Toon posts:

Probleem met Linksys router/wlan/switch combo!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Een goedenavond allemaal,

Ik heb 3 weken terug een Linksys router/switch/wlan combo aangeschaft, samen met een Sitecom Wlan 11 Mbit Pcmcia kaartje.

Ik had met mijn laptop tot aan vandaag een prima verbinding gehad, ik kreeg gelijk via Dhcp een ip toegewezen van mijn router na het opgeven van de 128 bit WEP key.

Maar sinds vanochtend reageert de Linksys helemaal niet meer, mijn laptop vindt geen Wlan connectie meer en ik krijg zelfs wired geen verbinding met de Linksys om hem te (her)configureren.

Ook heb ik met 2 andere pc's geprobeerd om connectie te maken met de router maar dat lukt ook niet.
Het default ip is 192.168.1.1 en wat ik ook probeer, hij vindt hem niet(ping ook niet, geen proxyserver aan op cliënt pc's )

Na het resetten van de router is het probleem nog niet opgelost, en ben ik eigenlijk ten einde raad.

Specs netwerk:

Linksys BEFW11S4 (Default Firmware)

Afbeeldingslocatie: http://www.linksys.com/Products/image180/befw11s4v2.jpg

Sitecom 11 Mbit Pcmcia card

Afbeeldingslocatie: http://sitecom.com/product_image.php?product_id=134&size=thumbnail

Laptop/pc's

Toshiba laptop
Windows Xp Professional(+service pack en security updates)

De pc's zijn beide voorzien van een 1800+ processor met Win Xp professional helemaal geüpdate, het enige verschil met de laptop is dus dat de pc's wired(Dmv standaard Sitecom Nic's) worden verbonden met de Linksys BEFW11S4.

Ik hoop dat dit genoeg informatie is, en dat jullie mij kunnen helpen!

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 15-05-2003 22:13 ]

• tweakerbee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-08 21:25

tweakerbee

dus..?

Als je een harde reset al geprobeerd hebt (check je handleiding voor een harde reset) dan zou ik maar garantie gaan claimen. Het lijkt erop dat ie gewoon overleden is. :?

You can't have everything. Where would you put it?

Verwijderd

Topicstarter
tweakerbee schreef op 16 May 2003 @ 01:01:
Als je een harde reset al geprobeerd hebt (check je handleiding voor een harde reset) dan zou ik maar garantie gaan claimen. Het lijkt erop dat ie gewoon overleden is. :?
Heb een harde reset geprobeerd ja, maar normaal reageert de router dan door 8 sec. rood te gaan knipperen maar nu dus helemaal niet meer :'(

Weet iemand misschien nog iets om de router te redden of moet ik toch maar mijn doos, en garantiepapieren gaan zoeken? :/

Verwijderd

ik heb de linksys wap54g.

standaard ip is 192.168.1.1, dacht ik ook en in de handleiding stond het ook, maar werkte niet, totdat ik de cd die erbij zat erin deed, en mijn ip stond op 192.168.1.245

dus misschien een idee om even uit te proberen.