[Filemaker/PHP]security layer zelf bouwen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12:56
Ik heb hier een server staan met windows 2000 en Filemaker Unlimited. Filemaker is voor de mensen die het niet weten een datbase programma, zie het als een verbeterde Acces (daar nu ff geen flames over aub. :) ) En ja, die Filemaker gaat gebruikt worden.

Het probleem is dat een inlogsysteem met beveiliging in Filemaker zonder het gebruik van plugins vrijwel niet mogelijk is, daarom wil ik dit met PHP gaan doen.

Een simpel inlogsysteempje met sessies e.d. is zo gemaakt, dat is het probleem niet. Maar wat ik dan dus eigenlijk zou moeten doen is een bestand aanmaken wat door alle formulieren wordt aangeroepen, en wat dan de rechten controleert of ziet iemand een betere manier?

Ik wil dus een soort verificatie-passthrough pagina gaan maken. Wat ik bij goedkeuring kan doen is gewoon de array $_GET of $_POST achter de link naar de database plakken, en die doorsturen naar de database.

Filemaker is trouwens te vinden op www.filemaker.com
Filemaker maakt gebruik van CDML -> www.cdml.org

[ Voor 13% gewijzigd door djluc op 15-05-2003 19:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb eens bij een soortgelijke probleem een privilege module gemaakt.
Je kan dan per user rechten toekennen (in een tree formaat). Als je dan
een actie in de interface doet kan je met bijv een checkPrivilege(privilegeNaam, userId)
checken of user die actie mag doen ja, of nee. Weet niet of dit ook voor jou probleem
van toepassing is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12:56
Dat zou een goed op mijn probleem kunnen lijken. Wij vinden de web_security database te beperkt om te gebruiken. We moeten voor zo'n 40 personen logingegevens creeren en die moeten ook in groepen gestopt kunnen worden.

Zijn er eigenlijk niet mensen die met een goed manier binnen Filemaker met plugins eventueel werken? Ik heb al even gekeken naar Dialog Magic maar dat lijkt niet echt hetgeen we zoeken.

Het voordeel van een zelfgeschreven tussenpagina is wel dat we alles kunnen maken zoals we willen...

Verder wil ik nog even melden dat we in de Windows 2000 server natuurlijk ook de IIS hebben waar ik PHP op heb geinstalleerd omdat ik hiermee o.a. gratis thumbnails kan maken waar ik anders een plugin voor moet betalen :>

[ Voor 151% gewijzigd door djluc op 15-05-2003 20:36 ]