Toon posts:

Fast Adsl .. graag u persoonlijke merkwaardigheden

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goede dag,

Ik heb een fast Adsl pakket van Xs4all , in het begin van de speed upgrade haalde ik gemiddeld zo'n 180 a 185 KB/s. Nu 3 maanden later ... is mijn snelheid op max niveau 160 Kb/s. ik heb hier overgebeld met KPN en Xs4all. Nu schijnt dit bij veel meer mensen voor te komen alleen maken deze hier geen melding van. Zodat KPN actie kan ondernemen tegen de ISP's.

Dus graag iedereen met welke ISP dan ook. Die hier ook last van heeft. Schrijf he ervaringen op. Het gaat dus om KPN ( voormalig MxStream ) in combinatie met welke ISP dan ook. In mijn geval Xs4all.

Alvast bedankt.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 16-05-2003 08:42 ]

Verwijderd

in principe is die snelheid die je nu haalt nog ruim voldoende.

uitgaande van 1538kbit/s... door de start en stop bits deel je dat door 10 waardoor je op een snelheid van 153,8KB/s uitkomt.

je snelheid is dus echt wel ok.

• NoReseth
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08:33
snelheid is idd wel ok,
maar volgens mij moet je delen door 8 om aan je echte maximum te komen.
1536 / 8 = 192 KB/s

• JF_
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-05 23:25

JF_

1536kbit ADSL (ATM dus) komt overeen met zo'n 167kbyte op Ethernet-niveau. Theoretisch maximum, daar *kan* je dus niet overheen. 160k is gewoon prima, daar valt niets over te klagen. Als je echt sneller bent geweest heb je of verkeerd gemeten, of gewoon stomweg een tijdje mazzel gehad.

• NightBird
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20-05 22:05

NightBird

DPC-Crew Coding
Verwijderd schreef op 16 May 2003 @ 08:41:
Ik heb een fast Adsl pakket van Xs4all , in het begin van de speed upgrade haalde ik gemiddeld zo'n 180 a 185 KB/s. Nu 3 maanden later ... is mijn snelheid op max niveau 160 Kb/s. ik heb hier overgebeld met KPN en Xs4all. Nu schijnt dit bij veel meer mensen voor te komen alleen maken deze hier geen melding van. Zodat KPN actie kan ondernemen tegen de ISP's.

Dus graag iedereen met welke ISP dan ook. Die hier ook last van heeft. Schrijf he ervaringen op. Het gaat dus om KPN ( voormalig MxStream ) in combinatie met welke ISP dan ook. In mijn geval Xs4all.

Alvast bedankt.
Nou .. die 160 kB/s is een prima snelheid voor fast ADSL hoor. Toen je die 180/185 haalde had je gewoon mazzel. Ik heb basic ADSL, en haal maximaal 81 kB/s, en voor de upgrade was dat 54 kB/s. Precies in verhouding allemaal dus. En dit zijn waarden die je bij veel meer mensen hoort, dus blijkbaar is het bij ADSL zo dat je rond de 15% overhead hebt. Dus voor elke binnen gekomen byte zijn 9.5 bits nodig.

WatHoorJeWaar · Asobakken
Eerdere projecten: Leading Courses · Brandstof-zoeker.nl · Voertuig-zoeker.nl

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

* RaZ red max 163kb/sec met fast adsl van xs4all.
Altijd beter dan de 100-104kb/sec wat het was :)

Ey!! Macarena \o/

• Tachyon
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-02 22:10

Tachyon

pop the glock

Hier ook Fast ADSL van XS4ALL. Haal altijd zo'n 163 KB/s. Ook net na de speed-upgrade.

Mijn formule voor berekenen van bandbreedte is als volgt: 1536kbit/s / 8 = 192KB/s theoretische maximale snelheid. Dat vermenigvuldig ik dan met 0,85 omdat er allerlei overhead en controle-bitjes nodig zijn voor je TCP/IP-verbinding en dan kom ik uit op 163KB/s in de praktijk. En dat blijkt over het algemeen aardig te kloppen... :)

If we do not change our direction, we will likely end up where we are heading.

Verwijderd

pvanwelt schreef op 16 May 2003 @ 09:47:
snelheid is idd wel ok,
maar volgens mij moet je delen door 8 om aan je echte maximum te komen.
1536 / 8 = 192 KB/s
dan verget je de start en stopbits... 10 geeft in de praktijk een betere weergave

• Heineken
  • Registratie: November 1999
  • Niet online

Heineken

Tweaker sinds 1999

Net getest en ik haal hier 163 Kbyte/s. Dat klopt dus gewoon. :)

• RawPeanut
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15-05-2023

RawPeanut

Nog niet gare aardnoot

Windows wil de snelheid nog wel eens verkeerd aangeven, ik haal soms voor een paar seconden 100 of meet Kbyte/s, alleen dit zakt bij groter files in tot mijn normale 80 Kbyte, kleiner files zijn zo binnen en dan is de gemiddelde snelheid zoals hij aangeven word door windows idd veel hoger.

Canon Digital Ixus V3

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Uit tests gebleken dat ik zowel hier op mijn werk, als bij mij thuis, via http ook keurig die 160 haal. Via FTP laatst met 240+ zitten downloaden, tenminste, gedurende een halve minuut ongeveer.

• VinnieM
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 29-11-2024
Die hogere waarden komen gewoon door Internet Explorer die al begint met downloaden terwijl je nog met het 'Opslaan Als...'-dialoog bezig bent. Bij kleine files lijkt het dan inderdaad of je verbinding supersnel is, maar dat is dus gewoon bedrog :P

• Sumuhtsop
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
* Sumuhtsop fast adsl van xs4all nieuwegein.

ook 173 a 176 KB/s . (continu)

Ik ook een van de mensen met wa geluk:)
Ik heb niet gemerkt dat ie nu lager is ofzo.

Maar via zown speedtest.nl ofzo kom ik ook niet hoger dan 164 KB/s
edit:
Dit is zowel bij webdownloads als ftp's enz.

[ Voor 37% gewijzigd door Sumuhtsop op 16-05-2003 15:39 ]

Verwijderd

Ik heb zelf ook een beetje problemen met ADSL, het is alleen niet van Kpn.
Had vroeger snelheden van 800/900 Kbps.. nu is dat nog maar 500 a 400 kbps.

• mjdejong
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-04-2016

mjdejong

Rotterdam => X-treme

Basic van xs4all in Dordt en kan eigenlijk altijd dl-en met 85 k.

[ Voor 4% gewijzigd door mjdejong op 16-05-2003 15:41 ]

=> www.mjdejong.nl <= Tja, de jouwe is sneller! Deze is betaald.

• DutchCommando
  • Laatst online: 20-05 00:05
mjdejong schreef op 16 mei 2003 @ 15:41:
Basic van xs4all in Dordt en kan eigenlijk altijd dl-en met 85 k.
Hier gaat het dus niet over! :r

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-05 16:24
Het lijkt me niet handig om nu allemaal neer te zetten:

[abbonnement] in [plaatsnaam] en ik haal [kb/sec]...

Dat word een opsomming, en we worden er niet wijzer op :p

Ihmo heb je een keurige snelheid, daar heb je voorbetaald, wil je meer dan zou je iets snellers moeten nemen, tweakdsl ofzo.

• jep
  • Laatst online: 17-05 22:43

jep

Het klopt prima. Niet apen dus. :) Da's ook de snelheid die ik hier haal, en da's het maximum dus ik ben erg tevreden.

Verwijderd

Zoals gezegd is die snelheid prima. Simpelweg 1.5k delen door 8 is te simpel, en te zonnig. Er zit overhead in het gebruikte protocol.

Oftewel, je krijgt gewoon keurig de snelheid geleverd waar je recht op hebt.

Los daarvan zoek je het probleem aan de verkeerde kant. KPN bepaald de lijnsnelheid, niet de ISP. De ISP geeft alleen op wat de lijnsnelheid _zou moeten_ zijn.

Als jij dus morgen ineens 100kb/s haalt ipv. 160kb, dan moet je weliswaar je ISP bellen (want die is je leverancier) maar ligt de schuld bij de KPN.

Een ISP gaat echt geen packet shapers installeren om alle abo's even 10Kb/s te knijpen hoor.. dat kost ze meer dan het ooooit kan opleveren.
Pagina: 1