik ben nie gek, ik ben een vliegtuig

Verwijderd

1. Je hoeft in de router niks in te stellen

2. Als de pc in een andere werkgroep zit is hij onzichtbaar voor de andere pc (dus ook de bijbehorende printers etc.)

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

gewoon je router instellen als dhcp, overigens stond er in 't boekje van mijn router (dretek) een mooie handleiding over hoe 't werkt zo'n router, en hoe je deze insteld :X

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

• Tachyon
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-08 14:06

Tachyon

pop the glock

Verwijderd schreef op 16 May 2003 @ 09:18:
2. Als de pc in een andere werkgroep zit is hij onzichtbaar voor de andere pc (dus ook de bijbehorende printers etc.)
Dat is niet het geval; je kunt via netwerkomgeving gewoon in een andere werkgroep browsen hoor :?

If we do not change our direction, we will likely end up where we are heading.

• marko77
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-05-2025
tachyon heeft gelijk, de oplossing om de 2 onzichtbaar voor elkaar te maken is om alle bestandsdeling en printerdeling gewoon ui te zetten.

Mijn rig

• Tachyon
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-08 14:06

Tachyon

pop the glock

Het eerste wat je moet doen is de Simple Sharing van XP uitzetten en gewoon rechten aan users toekennen voor je shares. En niet vergeten voor iedereen een password in te stellen.

Dan kan iemand anders misschien wel de naam van je werkgroep en/of shares zien, maar zal een foutmelding krijgen als hij er op klikt, of moet zich aanmelden.

If we do not change our direction, we will likely end up where we are heading.

Verwijderd

Hoezo @homo , ben je gay?

• BachW
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13-07 12:40

BachW

Tweaker in Noorwegen

toch niet voor deze meneer?
router achter server werkt niet.

;)

BOINC stats

Pagina: 1