Toon posts:

[Win2K] Server niet meer te bereiken in netwerk!?!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een vreemd probleem, ik heb hier een windows 2000 server staan in een NT netwerk.
Nu heb ik gisteren nog mappings gemaakt naar deze server en ik kon deze gewoon benaderen. maar nu zonder dat er iets veranderd is in de instellingen krijg ik geen verbinding meer.
Nu heb ik al gekeken naar de netwerkkaart of deze niet in standby modus staat, maar dit is niet het geval.

Ik heb de faq al geraadpleegd, de search gebruikt, maar ik ben er niet uitgekomen.

Waar zou ik nog meer naar kunnen kijken? Wat zou het probleem kunnen zijn?

Verwijderd

Kun je ping'en? Heb je nog een link op die NIC in de server? Is er iets veranderd? Is er niet iemand die er meer van weer?

Verwijderd

kijk eens of de services: server en computer browser gestart zijn, zo niet moet je deze even starten. Anders zou ik het zo gauw niet weten.

Verwijderd

Heb je niet toevallig in de Domain Controller Security Policy per ongeluk een IPSec Policy ingeschakeld?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 16 May 2003 @ 08:01:
Kun je ping'en? Heb je nog een link op die NIC in de server? Is er iets veranderd? Is er niet iemand die er meer van weer?
pingen gaat niet meer, ik heb 'm zelf geconfigureerd, maar ik heb niets gewijzigd dat is het vreemde juist.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 16 mei 2003 @ 08:02:
kijk eens of de services: server en computer browser gestart zijn, zo niet moet je deze even starten. Anders zou ik het zo gauw niet weten.
deze services zijn gestart, ik ben 'm aan t rebooten kijken of k m nu iig weer tijdelijk kan bereiken
Heb je niet toevallig in de Domain Controller Security Policy per ongeluk een IPSec Policy ingeschakeld?
Ik heb nog geen policies ingeschakeld, het is trouwens geen PDC of BDC het is gewoon een memberserver

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 16-05-2003 08:08 . Reden: typvautje in quote-tag ]

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:10

mutsje

Certified Prutser

welke eventid's krijg je bij system,application en security te zien(mits je tenminste audit in security aangezet hebt)

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor het meedenken, maar het probleem is inmiddels opgelost, we hebben de netwerkkabel vervangen en er zaten 2 netwerkkaarten in het systeem, degene die niet gebruikt werd hebben we eruit gehaald. of de kabel was niet goed of de 2e netwerkkaart zat conflicteerde
Pagina: 1