Toon posts:

[NT4.0] Controle van services *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben benieuwd of het mogelijk is om doormiddel van een batch bestand of iets dergelijks te controleren of alle services die op "automatisch" staan en die op dit moment niet gestart zijn kunnen worden gefilterd (bijv. dmv een query oid). Als dit zo is zou er een berichtje gestuurt moeten worden (via net send) naar een medewerker.

De services die gecontroleerd moeten worden staan op een NT 4.0 Server waar eigenlijk nooit iemand deze controleerd, maar ze wel af en toe geen mail meer binnen krijgen en dergelijke. Wie heeft een oplossing :?

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Laten we eens kijken bij sc.exe - http://msdn.microsoft.com...ic/html/msdn_scmslite.asp

Voor jouw doel is de 'query' commando voornamelijk interessant. Met "sc query" krijg je een overzicht van alle services die op dat moment draaien en de huidige status. Met wat creatief scripten, moet je hier al een heel eind mee komen.

Wat nog mooier is - is om de WMI services te installeren en hiermee aan de slag te gaan.

[ Voor 4% gewijzigd door elevator op 15-05-2003 22:37 ]

Verwijderd

Topicstarter
wat is zoiets, een wmi service?

Verwijderd

Topicstarter
ik krijg het niet voor elkaar. Ik wil alleen een uitslag krijgen als een service active is:
sc \\servername query "servicename" type= active
dit werkt niet! als die servicename eruit gehaald wordt werkt het wel...?

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-09 15:10

mutsje

Certified Prutser

je hebt uit de resource kit(NT4/2000) het tooltje TLIST.exe deze laat alle services zien. dit zou je naar een txt file kunnen saven via > c:\services.txt bijvoorbeeld en daarmee aan de slag gaan.

Verwijderd

Topicstarter
ja, dat is nu juist het punt, dat aan de slag gaan... :?

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:54

Predator

Suffers from split brain

PNS -> WOS
Verwijderd schreef op 17 mei 2003 @ 00:32:
ja, dat is nu juist het punt, dat aan de slag gaan... :?
Je verwacht toch niet dat wij voor jou een scriptje gaan schrijven ?

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Verwijderd

Topicstarter
nee, dat niet. maar tips voor hoe ik aan de slag kan gaan... ik kan met het progje sc.exe wel zien of de service active is. maar om nou te filteren ed. hoe pak ik dit aan?

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-09 15:10

mutsje

Certified Prutser

met filter ook uit resource kit :+ en www.hotscripts.com kun je misschien ook wat vinden :-)

• stamp
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
http://www.google.nl/sear...t4&btnG=Google+zoeken&lr=

welk merk server is het

[ Voor 21% gewijzigd door stamp op 17-05-2003 20:06 ]

Then we ate some mescaline and went swimming - Hunter S. Thompson.

Pagina: 1