Ok, first of all, ik heb geen idee waar ik dit neer moet zetten, omdat ik nog geen oorzaak heb.
Het volgende doet zich voor:
Omschrijving
Windows crasht op willekeurige momenten, bijvoorbeeld bij het opstarten van een programma, maakt niet uit welk. Het gebeurt op 2 manieren:
• Alles loopt vast, cursor "freezes"
• Blauw scherm zonder omschrijving of bestandsnaam
Over dat blauwe scherm, er komt dus niets te staan van DRIVER_IRQ_LESS_OR_NOT_EQUAL of iets dergelijks en ook geen driver die voor problemen zorgt zoals nv4disp.sys ofzo.
Ik krijg wel stopcodes, namelijk:
0x00000024
0x001902F8
0xF528B704
0xF528B404
0x00000000
Mogelijke oorzaken
Ik denk dat het door één van onderstaande componenten veroorzaakt kan worden.
• Voeding
• Videokaart
• Geheugen
• Processor
• Crashende HD
Mijn voeding [Chieftec] geeft gewoon 12.45V en 5.10V aan als ik mijn multimeter eraan vast knoop, ook onder belasting zakt ie iets in, maar hij komt niet onder de 12 of 5.
Mijn videokaart kan ik niet echt testen en heb ook geen andere, maar hij wordt in ieder geval niet voelbaar te warm.
Ik heb 2 reepjes van 256MB DDR RAM, dus 512MB in totaal. Ik heb eerst 1 reepje verwijderd, gaf nog steeds problemen. Vervolgens omgewisseld, gaf nog steeds problemen. Dus ik denk niet dat dat het is, tenzij ze allebei kapot zijn.
Ik zou niet weten waarom het aan mijn processor zou kunnen liggen, hij draait 43°C idle.
Ik heb 2 Maxtor HD's, 1 van 80GB(7.2K) en 1 van 20GB(5.4K). Ze maken geen rare geluiden.
Dingen die het niet kunnen zijn
Het kan iig niet software related zijn, heb al 2x geformatteerd en het blijft blauwe schermen geven en hangen.
Hij heeft het wel anderhalf jaar goed gedaan in deze configuratie en opeens was het mis.
Specs:
AMD AthlonXP 1800+
512 MB RAM
ASUS V7700 GF2GTS Deluxe
Realtek 10/100 NIC
Leadtek WinFast TV2000XP
En de rest die hierboven besproken is.
Iemand ideeën?
Het volgende doet zich voor:
Omschrijving
Windows crasht op willekeurige momenten, bijvoorbeeld bij het opstarten van een programma, maakt niet uit welk. Het gebeurt op 2 manieren:
• Alles loopt vast, cursor "freezes"
• Blauw scherm zonder omschrijving of bestandsnaam
Over dat blauwe scherm, er komt dus niets te staan van DRIVER_IRQ_LESS_OR_NOT_EQUAL of iets dergelijks en ook geen driver die voor problemen zorgt zoals nv4disp.sys ofzo.
Ik krijg wel stopcodes, namelijk:
0x00000024
0x001902F8
0xF528B704
0xF528B404
0x00000000
Mogelijke oorzaken
Ik denk dat het door één van onderstaande componenten veroorzaakt kan worden.
• Voeding
• Videokaart
• Geheugen
• Processor
• Crashende HD
Mijn voeding [Chieftec] geeft gewoon 12.45V en 5.10V aan als ik mijn multimeter eraan vast knoop, ook onder belasting zakt ie iets in, maar hij komt niet onder de 12 of 5.
Mijn videokaart kan ik niet echt testen en heb ook geen andere, maar hij wordt in ieder geval niet voelbaar te warm.
Ik heb 2 reepjes van 256MB DDR RAM, dus 512MB in totaal. Ik heb eerst 1 reepje verwijderd, gaf nog steeds problemen. Vervolgens omgewisseld, gaf nog steeds problemen. Dus ik denk niet dat dat het is, tenzij ze allebei kapot zijn.
Ik zou niet weten waarom het aan mijn processor zou kunnen liggen, hij draait 43°C idle.
Ik heb 2 Maxtor HD's, 1 van 80GB(7.2K) en 1 van 20GB(5.4K). Ze maken geen rare geluiden.
Dingen die het niet kunnen zijn
Het kan iig niet software related zijn, heb al 2x geformatteerd en het blijft blauwe schermen geven en hangen.
Hij heeft het wel anderhalf jaar goed gedaan in deze configuratie en opeens was het mis.
Specs:
AMD AthlonXP 1800+
512 MB RAM
ASUS V7700 GF2GTS Deluxe
Realtek 10/100 NIC
Leadtek WinFast TV2000XP
En de rest die hierboven besproken is.
Iemand ideeën?