Trust 514DX dolby digital 2 kanaals ?

Pagina: 1
Acties:

• johu
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 22-01-2024
M'n broertje heeft een Trust 514DX geluidskaart gekocht. Deze heeft een optische in EN uitgang.

Echter, voor zover ik het kan opmaken is het decodeer gedeelte van de kaart alleen beschikbaar voor 2 kanaals geluid!!! Lees ik dit wel goed?

Hij wil namelijk een DVD-speler aansluiten op z'n pc. Het beeld via een S-video kabel naar m'n tv-kaart (Pinnaccle PC-TV Pro) en het geluid dus naar m'n geluidskaart (optische SP/DIF), die dus het DolbyDigital (5.1)signaal moet decoderen en naar m'n speakers moet sturen (Cambridge Soundworks FPS1600(4.1), analoge kabels).

Klopt het dus dat de geluidskaart niet geschikt is voor dit doeleind? Zo ja... welke geluidskaart adviseren jullie dan? Een Creative Audigy o.i.d. kost al gauw € 200,- . . . daar heeft hij ook geen zin in...

Ps. DVD-speler Specs:
Sony DVP-NS430 (mooi ding trouwens !!! pakt CD+R, CD-R, CD+RW en CD-RW !)

• GoGoHaRrY
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

GoGoHaRrY

ik Hier ?

De meeste soundkaarten hebben alleen een 2 kanaals S/PDIF aansluiting, en geven als het om Dolby Digital 5.1 gaat het signaal van de digitale ingang gewoon onbewerkt door aan de digitale uitgang (en prijken op de doos met 5.1 uitgang).

Zeker ook omdat je Trust kaart geen heel aparte sound-chip heeft ga ik er van uit dat dat kaartje geen uitzondering op deze regel is. En dus niet zelfstandig het Dolby Digital 5.1 signaal kan omzetten naar analoog.

Voro dit doeleind zou ik gewoon een DVD-Speler in de computer schroeven en de afspeelsoftware van de DVD instellen op multichannel audio.

Murphy was an optimist