pc start niet door.Iets kapot ?

Pagina: 1
Acties:
  • 30 views sinds 30-01-2008

• 1Sh4d0W1
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09-12-2025
MOBO: Gigabyte GA - 8IDMNF (uit een packard bell)
http://www.uktsupport.co.uk/pb/mb/cosmos.htm
CPU: P4 1900 mhz fsb400 256kb cache

Ik heb een dikke coolermaster erop gezet en heb een 250 watt voeding.

Het probleem is dat ik hem wel op kan starten maar ik krijg geen beeld. Hij start ook niet door want ik hoor de hardeschijf niet. Ik kan ook niet horen of hij piept want ik kan dat kleine boxje er niet op aansluiten.

Ik heb andere rammetje erin gezet in ieder slot geprobeerd. 3 AGP videokaarten geprobeerd. Ik heb alle IDE kabels er een keer uit gehaald en mijn 3com netwerkkaartjes maar dat wilde ook al niet helpen. Weet iemand waar dat aan kan liggen of wat er kapot zou kunnen zijn ?

plz help me BVD !

Verwijderd

als eens zo kaal mogelijk geboot?

• Steefph
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 06-08 14:57
Ik denk toch dat je voeding te zwak is
of heeft ie gewerkt in de PB met die 250W?

[ Voor 38% gewijzigd door Steefph op 15-05-2003 21:13 ]

Alles is terug te redeneren naar 4

• 1Sh4d0W1
ja ik heb al eens geboot zonder geheugen of niks maar hij wilt maar niet doorstarten. Kan het niet mobo of cpu zijn wat kapot is ?

Kan het zijn dat de pc niet doorstart omdat voeding te zwak is ?

• Mike Jarod
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Basic:

• Alles lostrekken
• Alleen mobo+proc+geheugen+videokaart aansluiten (ook kabeltjes van je kast)

Wat gebeurt er nu?

edit: als ie niet piept (en de kabeltjes zijn wel aangesloten van de speaker) dan ga ik voor rot mobo of proc ...

[ Voor 31% gewijzigd door Mike Jarod op 15-05-2003 21:16 ]

• 1Sh4d0W1
Dat heb ik al gedaan hij geef dan nog geen beeld :(
Ik kan om 12 uur wel bij iemand een pci vga kaart lenen om te testen of hij dan wel beeld geeft. Ik moet deze server zo snel mogenlijk klaar hebben want er draaid linux op het is mijn dns router http en ftp server ...

• 1Sh4d0W1
het mobo heb ik gekregen en die deed het. Die cpu heb ik via marktplaats gekocht en via rembours ontvangen (supergoed ingepakt nix mee gebeurd) Dus het zou kunnen zijn dat die man me een rotte CPU verkocht heeft ...

Mja ik weet niets zeker wat er kapot is heeft maybe iemand nog ideeen suggenties om te proberen ?

• Mike Jarod
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Doe ook ff een bios reset mbv jumper op je mobo, of desnoods tijdje de batterij eruit.
Je kan niet horen of ie piept want "het kleine boxje past er niet op" :? leg eens uit ...

Het zou namelijk erg wenselijk zijn als je de speaker aan de praat krijgt, AFAIK gaat je mobo niet piepen bij een rot mobo/proc en wel bij rot geheugen/videokaart, dus kan je het defect makkelijker traceren.

NOFI -> Ik snap even iets niet ... in je sig staat "i am a noob" maar je bent wel bezig met een linux dns/router/http/ftp doos :?

[ Voor 29% gewijzigd door Mike Jarod op 15-05-2003 21:25 ]

• Maestro.mosjuh
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
je hoort ook geen piepjes :?

At the beginning there was nothing. So God said 'apt-get install light'.

Verwijderd

beetje lastige situatie.. als er iets mis ZOU zijn met je agp dan zou je wel piepjes moeten horen (mits mobo niet brak is..) ditto voor andere onderdelen in een kale boot (geheugen/cpu). 250 watt is niet veel, maar zou voor een kale boot geen problemen moeten opleveren :s

• 1Sh4d0W1
Ik heb geen handleiding van het mobo en die link in begin is mijn enigste info wat ik van het moederbord heb. er stonden 3 letters bij die pinnetje op dat boxje aan te sluiten. SPK dus ik denk dat dat voor een speaker is als er 4 pinnetjes voor zijn. Maar als ik hem erop aan sluit dan zet ie automatisch de pc aan :(

Bios batterij heb ik ook eventjer eruit gehad en weer erin geduwd na een X booten zonder battery maar wilde ook niet helpen :(

Er zit een clr cmos jumper en een reset bios jumpertje ofzo op het moederbord die heb ik ook om de beurd en een X samen om gezet en dat wilde ook al niet helpen.

Mja met ahrdware ben ik een noob linux ken ik best goed :)

• 1Sh4d0W1
heeft iemand nog ideeen wat het kan zijn. Is denk dat er iets kapot is maar hoe ik er het beste achter komen wat er kapot is. Als de CPU dood is zie je dan nog wel beeld op monitor van het begin totdat hij eigenlijk aantal MHZ hoord aan te geven ? Mja wat zou je aan het moederbord merken als die kapot is. De rammetjes zijn zeker goed want daar heb ik er 4 ofzo van erin gehad. VGA kaarten ook 3 erin gehad maar misschien is AGP slot wel kapot of kan dat niet enkel VGA kapot ?

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Dit staat allemaal wel in de troubleshooter beschreven:
Technische PMG FAQ: Hangen en Opstartproblemen

Deze had je kunnen vinden door gewoon netjes de FAQ en de sticky van dit subforum door te nemen, voordat je dit topic opende: Technische PMG FAQ en Dit graag lezen eer je een topic opent B)

Zelf denk ik inderdaad dat het de voeding is. Anders de mobo :z
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.