Ervaringen met Sweex voedingen, is het wat?

Pagina: 1
Acties:
  • 113 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• barbarian
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:59
Lieden,

Ik zie regelmatig bij webshops sweex voedingen staan, echter ken ik niemand die zo'n ding ook in zijn systeem heeft zitten.
Ik ben benieuwd of het aanschaffen van zo'n voeding de moeite waard is.
Ze zijn nl.erg goedkoop.
Post hier je ervaringen.

Thanx!

Barbarian.

• XoReP
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:02
Ik heb gehoord dat ze beter zijn dan de QTecs. Ik heb er trouwens 2 in 2 van mijn pctjes zitten en geven goede waarden. Iig binnen de 5%

• AcouSE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-02 09:08

AcouSE

Swedish Chef

Ik zie geen relatie met CME...

[CME] -> [OH]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Sweex voedingen zijn voor niet al te zware PCs gewoon goed.
Ik heb ze hier zitten in de standaard bakkies (dus 1 hdd, brander, dvdspeler, mobo en proc, en een niet al te zware videokaart). Heb zo;n ding nog nooit echt zwaar belast, maar tot nu toe hebben die dingen het goed gehouden.

Ik weet niet precies waarvoor je de voeding wilt gaan gebruiken?

• barbarian
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:59
Ik was gewoon nieuwsgierig of ze een goed 5v lijntje hebben en hoe het geluidsniveau zou zijn.

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
ik wilde ook even een sweex voedingen topicje openen, maar er was er al eentje, dus ga ik hier op door.

ik heb een paar van die 400 watt dingen, en ik wil weleens weten of mensen die ook hebben en of ze bevallen.

nu wil het geval dat ik op soldeerbout (elektonica) niveau een totale leek ben, dus ik kan niet op het oog zeggen of een voeding goed is. het voelt wel goed aan.

- zwaar qua gewicht
- gigantische condensatoren (iig in vergelijking met bijvoorbeeld mijn codegen 300w)

nu is de vraag: hebben ze er alles aan gedaan om het voor de leek heel wat te laten lijken, of stelt het echt wat voor?

ik heb ff een pic gemaakt met mijn super brakke hp cam. je ziet dus de grote condensatoren en heatsinks

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~ippc/b/pics/IM000686.jpg

nadeel is iig dat ze een hoop herrie maken. de fan is gereguleerd op de één of andere manier, maar niet op een nette manier. eerder op spanningspieken dan op temparatuur denk ik. de fan gaat bij normaal gebruik steeds harder en zachter draaien, en dat is niet exemplarisch. er zit een temp. sensor in, dat wel. die verplaats ik vanuit midden in een spoel naar ergens aan de rand van de voeding, dat lost het een beetje op, maar nog niet helemaal. (die sensor zit dus normaal gesproken in zo'n afgebeelde koperen spoel in het midden gestoken)

oh voor de sleutelaars:
je mag ze ongestraft openschroeven. geen warranty void stickertje ofzo. das wel oke.

[ Voor 35% gewijzigd door smvs op 10-07-2003 00:23 ]

• llevering
  • Laatst online: 21:39
Mijn eerste reactie was: "Sweex beetje nieuw merk komt de laatste tijd op, meestal wel goed spul".

Ik denk ook dat dat gewoon zo is, natuurlijk is het geen coolermaster/enermax kwaliteit, maar best goed spul. Alleen ik heb zelf een Sweex kast gebruikt en de voeding daar in zit vertoont heel af en toe kuren, aanzetten en dan valt'ie binnen 3 minuten weer uit of hij wil helemaal niet aan. Een klap bovenop de kast is in zo'n geval voldoende vermoedt een slecht contact/slechte zekering. Maar ik moet toegeven dat de voeding bij levering al een deuk had (toen over het hoofd gezien, nu te laat |:() dus daar zal het probleem wel vandaan komen. En naar een technische dienst brengen heeft geen zin, want soms doet'ie het 1,5 maand goed. Voor de rest maakte die ik had (300 watt) weinig geluid dat viel me mee.

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-02 09:04

JT

VETAK y0

Sweex is niet nieuw :P Sweex was eerst Safeway.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• smvs
  • Niet online
sweex is typisch zo'n merk waarbij je denk ik niet kunt generaliseren. omdat het geen merk is maar gewoon een labelplakker. de producten kunnen kwalitatief nogal uiteenlopen omdat ze domweg door heel andere fabrikanten gemaakt worden.

dus moet je het per product bekijken, en dat is wat ik tracht bij deze voeding, maar ik heb geen verstand van electronica, dus vraag ik hier of er mensen zijn die wel wat van electronica weten en er misschien wat zinnigs over kunnen zeggen.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

pssst, smvs, doe even thumbnailen.

Verder heb ik nu een 300watt sweexje aan aan mijn dual P3 hangen. Gaat voorlopig nog goed.. maar wacht toch liever op mijn Superflower 400 watt voor het echte werk :)

• smvs
  • Niet online
Terw_Dan schreef op 09 July 2003 @ 23:54:
pssst, smvs, doe even thumbnailen.

Verder heb ik nu een 300watt sweexje aan aan mijn dual P3 hangen. Gaat voorlopig nog goed.. maar wacht toch liever op mijn Superflower 400 watt voor het echte werk :)
tja, voorlopig nog goed, dat ken ik. ik heb een beetje een jnc trauma als je begrijpt wat ik bedoel. voedingen die systemen opblazen. dat wil ik voorkomen deze keer.

tja voor het echte werk weet ik ook nog wel wat leuke merken, maar antec 380watt truepower is niet echt meer concurrerend te noemen in een veredelde tik-pc. (antec zijn trouwens ook een stelletje oplichters, want als je een cwt haalt ipv een antec scheelt het al gauw 20 euro inkoop ex btw voor hetzelfde apparaat, met ook 30 maanden garantie..)

ik ga wel eens ff kijken naar die superflower btw want ik zoek voor mezelf nog een goeie voeding.

[ Voor 13% gewijzigd door smvs op 10-07-2003 00:25 ]

Verwijderd

Hoi,

Ik heb zelf een goude 450w voeding gekregen met 1x 80x80mm fan en 1x 120x120mm fan.

Zie specs: [url=http://www.sweex.com/product.asp?pid=356&s=0]

Hij is nog als nieuw. Maar gekke is dat ik hem eerst paar uur op stroom moet zetten dan weer uit moet zetten dan weer aan, dan pas gaat men systeem aan. Ik weet niet of dat normaal is voor een Sweex voeding?

Hij zit trouwens in een P4 1,8ghz, zalman 7000 cpu cooler, 1gb ram, ti4200 128mb vid, 2x hdd, 2x cdrom, 1x 80x80mm fan(voor koelen hdd).

greetz,
Horyzon

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 04-08-2005 15:00 ]

• Gwannoes
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18-02 08:28

Gwannoes

Solderen moet je leren

OK, een klein beetje offtopic, maar ik moest hier aan denken:

Ik heb laatst een netwerk aangelegd met een stuk of 6 SWEEX switches. Ze werken wel goed hoor, maar ik heb al 4 kapote voedingen (adapters dus) gehad. Dat veroorzaakte vage klachten. :O
Ikke de voeding opengezaagd, en wat dacht je: ja hoor, de elco stond helemaal bol. :( (kapot dus!) Ik heb de elco's vervangen en nou doen ze het wel goed.

Hmmz, hier komt dus m'n sig

• empheron
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 09-02 22:39
Het is en blijft gewoon een B-merk dat noch het bedrijf noch mijn huis in komt. Voedingen zijn zonder uitzondering lawaaiig, Overige spullen zijn niet gemaakt om lang mee te gaan. Had laatst een switch die kapot ging, van 3COM. Was dus wel mooi 10 jaar oud en dat in een industrieele omgeving. Gaat je met Sweex niet lukken.
Pagina: 1