Ik zit met het volgende probleempje..
Ik voer een UPDATE query uit vanuit mijn PHP scriptje. Het gaan om gegevens die in de database gewijzigd moeten worden. Nu moet er ook een telefoonnummer geupdate worden (een INT veld), maar het kan natuurlijk zijn dat er geen waarde in wordt gevult. Dan valt mijn query helaas nogal in duigen:
Het gaat om de velden intMobiel & intICQ..
Als de waarde van $HTTP_POST_VARS['intMobiel'] nu leeg zou zijn, krijg je iets als
Dat wordt niet echt geaccepteerd.. Een oplossing zou zijn om er standaard een 0 voor te plakken, maar dat lijkt me niet de beste oplossing. Er is vast wel wat beters ....
Ik voer een UPDATE query uit vanuit mijn PHP scriptje. Het gaan om gegevens die in de database gewijzigd moeten worden. Nu moet er ook een telefoonnummer geupdate worden (een INT veld), maar het kan natuurlijk zijn dat er geen waarde in wordt gevult. Dan valt mijn query helaas nogal in duigen:
Het gaat om de velden intMobiel & intICQ..
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
| mysql_query("UPDATE `tblProfielen` SET `varVoornaam` = '".$HTTP_POST_VARS['txtVnaam']."', `varAchternaam` = '".$HTTP_POST_VARS['txtAnaam']."', `enumGeslacht` = '".$HTTP_POST_VARS['slcGeslacht']."', `datGeboortedatum` = '".$HTTP_POST_VARS['txtGebDatJ'].$HTTP_POST_VARS['txtGebDatM'].$HTTP_POST_VARS['txtGebDatD']."', `varWoonplaats` = '".$HTTP_POST_VARS['txtWoonplaats']."', `varWijk` = '".$HTTP_POST_VARS['txtWijk']."', `varSchool` = '".$HTTP_POST_VARS['txtSchool']."', `varKlas` = '".$HTTP_POST_VARS['txtKlas']."', `varFoto` = '".$HTTP_POST_VARS['txtFoto']."', `intMobiel` = ".$HTTP_POST_VARS['txtMobiel'].", `varMsn` = '".$HTTP_POST_VARS['txtMsn']."', `intIcq` = ".$HTTP_POST_VARS['txtIcq'].", `varWebsite` = '".$HTTP_POST_VARS['txtWebsite']."', `txtHobbies` = '".$HTTP_POST_VARS['txtHobbies']."', `txtOverig` = '".$HTTP_POST_VARS['txaOverig']."', `txtBericht` = '".$HTTP_POST_VARS['txaBericht']."' WHERE 'intId' = ".$HTTP_SESSION_VARS['id'] ) or die(mysql_error()); |
Als de waarde van $HTTP_POST_VARS['intMobiel'] nu leeg zou zijn, krijg je iets als
PHP:
1
| UPDATE `tblProfielen` SET ..., intMobiel = , varMsn = 'waarde',..... |
Dat wordt niet echt geaccepteerd.. Een oplossing zou zijn om er standaard een 0 voor te plakken, maar dat lijkt me niet de beste oplossing. Er is vast wel wat beters ....
[ Voor 36% gewijzigd door r0bert op 15-05-2003 21:08 ]