Toon posts:

TV-out, kan dit met deze PC?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een PII 350 mhz met 96 mb RAM, ATI 3d Rage Pro, 6,4 GB en aanvullende HD van 40 GB. Ik weet het, niet al te best. Echter, de dingen die ik wil doen, kan ik doen.

Nu mijn vraag; is het zinvol om een videokaart met TV-out te kopen om zodoende filmpjes op m'n TV te bekijken? Trekt m'n PC dat wel?

Ik heb geprobeerd om sommige films op m'n PC te bekijken, maar bij de meeste films loopt het geluid niet goed, zeker als ik eenmaal heb doorgespoeld. Filmpjes van 200 mb (bijv. racefilmpjes) ofzo speelt m'n PC wel goed af.

• harryslinger
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10-06 20:00
bij wat zwaardere films zal dit niet goed meer lopen, het is toch net te min

Verwijderd

TV-Out in de zin van een standaard videokaart met een TV-out is normaliter ietsjes zwaarder als het afspelen zonder ingeschakelde TV-out.

Als je PC nu al geen films goed afspeelt met een videokaart die hardwareoverlay ondersteund dan helpt een TVout kaart je eerder van de wal in de sloot.

Als je films voornamelijk DVD/(S)VideoCD etc is, kun je een hardware MPG kaart overwegen (maar een 70-80 euro DVD speler bij de bouwmarkt/supermarkt voldoet dan ook perfect!)

Ik zie regelmatig nieuwe complete budget PC's in de Pricewatch (en bij de winkels die in de Pricewatch voorkomen) in prijsklasse 300-400 euro waarmee je perfect alle films kunt afspelen (DVD/(S)VCD, maar ook alle DivX en varianten zoals 3.11, n-AVI/smr, 3ivx, XviD etc. of alternatieven zoals Ogg.

• Corn
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-08 21:15

Corn

Raar jongetje

TV out vraagt nauwlijks meer van je cpu naar ik dacht.. Ik denk alleen niet dat je computertje snel genoeg is daarvoor. Zeker de wat grotere DivX's met AC3 zal ie niet kunnen afdraaien. Upgraden bij dit systeempje is ook al niet echt makkelijk, dan zal je al aan een Slot1->socket370 convertertje moeten met een PIII erin, en dat is waarschijnlijk duurder dan zoals euss zegt een budget systeempje kopen.

Verwijderd

FYI: ik heb het over ¼-1 % meer CPU power in geval van een Geforce2MX kaart (5 verschillende Geforce kaarten getest in 12 (=<600MHz) systemen). Ik heb alleen wel gemerkt dat bij een systeem met meer overhead (P3-1GHz/XP2000+) de kwaliteit van de TV-out mooier wordt (ik heb minder last van imagetearing - zag er eerst uit alsof je V-sync uit staat van de TVout). Ander voordeel is dat bij een nieuw systeem met bijv. een Radeon kaart er hardware MPG2 ondersteuning is alsmede allerlei functies om het beeld nog mooier te maken (los van het feit dat je DivX prefiltering ook weer hoger kunt zetten op een zwaarder systeem). Daar komt nog eens bovenop dat de ripeissen ook steeds weer hoger worden, wat ook weer een gemiddeld zwaarder systeem vereist.

Op http://www.yorcom.nl/ zag ik in ieder geval een aantal vriendelijk geprijste nieuwe systemen.

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08 08:55
av>vb.

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Verwijderd schreef op 16 mei 2003 @ 01:54:
Ik heb een PII 350 mhz met 96 mb RAM, ATI 3d Rage Pro, 6,4 GB en aanvullende HD van 40 GB. Ik weet het, niet al te best. Echter, de dingen die ik wil doen, kan ik doen.

Nu mijn vraag; is het zinvol om een videokaart met TV-out te kopen om zodoende filmpjes op m'n TV te bekijken? Trekt m'n PC dat wel?

Ik heb geprobeerd om sommige films op m'n PC te bekijken, maar bij de meeste films loopt het geluid niet goed, zeker als ik eenmaal heb doorgespoeld. Filmpjes van 200 mb (bijv. racefilmpjes) ofzo speelt m'n PC wel goed af.
Ik speelde altijd DivX af op een PII 350 mhz die ik dan via de tv-out van m'n voodoo 3 op video opnam :D

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• jpvk007
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-08 20:20
kijk gewoon ff of je nu al je divx/xvid/dvd/svcd films kan bekijken evt met ac3 codering. als ie het nu al vloeiend doet (op full screen) dan moet hij het met een andere kaart ook gewoon doen. heb zelf een p3-650(slot1) met 128mb met gf2mx400 PCI. deze pc speelt alle soorten films af en zonder problemen. met tvtool projecteer ik alles op tv en heb totaal geen haperingen. je moet gewoon kijken of ie het nu doet en vervolgens kijken of je je pc uitbreidt. (slot1 procs gaan overigens tot 1ghz!!! maar dan kan je beter een athlon kopen)

• sirdupre
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 27-04-2025
Misschien is het de moeite waard om het eens te proberen hoe movix (bootable linux cdtje met mplayer) je films afspeelt. Ik heb wel eens gelezen dat mensen met mplayer op tragere systemen films beter af konden spelen en er zitten geloof ik ook functies in om frames te droppen zodat het beeld en geluid synchroon blijven lopen als je processor het niet meer aankan. Linkje: http://movix.sourceforge.net

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt, die Movix ga ik ff achteraan.

In hoeverre is het trouwens afhankelijk van het geheugen, want ik heb zo het idee dat het ook daardoor allemaal niet zo vlekkeloos verloopt....

Het is trouwens wel vaag, want bijv. Blood in Blood Out (SVCD) speelt'ie prima af. Of zou dat komen omdat dat toch een oudere film is en dus minder eisen stelt?

Verwijderd

Dat verschilt per film (en manier van rippen). Een film kijken kost mij ong. 108MB van de 256 totaal die erin zit.

De grootste bottlenecks zijn
- CPU
- snelheid RAM
- videokaart hardware ondersteuning (hardw. overlay, iDCT, MPG2 decomp. etC)

Soms kan het OS ook voor nét dat kleine beetje vloeiender zorgen (bijv. Win2K ipv W98SE indien genoeg geheugen)...

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 16-05-2003 22:06 ]

Verwijderd

heb hier ook een P2 350 mhz bakkie met 256 mb geheugen
met een gf2 mx200 met tv out

die draait prima alle films hoor, natuurlijk niet op full kwaliteit. Maar hij speelt ze op iets lagere kwaliteit gewoon zeer goed af. (os win2000 prof trouwens)

Verwijderd

Topicstarter
Ja, dan zou je idd zeggen dat die 96 mb RAM wel een beetje weinig is......

Denk dat ik die TV-out maar laat voor wat het is en binnenkort een compleet nieuw systeem koop.
Pagina: 1