Toon posts:

Windows 2003 & ASP

Pagina: 1
Acties:
  • 108 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoi hoi,

Ik heb sinds een paar weken een nieuwe mailserver draaien op Windows 2003. De mailserver heeft als uitbreiding een patch voor Webmail.
Hiervoor moet ASP geinstalleerd zijn. Deze staat bij mij dus ook gewoon aangevinkt in de Software Settings in het Configuratie scherm.

Na het installeren van de Patch blijkt webmail het echter niet te doen omdat ASP niet werkt. Hoe krijg ik dat ASP goed werkend op mijn Windows 2003 .NET Webserver?

Hopelijk een van jullie die mij kan helpen :? .

Groetjes,

hames

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-09 14:12

André

Analytics dude

Wat heb je al geprobeerd? Wat zijn de foutmeldingen? enz..

Verwijderd

Topicstarter
The page cannot be found
The page you are looking for might have been removed, had its name changed, or is temporarily unavailable.
--------------------------------------------------------------------------------

Please try the following:

Make sure that the Web site address displayed in the address bar of your browser is spelled and formatted correctly.
If you reached this page by clicking a link, contact the Web site administrator to alert them that the link is incorrectly formatted.
Click the Back button to try another link.
HTTP Error 404 - File or directory not found.
Internet Information Services (IIS)

--------------------------------------------------------------------------------

Technical Information (for support personnel)

Go to Microsoft Product Support Services and perform a title search for the words HTTP and 404.
Open IIS Help, which is accessible in IIS Manager (inetmgr), and search for topics titled Web Site Setup, Common Administrative Tasks, and About Custom Error Messages.

Krijg ik te zien na afloop van de installatie in de Browser..... Hij heeft het eerder al wel eens gedaan :-s.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op 15 May 2003 @ 20:14:
HTTP Error 404 - File or directory not found.
Internet Information Services (IIS)
Fix dat eerst maar, praten we daarna verder.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
Wat moet ik Fixen dan??? Als ik in mijn IIS kijk staat het netjes ingesteld en je kan ook gewoon naar de andere sites toe surfen.

Ik heb de ASP directory nu ingesteld op www.cakemail.nl ...... mijn hoofd website staat netjes te draaien op dezelfde server onder www.hames.nl

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Klopt dit?

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
dirk@debian:~$ dig www.cakemail.nl

; <<>> DiG 9.2.1 <<>> www.cakemail.nl
;; global options:  printcmd
;; Got answer:
;; ->>HEADER<<- opcode: QUERY, status: NOERROR, id: 45152
;; flags: qr rd ra; QUERY: 1, ANSWER: 1, AUTHORITY: 2, ADDITIONAL: 2

;; QUESTION SECTION:
;www.cakemail.nl.               IN      A

;; ANSWER SECTION:
www.cakemail.nl.        849     IN      A       62.195.96.47

;; AUTHORITY SECTION:
cakemail.nl.            345549  IN      NS      ns1.diva.net.
cakemail.nl.            345549  IN      NS      ns2.diva.net.

;; ADDITIONAL SECTION:
ns1.diva.net.           163713  IN      A       213.136.18.9
ns2.diva.net.           140440  IN      A       213.136.18.196

;; Query time: 79 msec
;; SERVER: 62.108.1.65#53(62.108.1.65)
;; WHEN: Thu May 15 20:21:55 2003
;; MSG SIZE  rcvd: 125

dirk@debian:~$

Als ik namelijk naar http://62.195.96.47/ ga krijg ik wel een IIS6 page te zien.

[ Voor 8% gewijzigd door alt-92 op 15-05-2003 20:24 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
Haha, een UNIX gebruiker :) Je hebt het Dig Command gebruikt :). Klopt als een bus..... Is er iets mis mee dan?? :-s

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Tis jouw domain, jij weet dat beter dan toch?
Verwijderd schreef op 15 mei 2003 @ 20:24:
Haha, een UNIX gebruiker :) Je hebt het Dig Command gebruikt :).
Mja, nslookup zuigt.
Is er iets mis mee dan?? :-s
Default page?

[ Voor 71% gewijzigd door alt-92 op 15-05-2003 20:28 ]

Verwijderd

Topicstarter
Jupsssssie....... maar het lijkt me perfect in orde.... aangezien de Hostfiles op de 1ste en 2de nameserver hetzelfde zijn van beide domeinen (www.hames.nl & www.cakemail.nl).

Verwijderd

Topicstarter
BackSlash32 schreef op 15 May 2003 @ 20:24:
Tis jouw domain, jij weet dat beter dan toch?
[...]

Mja, nslookup zuigt.

[...]

Default page?
Mja, die staat netjes op die .ASP site en die zal na installatie mits de ASP server goed draaid gewoon meteen moeten doen.

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Gooit er eens een doodsimpele flat html index tegenaan, en roep die eens direct aan?

Verwijderd

Topicstarter
Keb ff snel wat aangemaakt.... Heb alleen nog geen rechten gegeven......

Verwijderd

Topicstarter
Nou ik heb een simpel htmlletje draaien op www.cakemail.nl waarom doet asp het niet??
Wie kan me helpen?? :? Eventueel kan ik fftjes een remote control accountje aanmaken zodat er op afstand ff gekeken kan worden :?

• SED
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 31-08 16:52

SED

iis manager ----> web server extensions ---> allow asp

Copyright and left by SED...

• SED
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 31-08 16:52

SED

ps
Wij reken kosten van ongeveer 35,- Euro* per uur. Voor bijvoorbeeld het assambleren van Computers hebben wij echter vaste lage tariven van ongeveer 17,50 Euro* per systeem.
AssEmbleren ..., hoezo, ongeveer € 17,50 ..en mag ik voor die dollar kiezen tussen de big ben en dat beeld?
;)

[ Voor 5% gewijzigd door SED op 15-05-2003 23:21 . Reden: aanvulling.. ]

Copyright and left by SED...

Verwijderd

Topicstarter
Site is in ontwikkeling door een extern iemand die graag met HTML aanrommeld......
De server stond al op allow ASP...... Active Server Pages stond echter uit...... Na het allowen doet ie ut :-).... Thxxy
Pagina: 1