Toon posts:

[alg/vb.net] HTML naar JPG z. op scherm te tonen !

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb even diep moeten denken om de titel enigsinds duidelijk te houden, maar ik zal proberen mijn uitleg zo duidelijk mogelijk te maken.
edit : het is een heel verhaal geworden, maar als je het eerst stukje leest *wat ik zoek* weet je al wat ik zoek

Wat ik zoek :
Alles komt voort van het idee dat ik een HTML pagina moet kunnen omzetten naar een afbeelding(formaat maakt niet zoveel uit). Heel makkelijk is dan natuurlijk om de HTML in IE te tonen en een printscreen te nemen, dat is dus wat ik wil, maar dit volledig onzichtbaar via een programma, API, ...
Hoe het gebeurd maakt voor mij eigenlijk nix uit, het moet gewoon gebeuren ;)

Waarom :
Waarom ik dit nodig heb doet eigenlijk niet ter zake, maar het komt erop naar dat ik een prog maak waar een XML ingestopt word. Dan word een HTML gemaakt door de XML met een XSLT te koppelen en vervolgens moet die HTML omgezet worden naar JPG om zo op een TabletPC getoont te worden en er dan ook op te kunnen *schrijven en tekenen*.

De ideeën :
De volgende dingen heb ik al getest en aangedacht, aanvullingen en nieuwe ideeën is dus eigenlijk wat ik zoek ...

• Met het programma HTML2JPG.exe (ik was dolgelukkig toen ik dit vond ...) kan je via de command line een URL opgeven en het output dan een JPG van die page. Dus helemaal wat ik wil, MAAR het programma toont tijdens de verwerking een venstertje in beeld en op de taakbalk. Dit is dus verre van onzichtbaar en mag dus NIET.
Het venster kunnen verbergen zou dus al veel zijn, maar hoe ? Het is 1 exe en dus een DLL gebruiken ofzo voor zijn functies is niet mogelijk. Het prog aanpassen of mss met exe joiners, exe packers werken lijkt me ook wat te ver gezocht ?

• Het is dus zeker mogelijk om een html pagina buiten beeld te laden en op te slaan. Dus er moet een soort virtuele browser gemaakt kunnen worden waarvan je de canvas kan opslaan. Iemand ervaring mee ?
Want Internet Explorer buiten beeld starten + Print screen is natuurlijk niet mogelijk. Via de API's BitBlt en dergelijk kan je ook nix capturen die buiten het zichtbaar scherm oppervlak is.

• Het laatste idee was mss dat er exotische browsers(of hoe je het ook omschrijft) zoals Opera, Mozilla, ... konden zijn die hiervoor een API voorzien ? Ik heb ze zelf niet kunnen opsporen, maar mss weten jullie er eentje ?

Tot zover weet ik dus alleen dat het mogelijk is, via het HTML2JPG prog om pagina's in te laden en te *capturen* zonder dat ze ooit echt getoont worden op het scherm. Dus het moet echt wel kunnen zonder externe programma's. Het programma zelf gebruiken kan niet omdat het dingen op het scherm toont en het is rete traag om dingen eerst te saven naar de harde schijf en dan te moeten wachten tot het er staat en terug in te laden.

Dit wil ik dus zelf doen ...
Alles is welkom, want al mijn goeie ideeën zijn na een weekje zoeken echt wel op vrees ik :/

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 15-05-2003 22:17 . Reden: zie *edit* ]

• JoostBaksteen
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 27-03 19:32
Het venster kunnen verbergen zou dus al veel zijn, maar hoe ? Het is 1 exe en dus een DLL gebruiken ofzo voor zijn functies is niet mogelijk. Het prog aanpassen of mss met exe joiners, exe packers werken lijkt me ook wat te ver gezocht ?
Dan hoef je alleen maar een progje te hebben die een x aantal pixels van de bovenkant, onderkant, en zijkanten 'wegsnijdt' (croppen). Die zijn er ook wel te vinden voor commandline. Aannemend dat het venster een vaste grootte heeft, bovenkant x pixels en beneden x pixels, wat daartussen zit is uit te rekeken.

[ Voor 3% gewijzigd door JoostBaksteen op 15-05-2003 22:23 ]

Verwijderd

Topicstarter
Had idd wel reacties verwacht in die richting, maar het lijkt me niet echt logisch om een programma die op een random locatie op het scherm komt te kunnen verbergen, mss verplaatsen naar ergens buiten beeld wel, maar het omzetten van die html's naar jpg gebaurd in een loop van 1 tot 200 keer en dan telkens dat prog moeten verplaatsen zal ten eerst niet snel genoeg lukken om het echt te verbergens, dus dat het echt niet zichtbaar is en de focus niet overneemt. en nog moeilijker, hoe zal je het van de taakbalk onderaan je scherm krijgen ?

Ik ben er nogal sterk van overtuigd dat de makkelijke oplossing hier zeker niet de beste is, ... maar voorlopig wel de enige oplossing natuurlijk.
Het is redelijk traag en er zijn teveel zichtbare dingen ...

• TeeDee
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-08 13:14

TeeDee

CQB 241

Met het programma HTML2JPG.exe (ik was dolgelukkig toen ik dit vond ...) kan je via de command line een URL opgeven en het output dan een JPG van die page. Dus helemaal wat ik wil, MAAR het programma toont tijdens de verwerking een venstertje in beeld en op de taakbalk. Dit is dus verre van onzichtbaar en mag dus NIET.
Dit is dus voor reguliere asp. Heb je niet nodig, maar kan handig zijn :)

Kijk eens naar AspExec van www.serverobjects.com.
Die gebruik ik ook om commandline tools uit te voeren.

Verder heb ik zelf een vrij ranzige oplossing gevonden om dit soort dingen te doen :)
* TeeDee start vs.net op! :)
Visual Basic:
1
2
3
4
5
6
7
8
Dim PrintActie As New System.Diagnostics.Process
PrintActie.StartInfo.FileName = "hier je .exe"
PrintActie.StartInfo.Arguments = "hier je variables"
PrintActie.StartInfo.UseShellExecute = False
PrintActie.StartInfo.RedirectStandardOutput = True
PrintActie.StartInfo.RedirectStandardError = True
PrintActie.StartInfo.CreateNoWindow = True
PrintActie.Start()

Er zijn nog wel een aantal dingetjes hiervoor, maar dit werkt bij mij perfect. 0,0 output naar een venstertje :)

Heart..pumps blood.Has nothing to do with emotion! Bored

Verwijderd

Topicstarter
Dit ziet er heel goed uit, ik ga het nu testen !
*back to happy mode ;)

Verwijderd

Ik gebruik deze webservice:

http://www.gotdotnet.com/...eb-4041-ba7c-ff870a57cca1

Om van de sites in mijn bookmarkspagina een thumbnailtje te genereren.

• TeeDee

TeeDee

CQB 241

Verwijderd schreef op 16 mei 2003 @ 14:21:
Dit ziet er heel goed uit, ik ga het nu testen !
*back to happy mode ;)
Laat even weten of het gelukt is? Ben ik ook weer blij dat ik iemand heb kunnen helpen :)

Verwijderd

Topicstarter
TeeDee schreef op 16 May 2003 @ 14:41:
[...]

Laat even weten of het gelukt is? Ben ik ook weer blij dat ik iemand heb kunnen helpen :)
Op het eerst zicht lukt het niet jammergenoeg
Ik ga nog even door met testenn maar momenteel verbergt hij het venster niet. Ook niet als ik test met notepad en internet explorer enzo

• TeeDee

TeeDee

CQB 241

Ik zou dan eens gaan spelen met die True of False waardes...

Bij mij werkt het prima in ieder geval!
Het gaat toch om een Vb.Net applicatie en geen webtool?

Verwijderd

Topicstarter
TeeDee schreef op 16 May 2003 @ 15:41:
Ik zou dan eens gaan spelen met die True of False waardes...

Bij mij werkt het prima in ieder geval!
Het gaat toch om een Vb.Net applicatie en geen webtool?
Het is idd een VB.NET applicatie die een exe moet starten.
Ik begrijp het niet echt, maar ga nog evenverder ...

zelfs met notepad lukt het niet, dus om het te starten en verbergen, voor de duidelijkheid het is GEEN dos ding hé

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 16-05-2003 16:11 ]

Verwijderd

Topicstarter
update : Met wat aanpassingen kan ik bijvoobeeld notepad nu wel verbergen, maar mijn html2jpg prog niet, ik verander alleen de exe naam en bij notepad lukt het en html2jpg niet :|
Dit is nogal vreemd ;)

• TeeDee

TeeDee

CQB 241

Ah, ik dacht omdat je zei dat het een commandline iets was om aan te spreken ging ik ervan uit dat het "een dos ding" was.

Het is blijkbaar toch de enige manier op dit op te lossen.

Verwijderd

Topicstarter
Die ASP DLL waar je daarnet naar verwees heb ik ook nog even getest en ook daarmee lukt het nu om een notepad in de achtergrond te draaien en dat ding is speciaal voorzien om DOS en WINDOWS apps verborgen te draaien, ik heb het er dus nogal moeilijk mee om aan te nemen dat het niet kan ...

Ik pruts/probeer nog even verder

• TeeDee

TeeDee

CQB 241

zie onder mijn woordje "enige" de streep staan. Stiekum een url :+

Verwijderd

Topicstarter
TeeDee schreef op 16 May 2003 @ 16:40:
zie onder mijn woordje "enige" de streep staan. Stiekum een url :+
Dat heb ik gezien en had ik al getest ook ...
Heb al op alles gezocht waar ik kan opkomen in google.
Pagina: 1