Toon posts:

Beste Intel-moederbord op het moment?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Even in een aparte topic dan maar, wat is het beste moederbord voor een Celly566? En rekening houdend met de toekomst? Ik had een Abit SA6R gezien die wel erg interessant lijkt maar ... wat zijn andere mogelijkheden? Die SA6R is erg nieuw en dus zijn er erg weinig mensen ook die daar wat over kunnen zeggen, is nog weinig over bekend.
Ik heb nu een Abit BE6 en heb mijn celly566 stabiel draaien op 893@1,7V. Dat wil ik op dat nieuwe bordje ook graag zo houden of liever nog hoger aangezien ik dan geen convertorkaartje meer hoef te gebruiken en boven de 1,7V uit kan gaan. Ik wil deze BE6 vervangen omdat ik maandenlang al alles heb geprobeerd om mijn ASUS V7700 DX stabiel aan de praat te krijgen maar dat niet lukt. Ik denk dat met een nieuw mobo de kans dat het wel lukt misschien wel aanwezig is.
CUSL2 hoor ik veels te veel probelemen mee. Dus die wordt het zeker niet.

Tevens wil ik ook best graag ATA100, opklokken p. mhz en AGP4x gebruiken en meer van dat soort leuke features, dus wat zijn de aanraders?

Verwijderd

Topicstarter
helemaal niemand?? :*(

• Unex
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Misschien heb je hier iets aan.

www.hardwareinfo.net/reviews.php?id=101

specs

• Jur
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jur

Dus....

Op donderdag 23 november 2000 21:36 schreef janneke het volgende:
CUSL2 hoor ik veels te veel probelemen mee. Dus die wordt het zeker niet.
:? Zoals? Perfecte plank vind ik.

• Cheese_man
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-11-2025

Cheese_man

Waarom kiezen?

Ik draai probleemloos de CUSL2, maar de CUBX is ook erg lekker voor een celly. Bovendien 100 piekermannen goedkoper. Ik geloof alleen dat die AGPx2 had, maar dat levert niet echt een snelheidsvermindering op.

De "nieuwe" i815EP zit op de CUSL2-c. Is hetzelfde als de i815E met de verschillen:

- geen onboard video
- max 1.5 GB mem ipv 512MB
- +/- 50 piek goedkoper dan de CUSL2

Uiteraard zijn de Abit varianten ook lekker, maar ik heb nu eenmaal die Asus en die gaat als de brandweer!! (gisteren trouwens echt toen ik het VIO voltage opkrikte...maar weer teruggezet, ik werd een beetje tuureluurs van die sirene!!)

reserveringshouder Tesla Model 3

Verwijderd

Topicstarter
hey cheese man das een nuttige reply! iets om over na te denken, had wel al gehoord van zon variant zonder onboard video en sound enzo, dat moet ik eigelijk ook hebben ja. helemaal goed als ie dan ook daardoor een stukkie goedkoper is.
en Unexist of zoiets die link was ik al net geweest vandaag! evengoed bedankt! denk niet dat mijn bordje daar tussen zit, MSI...mwah...t zou kunnen misschien, ik denk nog even verder.

• Cookie
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-07-2025
Alleen dat van die 1.5Gb max memory ipv 512Mb, schijnt nogal wat discussie over te bestaan in hoeverre dit klopt. Er zijn mensen die beweren dat volgens Intel specs het nog steeds max 512 Mb is. Dus misschien ff checken, alhoewel het waarschijnlijk niet eens een reeele beperking zal zijn :).

Never trust a computer you can't throw out a window [Steve Wozniak]

Verwijderd

.
Pagina: 1