Toon posts:

snelheid ultradsl zakt in (utrecht)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Tja, ik snap er niets van. Het ene moment gaat het prima downloaden met ca. 300 kbytes/s. ik kan er dan goed bij surfen e.d.

vervolgens droppen de download snelheden als een baksteen en welke site ik ook opwil; enorme lag.

Volgens mij ligt het ook niet aan mijn machine. ik heb 40gb vrije schijfruimte op de grootste van de drie schijven. op de andere ligt het vrije ruimtepercentage rond de 50%. Prullebak is bijna altijd leeg.

ohja, en speedtest.nl geeft dan downloadsnelheden van 5 kbytes/s aan... ik blijf dus wel connected.

heeft iemand enig idee, ervaring, tips? ik zou wel een programmaatje kunnen gebruiken dat de down- en uploadsnelheden monitort...

• Vai
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-02-2023

Vai

Voor monitoren van je upload/download is DUmeter wel handig

http://www.dumeter.com/download.php

en wat betreft je lag, heb je op dat moment nog inkomende uitgaande verbindingen aktief? Heb je eventueel al contact opgenomen met je ISP?

[ Voor 61% gewijzigd door Vai op 15-05-2003 23:34 . Reden: extra info ]

Q6600, 6144MB, WD 160GB & Maxtor 400GB,NVidia 8600GT, Samsung SH-S202N, NEC ND-2510A, SB Audigy 2

Verwijderd

Topicstarter
nee, ik dacht hier wel wat feedback te kunnen krijgen van andere mensen met ultratweak of hoe dat abonnement dan ook mag heten. Bedankt voor de link. Kwist trouwens niet dat de upload-bandbreedte die je anderen verschaft zo'n impact kon hebben op je dl-snelheid....

• InterCC
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 02-05 08:36
Zonder upload kan je geen pakketjes terug sturen om de ontvangst te bevestigen om het maar ff heel simpel te zeggen. Geen tot een hele lage upload resterend houd dus in dat je geen tot een hele lage download snelheid heb :)