Lovers, they will leave you
A thief will rob you blind
And good friends are awful hard to find
Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.
deze is dus echt geknikt,dreeke schreef op 16 mei 2003 @ 00:03:
Kan geen kwaad. Ik vouw ze wel eens helemaal dubbel en daar heb ik nog nooit last mee gehad.
geknikt op zo'n manier dat ik denk dat de kabel binnenin stuk is
maar IDE kabel is dus IDE kabel en kan gewoon vervangen worden??
Nu komt het leuke: je kan ze uitwisselen om te testen maar je bios zal een waarschuwing geven waarschijnlijk en je performance is lager. Maar om te testen kan het geen kwaad.
... ook ik heb soms per ongeluk gelijk.
Ik heb het nooit voor elkaar gekregen, terwijl ik er wel moeite voor deed (kabels echt verrot vouwen/knikken, niet dat het lukte, maar goed)
Verwijderd
inderdaad, denk dat het een ander probleem is. IDE kabels kunnen bijna niet stuk gaan.pokeran schreef op 16 May 2003 @ 00:19:
ide kabels kunnen superveel hebben, dus denk niet dat hij zo erg geknikt is dat hij kapot is.
Ik heb het nooit voor elkaar gekregen, terwijl ik er wel moeite voor deed (kabels echt verrot vouwen/knikken, niet dat het lukte, maar goed)
Verwijderd
Tot ATA33 kan je gebruik blijven maken van de 40-polige kabel, ATA66 en hoger dan heb je een 80-polige kabel nodig. De extra aders zijn aders die er voor zorgen dat de data(stroom voerende aders elkaar niet storen, wat nodig is op hogere snelheden.
Het werkt dus wel gewoon met die 40 aderige kabel, maar dan ietsje langzamer
MyCom claimt dat het komt omdat ik geen geaard stopcontact gebruik, maar ja, dat lijkt me erg ver gezocht.
het systeem start op, sluit zichzelf weer af, probeert opnieuw op te starten zonder succes en valt dood
Gister met het moederbord: ASUS A7V8X-X
vandaag met een nieuwe moederbord: ASUS A7N8X/Lan
exact hetzelfde probleem, ik word er moe van
Verwijderd
Misschien met een geaard verlengsnoer elders de spanning weghalen, probeer dat eerst eens. Anders kun je in mijn ogen nooit de fout gaan zoeken/vinden. Ongeaarde computers kunnen vreemde dingen doen... ik spreek uit ervaring.
ga eens trug naar de winkel en vraag of ze daar VOOR JE NEUS (zonder er eerst in te gaan zitten kwallen het systeem booten
Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"
At the beginning there was nothing. So God said 'apt-get install light'.
Ik heb m op geaards stopcontact geprobeerd een paar keer, zelfde probleemVerwijderd schreef op 16 mei 2003 @ 00:37:
Geen geaard stopcontact ... mmm ik raad idd ook altijd aan een geaard stopcontact te gebruiken zeker als je vreemde problemen ondervindt. Ik zou daar dus eerst eens voor gaan zorgen.
Misschien met een geaard verlengsnoer elders de spanning weghalen, probeer dat eerst eens. Anders kun je in mijn ogen nooit de fout gaan zoeken/vinden. Ongeaarde computers kunnen vreemde dingen doen... ik spreek uit ervaring.
Tempratuur probleem denk ik niet, want hij krijgt niet eens de kans om op te starten, dus echt warm worden kan ie niet.Shunt schreef op 16 May 2003 @ 00:37:
lijkt mij meer een temp probleem
ga eens trug naar de winkel en vraag of ze daar VOOR JE NEUS (zonder er eerst in te gaan zitten kwallen het systeem booten)
En die paar keer DAT ik ff in de BIOS KON komen, was de temperatuur ver beneden maximum.
Voeding zou het inderdaad nog kunnen zijn, huidige voeding is 300W.Maestro.mosjuh schreef op 16 May 2003 @ 00:44:
kan ook voedingsprobleem zijn.... dan wil het booten ook wel eens falen
AMD Athlon 2000+
Maar het stomme is, ze hebben wel windows 2000 kunnen installeren.
En windows is zelfs zo slim genoeg om aan te geven dat het systeem zich gaat uitschakelen.
Dat is juist het vreemde ervan
[ Voor 1% gewijzigd door Naboo op 16-05-2003 00:51 . Reden: de l in weL :) ]
btw, probeer deze (
@DE.50:
Tnx, maar waarom je nou net mij moest quoten toen er nog een typo in de img-tag zat
[ Voor 20% gewijzigd door DUX op 16-05-2003 00:55 . Reden: typo ]
. < G o o o o o o o o g l e >
Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 Volgende
(ik verdenk namelijk dat windows over zijn nek gaat op een bepaald punt... maar waarom
heb je al eens kaal opgestart? (dus alleen mobo proc+koeler) geheugen en hd )
[ Voor 50% gewijzigd door Maestro.mosjuh op 16-05-2003 00:54 ]
Ik gebruik de quoteDUX schreef op 16 May 2003 @ 00:52:
Heb je de mogelijkheid om een andere voeding te proberen, just to be sure?
btw, probeer deze ( [img=http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/quote.gif] ) knop te gebruiken: de edit-knop. Drie post van dezelfde persoon onder elkaar leest niet zo lekker
zal het voortaan ff bij elkaar copy+pasten
als hij eruit knalt, start ie automatisch op in veilige modus, ook dan, blijft ie uitvallenMaestro.mosjuh schreef op 16 mei 2003 @ 00:52:
en in veilige modus opstarten (gewoon op f8 blijven rammen wanneer windows geladen word)?
[ Voor 26% gewijzigd door Naboo op 16-05-2003 00:55 ]
zie ook nog ff mijn edit...DE.50 schreef op 16 May 2003 @ 00:53:
[...]
Ik gebruik de quote
zal het voortaan ff bij elkaar copy+pasten
[...]
als hij eruit knalt, start ie automatisch op in veilige modus, ook dan, blijft ie uitvallen
[edit]
dan hier ook nog maaar ff de edit:
[ Voor 17% gewijzigd door Maestro.mosjuh op 16-05-2003 01:05 ]
net geprobeerd, ook niksMaestro.mosjuh schreef op 16 mei 2003 @ 00:55:
[...]
zie ook nog ff mijn edit...
[edit]
dan hier ook nog maaar ff de edit:
het gekke is gewoon, dat ze WEL windows 2000 hebben kunnen installeren en dat duurt een tijdje.
zou het misschien aan het feit liggen dat ze mijn harde schijf verkeerd hebben gepartitioneerd en dat ie daarom stuk loopt vanwege de harde schijf?
Het gaat om een Western Digital van 40GB 7200 RPM 8MB CACHE
geheugen zou misschien ook nog kunnen, Apacer 256MB
[ Voor 5% gewijzigd door Naboo op 16-05-2003 01:13 ]
[ Voor 3% gewijzigd door RobIII op 16-05-2003 01:21 ]
There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.
Je eigen tweaker.me redirect
Over mij
ben al terug geweestRobIII schreef op 16 May 2003 @ 01:20:
Zo hoort het in ieder geval niet te gaan. Als 'ie net nieuw is toch terug gaan met die hap en een nieuwe eisen...Ik zou het er niet bij laten zitten. En anders idd gewoon daar ter plekke dat ding laten opstarten zonder dat ze er met hun tengels aan hebben gezeten...
kga morgenochtend weer terug
in ieder geval bedankt voor de reacties
Dacht eerst dat ik gek werd, systeem deed het!!
Maar gelukkig, ik was niet gek, enkele seconden later.... POEF!!
Blijkt de voeding te zijn, dus ik maar meteen gevraagd of de 300W
vervangen kan worden voor een 350W.
Ook het geheugen wordt nog ff gechecked.
Weer een paar dagen wachten op me nieuwe systeem
hahahaVerwijderd schreef op 16 May 2003 @ 17:20:
rounded kabels roelen bij weinig ruimteen ze vouwen ook niet zo
I think all rightthinking people in this country are sick and tired of being told that ordinary, decent people are fed up in this country with being sick and tired.