Folding@home, hulp nodig.

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Industrial_Life
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-02 23:28
Al een tijdje wil ik mee doen aan distributed computing, en heb op me een bedrijf PC'tje folding@home installed (3.24)
Client draait sinds 27 april ongeveer, kijk in de queue dan zie dat alleen slot 01 active staat.
Ga ik met m'n muis over het icoon tje in me taakbalk zie op dit moment 300/1250, het schiet niet echt op P3 600,128.
Ik heb zelf een team aangemaakt 32262 maar volgens mij steun ik dan niet DPC of wel?
Ik ben hier beetje test mee aan het draaien voordat ik het thuis op me hele netwerk gooi

p4 1600, 256 SD 133
p4 1800, 512 SD 133
AMD XP 1700 @ 2200, 512 DDR 333
Dual Athlon MP 2200 512 DDR 266
Celly 400 @ 500 512 SD 133

Moet ik mijn aangemaakte team achterwege laten en DPC # gebruiken? En op elke pc instellen mijn user id (e-mail) en DPC team id?

Deze koe zit er mee in z'n maag }:O

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen idee hoe snel of traag je machine is vergeleken met andere, maar het kan soms wel een paar dagen duren voordat een unit afgehandeld is.
Op dit moment draait hier een P2 233 een 70 punten WU die er zo'n 21 dagen over doet. Een 19 punten WU op een P4 1600 mobile duurt twee dagen. 8)7
Je zou eens naar het percentage processor tijd kunnen kijken dat je beschikbaar stelt voor Folding. Als je machine veel ander werk doet gaat dit altijd ten koste van Folding omdat dit op de laagste prioriteit draait.
In de logfile kun je zien hoe lang een frame duurt. Met deze gemiddelde tijd moet je in staat zijn uit te rekenen hoe lang het ongeveer gaat duren. Een aardig programma dat dit grafisch voor je zichtbaar maakt is Electron Microscope III (http://home.attbi.com/~wxdude1/emsite/em3.html). Met dit programma kun je ook meerdere machines op een netwerk monitoren.

DPC is team #92. Binnen DPC zijn er subteams die bepaald worden door de user name die je invult. Dat kan van een bestaand team zijn zodat je resultaten bij dat team opgeteld worden of je kan onder een eigen naam werken zodat je jezelf in de stats terugziet. Het is niet mogelijk om punten die onder een naam/team verzameld zijn over te hevelen naar een nieuwe naam/team. :'(

Er zullen vast nog wel andere hulpvaardigen reageren (Sandstar, Vincent?) die er veel meer van af weten. Je bijdragen met de machines die je thuis hebt zijn meer dan welkom. _/-\o_

Succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Moet ik mijn aangemaakte team achterwege laten en DPC # gebruiken? En op elke pc instellen mijn user id (e-mail) en DPC team id?
Helemaal correct. Heb hier een dual P500 en die processoren doen inderdaad best lang over een workunit. 10 dagen over een 73-punter kan dan wel kloppen. Punten en meer informatie over je huidige WU kun je hier vinden.

Succes met de rest van je farm! We kunnen jouw hulp meer dan goed gebruiken. Je zult zien dat je dan ook best snel richting top-20 zult stijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandStar
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17-09 20:21

SandStar

DPC-Crew

Zandster

Dat alleen slot01 active draait klopt.
Je client zal maar 1 eiwit (WU) tegelijk draaien. Zodra deze klaar is wordt meteen een nieuwe gedownload, in slot02, en wordt degene die je afhebt meteen verzonden naar Stanford.

Wat betreft snelheid zit je goed hoor.
Ik heb een PIII 540 die verschillende dagen doet over een 19,7 punter.

Wat betreft je user id en DPC team id:

Zoals Moosehead al zei vul je bij Team in: 92
En bij Username vul je je eigen naam in, dit hoeft zeker niet een e-mail adres te zijn.
Ook bestaat de mogelijkheid, als je dat wilt, om met behulp van je Username een subteam te joinen.
Op www.dutchpowercows.nl staan genoeg subteams en een manier om contact met hen op te nemen.