W2K PRO aanmelden op AD van W2K AS

Pagina: 1
Acties:

• HekkeySE
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Allereerst weet ik dat er meerdere topics zijn over dit onderwerp maar die hebben allemaal niet geholpen.

Ik heb een W2K AS en een W2K PRO.
Op de AS draait AD icm met DNS, DHCP, WINS en NAT.
Alles werkt ook perfect. De PRO krijgt zijn ip zonder problemen met de gegevens van de dns en de wins server.

Als ik de PRO op het domein wil aanmelden geeft hij aan dat hij het domein niet kan vinden.
Ik kan de AS gewoon pingen, forward en reverserd dns lookup doen, benaderen en internetten (alleen mail niet maar dat komt later).

Ik heb dit geprobeerd op te lossen door:

-Lmhosts van de PRO te pointen naar het domein.
-Computernaam aangemaakt in AD.
-Zelfde gebruikersnamen (Admin van de AS) met zelfde wachtwoord.
-DNS Geflushed.
-Shares verwijderd van PRO.
-DNS Suffix verwijzen naar het domein.

Maar allemaal werkt het niet. Waarom kan de PRO de AS niet benaderen? :(
Heeft iemand misschien een oplossing?

Recht op morgen heb ik niet, maar morgen wordt beter dan vandaag en gisteren bestaat niet.

• aReaRe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

Heb je foutmeldingen in je eventviewer. Maak screenshots van die foutmeldingen en post ze hier :)

Ook deze gelezen:
[rml][ windows2000] dns forwarding[/rml]
[rml][ Windows2000] DNS tips en uitleg[/rml]

staat bij de buurtjes van Windows Operated Systems :)

[ Voor 35% gewijzigd door aReaRe op 15-05-2003 23:20 . Reden: aanvulling ]

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Kan je vanaf je Professional machine, wel je server benaderen? Dus een "\\MySrv\c$" lukt wel als je dit doet vanaf de Professional machine?

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
je maakt gebruik van een wins server... OK geen probleem, die client registreerd zich waarschijnlijk in wins via een dhcp verwijzing, maar verwijst die server zelf ook naar de wins server? (als ie dat niet doet dan staat er geen verwijzing in wins naar het domain/server)

A wise man's life is based around fuck you

• HekkeySE
  • Niet online
zwelgje schreef op 15 May 2003 @ 23:21:
je maakt gebruik van een wins server... OK geen probleem, die client registreerd zich waarschijnlijk in wins via een dhcp verwijzing, maar verwijst die server zelf ook naar de wins server? (als ie dat niet doet dan staat er geen verwijzing in wins naar het domain/server)
Yups, dat heb ik allemaal ingesteld.
Riemer Reinalda schreef op 15 May 2003 @ 23:17:
Heb je foutmeldingen in je eventviewer. Maak screenshots van die foutmeldingen en post ze hier :)

Ook deze gelezen:
[rml][ windows2000] dns forwarding[/rml]
[rml][ Windows2000] DNS tips en uitleg[/rml]

staat bij de buurtjes van Windows Operated Systems :)
Heb ik gelezen en dat stond allemaal al ingesteld. :( Foutmelding is dat hij het domein niet kan vinden.
Gebruik ook geen firewall trouwens.
elevator schreef op 15 May 2003 @ 23:18:
Kan je vanaf je Professional machine, wel je server benaderen? Dus een "\\MySrv\c$" lukt wel als je dit doet vanaf de Professional machine?
Ja dat werkt gewoon. Pingen ook. DNS Lookup ook.

[ Voor 10% gewijzigd door HekkeySE op 15-05-2003 23:27 ]

Recht op morgen heb ik niet, maar morgen wordt beter dan vandaag en gisteren bestaat niet.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Als je de WINS entries bekijkt - staat daar een aantal records bij voor het domain?

• HekkeySE
  • Niet online
elevator schreef op 15 May 2003 @ 23:30:
Als je de WINS entries bekijkt - staat daar een aantal records bij voor het domain?
Ja ik zie en de PRO en de AS staan alleen het vreemde is nog geen Domain (controller).

Ik snap er echt niks van. Iemand anders wel?

[ Voor 9% gewijzigd door HekkeySE op 15-05-2003 23:33 ]

• HekkeySE
  • Niet online
HekkeySE schreef op 15 mei 2003 @ 23:32:
[...]

Ja ik zie en de PRO en de AS staan alleen het vreemde is nog geen Domain (controller).

Ik snap er echt niks van. Iemand anders wel?
Niemand meer een id? :(

Pagina: 1