pc doet nix meer behalve power led (deel 2)

Pagina: 1
Acties:

• Boschjesman
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21-05 08:20
ik heb een pc (nee echt)
PII 233 MHz, 64 MB ram, 8 MB vga
en deze doet sinds kort helemaal nix meer.
ik druk op de power-knop, de powerlampjes gaan aan.
en voor de rest gebeurt er nix.
de monitor blijft uit, en er komen geen piepjes en de hdd led knippert niet:/
het enige dat wel gebeurt is dat de lampjes op het toetsenbord allemaal 1 keer knipperen, dus ook geen memory test tick sound

Wie weet waar dit aan kan liggen
_/-\o_ bij voorbaat thnx _/-\o_
Gaan de fan op het moederbord draaien? Vallen ze na enkele secondes weer uit?
Hoe is je voeding?
de fan op het moederbord gaat draaien, (de cpu-fan) en gaan niet uit
voeding = 235 watt
Wat heb je allemaal al geprobeerd??

Lees ook dit topic eens door: Technische PMG FAQ: Hangen en Opstartproblemen

Daar staan goede tips in..
Ok. ik heb geprobeerd
>alle onnodige hardware weg (soundcard, nic, modems harddisk cd's)
>andere voeding 300 watt
>andere vgakaart (een agp en een isa)
>1 plaatje ram weghalen
>stof uit kast halen

PS: mobo / cpu / memory wisselen gaat NIET, ik heb maar 1 Pentium 2

zo.. wat meer info

[ Voor 3% gewijzigd door Boschjesman op 15-05-2003 21:00 . Reden: te bold ]

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Eeuhrm, zou je dit niet in bold willen posten? Je moedigt mensen niet aan om te reageren, dit wekt best wel irritant.

Om maar even ontopic te blijven: Als ik jou was zou ik eerst wat gaan spelen met je RAM, een reepje RAM bijvoorbeeld weghalen en kijken of je moederbord gaat piepen. Zo ja, lijkt het erop dat je moederbord nog in orde is. Zo nee, kan het zijn dat je moederbord niet helemaal meer functioneerd.

Je geeft trouwens vrij magere specs. Wel type moederbord je hebt, welk merk/soort geheugen kunnen we niet van een afstand zien en in je post staat 't niet.

• Boschjesman
sorry van de bold... dat was eigenlijk om het wat duidlijker te maken

het ram eruithalen (eerst 1 stripje, toen alle2) met nog steeds hetzelfde resultaat: de pc doet nix..

ps: k zal het bold weghalen

• whocarez
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-06-2025
ik zou eens voor de gein kijken of je bios batterij niet gewoon leeg is, had pas namelijk ook zo'n pc deed precies het zelfde, heb hem alleen weg kunnen donwderen was iets te enthousiast met het modden van de batterij dat ik kortsluiting maakte en me chipset op blies foutje moet je ook maar geen gereedschap op je draaiende mobo legge.

• Boschjesman
ok, het is nu duidelijk, het mobo is kapot...
(want er zijn zelfs geen piepjes als vga en ram eruit zijn)

volgende vraag:
hoe kunnen die dingen kapot gaan... (kast was niet open, etc)
kunnen die dingen gewoon ineens kapot gaan??

want ik moet dat aan m'n broertje uitleggen dat z'n pc dood is }) :)

[ Voor 10% gewijzigd door Boschjesman op 16-05-2003 11:18 . Reden: iets vergeten ]

• born2tweak
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 06-08 21:53
Alles kan zomaar kapot gaan. Misschien is er een condensatortje lek, of is er ergens kortsluiting op ontstaan, door stof o.i.d. Of heb je een piekspanning gehad, waardoor je mosfet's gefrituurd zijn? Dat zou volgens mij allemaal kunnen gebeuren, zonder dat je er echt veel van ziet. Helaas, maar 't is niet anders denk ik.

Als je zeker weet dat het het mobo is, dan zou ik je kunnen aanraden een tweedehands te zoeken, bijvoorbeeld in het Het grote oude hardware RUILtopic deel 8 topic. Daar wordt nog vanalles aangeboden. Moet lukken d8 ik zo. Succes!

Verwijderd

In de tijd dat ik nog op een assemblageafdeling werkte hadden wij PCI en ISA kaartjes met een 2 cijferige led display. Deze geven aan waar de fout zit. In jouw geval zou het de CPU of het MOBO zijn, aangezien er geen piepjes of signalen komen. Het kan dus best zijn dat 1 van de 2 nog goed is.... Het enige jammere is dat het geld kost om deze bij een PC boer ff door te laten meten...

• Boschjesman
ik weet genoeg...

voor mijn part gooit een @-je de topic dicht

bedankt voor de responses _/-\o_
Pagina: 1