LAN probleem.

Pagina: 1
Acties:

• reapher
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 15-08 15:31
Ik heb dus een probleempje. ik heb op dit moment op een beneden verdieping 4 pc's 2 client/workstations(win ME en win2K), 1 printserver, 1 linux gateway(internet)
Dit werkt perfect maar nu heb ik boven op dit moment 1 ftp server winnt(workstation,wordt server) en een win ME client.
nu heb ik sinds kort een 100mbit switch beneden ik had twee 10mbit hubs beneden en boven. Ik wil dus boven 100Mbit hebben, maar wil geen andere hub kopen. Ik heb 100mbit netwerk kaarten genoeg. Kan ik op een of andere manier die NT pc boven veranderen in een router! die dus 100mbit doorroute! internet doorroute en dat ik van boven op de print server kan komen en kan afdrukken. Ook lijkt me handig dat ik de shares van mijn pc's van beneden kan gebruiken. Weet het lang verhaal maar wie weet wat?

Click hier niet

• redguy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

redguy

Can Cow come out to to play ?

Wat je kunt doen is 2 100Mbit kaarten in je NT server rammen en die laten routeren, de ene naar je switch en de andere naar je winme stationnetje..

dat zal op zich prima werken.. Maar echt snel is het niet, NT is nou eenmaal niet gemaakt om een router te zijn..

Als je 1 volledige UTP van beneden naar boven hebt liggen kun je die ook gewoon splitsen (utp kabel = 4 paartjes, ethernet gebruikt er maar 2) en gewoon direct in je 2 machines rammen en beneden in 2 switchpoorten

je kunt dit met de hand doen, maar een beetje computerzaak (dunnet ofzo) verkoopt simpele splitters waarmee je 2* ethernet door 1 kabel kan laten lopen..

IP Rocks

• reapher
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 15-08 15:31
ga ik dat laatste doen thanks alot

Click hier niet