Opstarten van cd-rom naast raid

Pagina: 1
Acties:

• Markao2000
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 04-01 21:33

Markao2000

it's all about the beats

Topicstarter
M'n systeem heeft duidelijk een verse windows install nodig.
Probleem is het volgende:
Systeem bevat 3 SCSI cd-rom achtige appraten: DVD, Cd-rom en schrijver, en SCSI kaart is niet bootable.
IDE-cd-rom geleend en op secondary ide aangesloten.
Op primary IDE zitten 2 maxtor hd's, 40 en 60 GB
Op Highpoint raid kaart zitten 2 WD 80 GB HD's met oa de opstartpartitie.

Plan is dus om van die IDE-cd-rom op te starten met bootalbe WIN XP pro cd.
Dat lukt dus niet, de cd-rom wordt netjes herkent maar booten vanaf die speler is er niet bij, ook niet met andere bootable cd's. De cd-rom wordt dus vakkundig overgeslagen terwijl die wel als primary boot apparaat aangegeven staat in bios.

Iemand een idee wat het probleem veroorzaakt? En dus ook hoe het op te lossen?

Zoeken hielp even niet, en verder specs zijn te vinden door op link onderaan te klikken, dank.

edit:
Vanwege een verwacht bios instellingen probleem heb ik het topic in PMG geplaats indien niet correct genoeg, verplaats dan maar snel.
/edit

[ Voor 10% gewijzigd door Markao2000 op 15-05-2003 23:12 ]

Oerbrood!

Verwijderd

Win2000Prof & XP CDROMS willen door bepaalde spelers (voornamelijk oudere!) niet geboot worden... zal wel vage beveiliging van Microsof zijn...

Ik heb t ook met mijn Win 2k Prof CD... IDE 6speed... niet... in IDE 52x wel...
SCSI 12x wil ook niet...

Wat je ook nog kan doen is booten met flop (met drivers van de SCSI drive... setup in tikken... :+

• Markao2000

Markao2000

it's all about the beats

Topicstarter
Dat eerste is het probleem niet, heb al ff geboot met dezelfde cd-rom en zelfde cd in het systeem waar de cdrom van geleend is.

2e optie lukt ook niet, het is net alsof de raid kaart alle andere mogelijkheden tot booten, dus cd, flop etc, overruled. Er wordt dus altijd van die raidkaart geboot. Dat moet toch gewoon een instellinkje zijn ergens lijkt me, maar ik kan het niet vinden.

Oerbrood!

• Meneer aard
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:28

Meneer aard

Porsche rulez!

Verwijderd schreef op 16 May 2003 @ 01:06:
Win2000Prof & XP CDROMS willen door bepaalde spelers (voornamelijk oudere!) niet geboot worden... zal wel vage beveiliging van Microsof zijn...

Ik heb t ook met mijn Win 2k Prof CD... IDE 6speed... niet... in IDE 52x wel...
SCSI 12x wil ook niet...

Wat je ook nog kan doen is booten met flop (met drivers van de SCSI drive... setup in tikken... :+
ik wou @ de pc van mijn broertje win xp installen, maar de cd-rom was weg voor reparatie. Dus ik pakte een 16 speed cd-rom en die deed het perfect onder windows xp.

Als de wereld vergaat; Ja dan zijn alle mussen dood:+

Verwijderd

bij mijn promise onboard moet je gewoon tijdens de boot tijd van de raid op esc drukken dan krijg je na dat scherm als ie klaar is met zoeken een lijstje met apparaten en je kiest dan het gewenste apparaat.

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22-03 10:32
Move PMG -> I/O Controllers :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• Markao2000

Markao2000

it's all about the beats

Topicstarter
Thx Shibbyjanono das de eerste reply waar ik denk ik echt iets verder mee kom, no offense aan de rest!
Verder was ik al niet helemaal zeker of ie in pmg hoorde, thx for moving!
Ik zal het metten eens proberen en dan laat ik het weten.

Oerbrood!

• Meneer aard
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:28

Meneer aard

Porsche rulez!

Verwijderd schreef op 16 mei 2003 @ 15:13:
bij mijn promise onboard moet je gewoon tijdens de boot tijd van de raid op esc drukken dan krijg je na dat scherm als ie klaar is met zoeken een lijstje met apparaten en je kiest dan het gewenste apparaat.
op mijn msi bord (k7t 266 pro 2 RU (raid onboard) druk je tijdens de start @ F11 en je krijgt een lijst te zien waarvan je wilt opstarten, cd-rom,raid o of 1, diskette en hdd.

Als de wereld vergaat; Ja dan zijn alle mussen dood:+

Verwijderd

Meneer aard schreef op 16 mei 2003 @ 16:14:
[...]

op mijn msi bord (k7t 266 pro 2 RU (raid onboard) druk je tijdens de start @ F11 en je krijgt een lijst te zien waarvan je wilt opstarten, cd-rom,raid o of 1, diskette en hdd.
bij anderen F8 of ESC
Pagina: 1