Toon posts:

USB wel zelfde kwaliteit als firewire, ondanks...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Krijg je met USB wel zelfde kwaliteit als firewire, ondanks... dat firewire veel sneller de beelden in je computer jast? :7

Verwijderd

usb 1.1@12Mbps en usb 2.0@480Mbps en Firewire@400Mbps :)

Apple is er wel alweer met Firewire800@800 gekomen, maar da's nog geen veelgebruikte standaart

[ Voor 61% gewijzigd door Verwijderd op 15-05-2003 23:30 ]

• Godjira
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13-06 16:49

Godjira

To infinity and beyond!

USB2.0 is voor zover ik weet sneller dan firewire, aangezien het, zoals EurOtiC ook al schreef op 480Mbps draait. Of er nog meer dingen zijn waardoor firewire wel sneller zou zijn zou ik niet weten.

Profile

Verwijderd

Topicstarter
Kunnen de digitale camera's dat wel aan?
T 'is maar een vraag.... :)

• DaRoot
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13:12

DaRoot

Some say...

Digitale video-camera's voor zover ik weet nog niet, deze werken voornamelijk via Firewire, foto-camera's werken vaak via USB.

Insured by MAFIA - You hit me, we hit you!!!

• RawPeanut
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15-05-2023

RawPeanut

Nog niet gare aardnoot

Firewire heeft minder overhead, daarom komt het in de testen ook als snelste uit de bus ondanks dat USB 2.0 een theoretische hogere doorvoersnelheid heeft. Verder maakt het voor de kwaliteit waar de TS het over heeft geen donder uit, het is en blijft digitaal, dus geen verlies.

[ Voor 4% gewijzigd door RawPeanut op 15-05-2003 23:41 ]

Canon Digital Ixus V3

• docftp
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Digitale camera's ( video dus ) gaan niet werken op USB .
Heel vaak zit er al niet eens een USB aansluiting op , maar meer een FW aansluiting, dit ivm overdracht snelheid. ( volgens mij zijn alle camera's met USB voor het fotogedeelte, maar ik kan me vergissen )

Zou het een probleem zijn als ik een IQ zou hebben van een glas water?

Verwijderd

Topicstarter
Ah, daar weet ik wel antwoord op: ik heb nl een JVC GR D 70, prima cameraatje, met usb en je kan gewoon de hele film overpompen via USB.

Nu vraag ik mij dus af, of, afgezien van de snelheid, de kwaliteit wel hetzelfde is als bij firewire, want dat is me nog niet duidelijk. Maar ik ben geduldig, daar weet iemand vast wel antwoord op.

• RawPeanut
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15-05-2023

RawPeanut

Nog niet gare aardnoot

Zoals ik al zei, bij een digitaal signaal (wat firewire en USB is) is er geen signaalverlies of degradatie. Je zal dus geen enkel verschil zien tussen een bestand wat via firewire en USB is overgezet.

Canon Digital Ixus V3

Verwijderd

Topicstarter
Owe ja, ik heb je post gelezen.... B) B) B)
Maar ik ben blij, want ik smijt de films wel 's nachts op mn pc terwijl ik lig te :z:z

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:02

GaMeOvEr

Is een hork.

Lijkt mij trouwens een beetje overkill, Firewire 800 (voor videotoepassingen) omdat Firewire 400 al grofweg 40MB/s is. Da's best wel wat, sustained 40Mbyte/sec, dan moet je al een forse disk hebben, laten we het over de Cam maar helemaal niet hebben, dat trek je volgens mij nooit met een DV tape'je. Dus Firewire 800 met 80MByte/sec lijkt me al helemaal overkill.

Aannames zijn fataal.

• DaRoot

DaRoot

Some say...

Verwijderd schreef op 15 May 2003 @ 23:50:
Ah, daar weet ik wel antwoord op: ik heb nl een JVC GR D 70, prima cameraatje, met usb en je kan gewoon de hele film overpompen via USB.

Nu vraag ik mij dus af, of, afgezien van de snelheid, de kwaliteit wel hetzelfde is als bij firewire, want dat is me nog niet duidelijk. Maar ik ben geduldig, daar weet iemand vast wel antwoord op.
Volgens mij kun jij dan zelf het antwoord wel geven. Aangezien jij zo'n camera hebt...

• DaRoot

DaRoot

Some say...

Dubbel... sorry

[ Voor 98% gewijzigd door DaRoot op 16-05-2003 01:16 ]

Pagina: 1