[Winroute Pro 4.2] WRSendPacket() failed

Pagina: 1
Acties:

• Mix-o-math-oze
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Mix-o-math-oze

Look, but don't stare

Topicstarter
Ik probeer een tijdje van een PII 233 Mhz een server te maken die ook inet doorgeeft. Vroeger kwam internet binnen via mijn pa zijn pc en verdeelde die dan met Winroute het over de andere pc's (wat overigens zonder enige problemen ging).

Maar nu zit ik contstant met 't probleem dat Wirnoute altijd de foutmelding WRSendPacket() Failed geeft, waardoor ik dan niet meer op internet kan met de andere pc's.

Stappen die ik al heb ondernomen:
1) Hier op Got de search gebruikt en ook google :
a. Instellingen veranderen in registery -> geen oplossing
b. MTU-waarden veranderd -> geen oplossing
c. WinRoute herinstalleren -> geen oplossing
2) Nic's verstoken; er zat een Realtek en een 3Com combo XL PCI in. Deze zijn nu vervangen daar 2 nics van D-Link DFE-530TX -> geen oplossing

Server-config

PII 233 Mhz
Win2k Server
128 Mb ram
2 nics D-Link DFE-530TX
AOpen Mobo AX6L (of zoiets)

Het gekke is, toen mijn pa deze pc (PII) nog gebruikte ging dit vlekkeloos onder Win98SE, en op zijn nieuwe pc (AMD Athlon XP) ging dit ook onder Win2K Prof. (niet server-edition)

Iemand nog raad? :?

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
is het geen optie om ICS van windows 2000 zelf te gebruiken :? of anders RAS (zit in windows notebene)

quote van de site van kerio

"Mijn error log geeft de volgende melding: "WRSendPacket() failed", wat betekent dit en wat is hier aan te doen?
De WRSendPacket() failed foutmelding betekent dat WinRoute te veel grote aantallen packets ontvangt en het niet mogelijk is om deze te verwerken. Deze foutmelding is veel voorkomen bij PPP0E ADSL. Deze foutmelding wordt meestal opgelost door het maken van een verandering in het register, wat het mogelijk maakt voor WinRoute om deze packets te fragmenteren. Ten eerste dient de WinRoute engine te stoppen. Ga vervolgens naar de register editor, door naar start menu -> run/uitvoeren en type regedit in de text box. Ga naar het path Hkey_Local_Machine/Software/Kerio/WinRoute. In het rechter scherm ziet u IpFragMode. Verander deze waarde naar 1 en beëindig regedit, start nu opnieuw de WinRoute engine. Als het probleem blijft bestaan stuurt u dan aub een email naar support@kerio.nl en voeg uw wrdrv.log bestand bij.

einde quote:

A wise man's life is based around fuck you

• Mix-o-math-oze
  • Niet online

Mix-o-math-oze

Look, but don't stare

Topicstarter
Ik heb geen ADSL-verbinding maar kabel-verbinding (ben bij Telenet) Heb, zoals ik hiervoor al zei, in het register de aanpassingen gedaan, maar helaas pindakaas....
Vroeger werkte dit programma probleemloos, en ik zou het graag houden, het werkt immers prettig....

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
Mix-o-math-oze schreef op 15 May 2003 @ 22:16:
Ik heb geen ADSL-verbinding maar kabel-verbinding (ben bij Telenet) Heb, zoals ik hiervoor al zei, in het register de aanpassingen gedaan, maar helaas pindakaas....
Vroeger werkte dit programma probleemloos, en ik zou het graag houden, het werkt immers prettig....
je had dan wel even wat duidelijker kunnen zijn WELKE registry settings je hebt aangepast..

ik ben nog net niet zover dat ik dat kon ruiken :P

PPPOE is overigens niet alleen ADSL hoor, kan ook kabel zijn, die maakt ook gebruik van PPP over Ethernet..

draai je met 4.2.5 of met 4.2.0 overigens? er zijn namelijk diverse updates voor pppoe verschenen met nieuwere versies...

[ Voor 10% gewijzigd door Zwelgje op 15-05-2003 22:24 ]

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

Ik ben er ook mee bezig geweest. Heb er ook geen oplossing voor gevonden.

Ik gebruikte het alleen voor de email te sorteren.

Mijn oplossing was een ander programma tee gebruiken.

• Mix-o-math-oze
  • Niet online

Mix-o-math-oze

Look, but don't stare

Topicstarter
Ik heb ondertussen het probleem omzeilt :
Ik gebruik nu de Routing die in W2k Server zit
Werkt perfect, enkele muisklikken en ik kon weer verder
Pagina: 1