Toon posts:

FreeBSD 5.0 + Alcatel SpeedTouch + MPD

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Na vele uren te hebben gezocht naar faqs en Howtos en meerdere malen een poging gedaan te hebben om mijn ADSL "UP" te krijgen geef ik het op. Ik heb pas FreeBSD 5.0 erop gezet en tot nu toe loopt alles goed. .....kernel gecompileerd en de nodige ports geinstalleerd (pppoa en mpd en nog wat extras) maar een ADSL-verbinding tot stand brengen is nog niet gelukt. :X

Nou zou ik graag willen weten of het iemand uberhaupt is gelukt om zo'n Alcatel Speedtouch 330 USB aan de praat te krijgen onder FreeBSD? En hoe heb je dat geflikt?

Verwijderd

Nou zou ik graag willen weten of het iemand uberhaupt is gelukt om zo'n Alcatel Speedtouch 330 USB aan de praat te krijgen onder FreeBSD?
zie [rml][ freebsd 5.0]speedtouch usb[/rml]
En hoe heb je dat geflikt?
FreeBSD 4.8 installeren ;)

Verwijderd

Mja ik heb ook geen oplossing hiervoor gevonden. Het zit er voor zover ik weet nog niet ingebakken. Ik ben dan ook maar overgeschakeld naar FreeBSD 4.8.

Daar lukt het wel :)

Verwijderd

Topicstarter
Hmmmm....dus als ik 4.8 installeer moet het wel lukken?? En dan moet dat gaan lukken aan de hand van het "FreeBSD Handbook"??? (http://www.freebsd.org/do...books/handbook/index.html)
(http://www.freebsd.org/do...books/handbook/pppoa.html)

Verwijderd

Ik heb me eerder gebaseerd op volgende site : klik.

Het was wel nodig om het startup script te verplaatsen naar rc.network omdat ik problemen had met de firewall. Deze werd ingesteld nog voor de connectie gemaakt werd met inet waardoor het niet werkte.

Verwijderd

Topicstarter
Yakko...nog een klein vraagje: moeten er geen ip nummers ingevoerd worden(dns)??? resolv.conf ofzo???

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 16-05-2003 22:14 ]

Verwijderd

Die ip's krijg je via dhcp. Die zorgt ervoor dat je resolv wordt ingevuld. Het is dus niet nodig die manueel in te stellen. Ik denk dat het standaard zo ook is ingesteld in de ppp.conf file.

Als je beslist om zelf een dns server te draaien moet je in de ppp.conf file de lijn "enable dns" uitcommentarieren. Dan wordt de resolv niet telkens overschreven.

Verwijderd

Topicstarter
</edit>
Ik heb nu FreeBSD 4.8 geinstalleerd, maar na vele uren tikken en rammen op het toetsenbord ben ik nog geen stap verder gekomen. De Alcatel Speedtouch Modem 330 USB werkt zoals het hoort maar nu gaat er weer iets fout aan de kant van de user-ppp (althans..ik denk dat het daar aan ligt). Zodra ik "ppp -background adsl" intik gaat het fout want na 15 seconden krijg ik een foutmelding: Child Failed (err).

Wat kan dit nou weer veroorzaken???
<edit>

[ Voor 89% gewijzigd door Verwijderd op 18-05-2003 03:33 . Reden: Update ]

Verwijderd

Zou het kunnen dat je de modem hebt vergeten te initialiseren?
code:
1
modem_run -f /usr/local/libdata/mgmt.o -m

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 18-05-2003 14:43 ]

Verwijderd

Topicstarter
/usr/local/sbin/modem_run -f /usr/local/libdata/mgmt.o -m gaat als een trein maar zodra ik ppp -background adsl doe dan gaat het fout en krijg ik de bovenstaande melding (die van Child Failed).

RaRaRa hoe kan dat??? :?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 18 mei 2003 @ 16:52:
/usr/local/sbin/modem_run -f /usr/local/libdata/mgmt.o -m gaat als een trein maar zodra ik ppp -background adsl doe dan gaat het fout en krijg ik de bovenstaande melding (die van Child Failed).

RaRaRa hoe kan dat??? :?
Probeer nogmaals verbinding te maken.
Normaal gezien moet het dan wel lukken. :)

Verwijderd

Topicstarter
Snake....dat heb ik ook al geprobeerd...ik had al gelezen over die bug...maar die geldt niet voor mij...helaas :(

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem is opgelost. :)
Het bleek aan de drivers te liggen.
Ik gebruik nu geen speedmgmt en speedtouch-1.1b meer maar in plaats van mgmt.o gebruik ik nu de driver van windows (alcaudsl.sys) en speedtouch-1.1b is nu vervangen door speedtouch-1.2beta1.

Probleem opgelost door de maker van deze howto: http://www.bsdfreaks.nl/index.php/front_howto/53/195 (A van 't Hart)
Pagina: 1