Toon posts:

[Planet ADSL] Instabiel

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ey,

Ik heb een probleem met mijn ADSL. Wat heb ik hier:
PIV 2,26 @ 2,5 Ghz, Win Xp Prof, Planet ADSL Basic/Standard met USB modem. Gedeeld met 2e pc @ Win Xp Prof.

Het probleem is dat hij, vooral s'avonds, om de haverklap uitvalt. Overdag gebeurd het ook wel eens, maar in de avonduren is het kommer en kwel. Ook als ik online spellen speel valt het internet bijna altijd na een tijdje wel uit.

Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10:01
Helpdesk bellen en je lijn laten doormeten?

Verwijderd

Topicstarter
jongentje schreef op 15 mei 2003 @ 22:36:
Helpdesk bellen en je lijn laten doormeten?
Lijn vroeger wel eens laten doormeten als ik weer eens een probleem had, was nooit iets mis mee... waarcshijnlijk nu dus ook niet

Verwijderd

Verwijderd schreef op 15 May 2003 @ 22:35:
Ey,

Ik heb een probleem met mijn ADSL. Wat heb ik hier:
PIV 2,26 @ 2,5 Ghz, Win Xp Prof, Planet ADSL Basic/Standard met USB modem. Gedeeld met 2e pc @ Win Xp Prof.

Het probleem is dat hij, vooral s'avonds, om de haverklap uitvalt. Overdag gebeurd het ook wel eens, maar in de avonduren is het kommer en kwel. Ook als ik online spellen speel valt het internet bijna altijd na een tijdje wel uit.

Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?
Is je modem zelf niet de oorzaak?
Van de USB varianten is bekend dat ze regelmatig problemen junnen geven.
Ben zelf geen fan van Planet maar volgens mij is Planet niet de slechtste ADSL aanbieder die er is van allemaal.
Kun je misschien eens een test doen met een Ethernetmodem ofzo om te kijken of het dan beter gaat?
Op deze manier kun je proberen het probleem te lokaliseren door zaken uit te sluiten.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 15 May 2003 @ 22:52:
[...]

Is je modem zelf niet de oorzaak?
Van de USB varianten is bekend dat ze regelmatig problemen junnen geven.
Ben zelf geen fan van Planet maar volgens mij is Planet niet de slechtste ADSL aanbieder die er is van allemaal.
Kun je misschien eens een test doen met een Ethernetmodem ofzo om te kijken of het dan beter gaat?
Op deze manier kun je proberen het probleem te lokaliseren door zaken uit te sluiten.
Heb ik zelf ook aan zitten denken, maar er is voor mij geen mogelijkheid om te testen met een Ethernetmodem, en deze aanschaffen ipv mijn huidige is helaas heen optie :(.

• MJ85
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-03-2025
Toen ik de drivers van de cd gebruikte had ik ook een modem/verbinding die om de haverklap weg viel, maar ik neem aan dat je de nieuwste drivers die er zijn gebruikt he?

edit:

typo

[ Voor 8% gewijzigd door MJ85 op 15-05-2003 23:11 ]

.

Verwijderd

Topicstarter
MJ85 schreef op 15 May 2003 @ 23:11:
Toen ik de drivers van de cd gebruikte had ik ook een modem/verbinding die om de haverklap weg viel, maar ik neem aan dat je de nieuwste drivers die er zijn gebruikt he?

edit:

typo
Uiteraard

Verwijderd

Ik heb dit probleem ook. met mijn USB modem onder linux. Ik heb een tijdje gedacht dat het aan de drivers lag maar dat heeft een jaar perfect gewerkt :|. Ik ga toch eens planet mailen.
Pagina: 1